light box
امتیاز 2.93 راهنمای ایمنی جاده، راهنمایی برای متخصصان، مدیریت ایمنی جاده">

نوع فایل : word
تعداد صفحات : 22
تعداد کلمات : 6000
مجله : PIARC
انتشار : 2015
ترجمه متون داخل جداول : ترجمه شده است
درج جداول در فایل ترجمه : درج شده است
منابع داخل متن : به صورت فارسی درج شده است
کیفیت ترجمه : طلایی
دسته بندی :
برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ،

عنوان فارسی مقاله:راهنمای ایمنی جاده، راهنمایی برای متخصصان، مدیریت ایمنی جاده، سیستم مدیریت ایمنی

 چکیده  

  • پیش گیری از مرگ و میر و صدمات جدی در تصادفات جاده‌ای نیازمند یک پاسخ برنامه ریزی شده و سیستماتیک از طرف رهبری مناسب دولت پاسخگو و دارای منابع مالی قوی است.
  • کشورهایی با ایمن‌ترین شبکه‌های جاده‌ای اراده سیاسی خودرا با هدف یابی برایند های ایمنی جاده، پذیرش و تأمین مالی رویکردسیستمی مبتنی بر شواهد برای پیش گیری و اطمینان از ارایشات سازمانی کلیدی عملی می‌کنند.
  • دست یابی به هدف سیستم ایمنی به معنی تغییر در تاکید بر مدیریت ایمنی جاده از پیش گیری از تصادف تا پیش گیری از مرگ و میر و آسیب جدی است زیرا همه انسان‌ها اشتباه می‌کنند و تصادفات اجتناب ناپذیر هستند.
  • مداخله برای بهبو د مدیریت سرعت، ایمنی ذاتی وسایل نقلیه، محیط جاده، و کارایی سیستم پزشکی اورژانس، همگی نقش مهمی در رسیدگی به این سیستم ایمنی جدید ایفا می‌کنند.
  • یک سیستم مدیریت ایمنی جاده سه عنصر و مؤلفه را پوشش می‌دهد: وظایف مدیریت سازمانی، مداخلات و نتایج. هر عنصر به طور دوره‌ای در برابر شیوه‌های بین المللی موفق برای دست یابی به اهداف ایمنی جاده و چالش برانگیز مرور و باز نکری می شو د
  • همه کشورها بایستی اطمینان حاصل کنند که یک سیستم مدیریت ایمنی جاده مؤثر وجود دارد. LMIC بایستی سیستم‌های مدیریتی ایمنی جاده را تقویت کرده و از این روی سطوح چالش برانگیز مرگ و میر واسیب های جدی را تحت کنترل در بیاورند همان طور که HIC در زمان جست و جوی نتایج بیشترانجام می‌دهد.
  • یک استاندارد ISO بین المللی جدیدف یک ابزار مفیدرا برای سازمان‌های با همه اندازه‌ها در توسعه سیستم‌های مدیریت ایمنی جاده و مشارکت کارفرمایان درایمنی جاده دراختیار می‌گذارد.
  • مسائل کلیدی، شامل شیوه ظرفیت سازی از طریق اصلاحات سازمانی، شیوه تسریع انتقال دانش و یادگیری از تجربه قبلی، شیوه افزایش سرمایه کذاری، و شیوه افزایش همکاری بین المللی و پشتیبانی توسعه برای پایداری LMIC است
  • ابزارهای مدیریت ایمنی جاده برای کمک به سازمان‌ها و نیز اژانس های امداد بین المللی در ظرفیت سازی موجود هستند. شبکه‌های حرفه‌ای بین المللی نقشی کلیدی در بهبو د دانش و کمک به پیاده سازی ایفا می‌کنند.
  • یک فرایند دو مرحله‌ای کاربردی، در دستورا لعململی برای کشورها در راستای بهبو د نتایج تنظیم شده است. این با بازنگری ظرفیت مدیریت ایمنی جاده و مشخصات راهبردسرمایه گذاری شروع شده و منجر به طراحی پروزه سیستم ایمن و پیاده سازی آن می شو د.
  • برای دست یابی به نتایج مطلوب‌تر، برنامه‌های ایمنی جاده و پروژه‌ها بایستی تمرکز بالای مرگ و میر و صدمه را در بخش‌ها و زمینه‌های مختلف شبکه جاده هدف یابی کنند که دراین نقطه بیشترین سود حاصل شود.

Title:Road safety Manual, a guide for practitioners, road safety management

Abstract

Preventing death and serious injury in road crashes requires a systematic, planned response, led by an appropriately resources and accountable governmental leadership. • Countries with the safest road networks have demonstrated political will by targeting better road safety outcomes, adopting and funding a systematic, evidence-based approach to intervention, andensuring key organisational arrangements are in place. • Addressing the Safe System goal means a shift in focus in road safety management from crashand serious injury prevention since all humans make mistakes and crashes are inevitable. • Intervention to improve speed management, the intrinsic safety of vehicles, the road environment,and the efficiency of the emergency medical system, all have a major role to play in addressing this new Safe System focus. • An effective road safety management system covers three linked elements: institutional management functions, interventions and results. Each element is periodically reviewed againstsuccessful international practice to address challenging and ambitious road safety goals. • All countries should ensure that an effective road safety management system is in place. LMICSneed to strengthen their road safety management systems to bring challenging levels of death and serious injuries under control, as do HICs when seeking more ambitious results. • A new international ISO standard provides a potentially useful tool for organisations of all sizes inthe development of road safety management systems and for engaging employers in work-related road safety . Critical issues are how to build capacity through institutional reforms; how to accelerate knowledgetransfer and learn from previous experience; how to increase investment; and how to increaseinternational cooperation and development aid support (for LMICS) sustainability. • Essential road safety management tools are available to help jurisdictions and organisations as wellas international aid agencies in building capacity. International professional networks play a key role in helping to build knowledge and assist implementation. • A practical two-step process is outlined in national guidance for countries wishing to improve their results. This starts with a road safety management capacity review and the specification of an investment strategy leading to Safe System project design and implementation.rapid results, road safety programmes and projects must initially target high concentrations of crash deaths and serious injuries on sections and areas of the road network where the biggest gains can be made.

ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

محصولات مشابه
سیستم هوشمند مبتنی بر تجزیه موجک و شبکه عصبی برای پیش بینی سرعت فن
خـریـد محـصـول
تأثیر مدیریت سرمایه در گردش بر عملکرد شرکت‌های تولیدی ذکر شده در کنیا
خـریـد محـصـول
تأثیر مسئولیت اجتماعی شرکت‌ها، حاکمیت شرکتی خوب و ریسک کسب و کار بر ارزش سازمانی
خـریـد محـصـول
نیروی دقیق و کنترل موقعیت یک کامپوزیت فلزی پلیمر یونی
خـریـد محـصـول
شناسایی ویژگی‌های فیتوشیمیایی بذرهای براسیکا نیگرا
خـریـد محـصـول
ترکیبات فیتوشیمیایی و فعالیت‌های دارویی (فارماکولوژیکی) گل همیشه بهار (از خانواده کاسنی)
خـریـد محـصـول
عوامل موثر بر پذیرش بانکداری موبایلی توسط نسل Y یا نسل هزاره بر اساس نظریه ی یکپارچه
خـریـد محـصـول
بخشنامه ۲۰۱۴/۶۳/ EC پارلمان اروپا و شورای اروپا مورخ ۱۵ می ۲۰۱۴
خـریـد محـصـول
اصلاحیه آیین نامه (EC) شماره ۸۵۴-۲۰۰۴ پارلمان اروپا و شورای اروپا مورخ ۲۹ آوریل ۲۰۰۴
خـریـد محـصـول
توسعه ی ساختار سلسله مراتبی و مدل تحلیلی عوامل کلیدی
خـریـد محـصـول
ثبت اختراع یا انتشار مقاله

ثبت اختراع یا انتشار مقاله کدام اول باید انجام شود؟ پژوهشگران منابع مالی و غیر مالی بسیاری را صرف انجام تحقیقات و پژوهش ها میکنند و امکان دارد تعدادی از آنها تبدیل به دستاوردها و فناوری های نو گردد. محققان این نتایج را به سرعت در مقالات علمی ملی و بین المللی منتشر و به آن افتخار میکنند. اما باید مد نظر داشت، چنانچه دستاورد پژوهشی امکان تبدیل شدن به یک محصول یا فرآیند قابل استفاده و تولید در صنعت را داشته باشد، هر گونه انتشار عمومی از جمله مقاله باعث از دست رفتن شرط جدید بودن و در نتیجه عدم امکان ثبت فناوری به عنوان اختراع خواهد شد.

در نتیجه محققان و پژوهشگران باید پیش از هرگونه افشاء عمومی آن دسته از نتایج تحقیقاتی که شرایط ثبت اختراع را دارا می باشد به صورت اظهارنامه اختراع در اداره مربوطه ثبت و سپس نسبت به انتشار آنها اقدام کنند. امکان دارد مراحل ثبت اختراع چندین ماه به طول بیانجامد که انتشار مقاله (و مانند آن) پس از تاریخ ثبت اظهارنامه اختراع مشکلی را در فرآیند ثبت اختراع بوجود نمی آورد.

از آنجا که برخی دستاورد ها مانند روشهای تشخیص بیماری و نوآوری های مدیریتی قابلیت ثبت اختراع بین المللی و ملی را ندارند، محققان بدون نگرانی میتوانند انتشار در مقالات داخلی و خارجی را به عنوان اولین گزینه جهت کسب افتخار دست یابی به این قبیل پژوهشها انتخاب کنند.

در اولین مرحله از شروع یک تحقیق جدید نیاز است منابع مختلفی جستجو شود تا جدید بودن ایده مورد بررسی قرار گیرد. یکی از بهترین منابع جهت جستجو، جستجوی اختراع های ثبت شده است. پایگاه های جستجوی پتنت به محقق کمک میکند پیشینه تحقیق خود را مورد بررسی قرار دهد تا مطمئن شود کار تکراری انجام نمیدهد.
برو بالا