light box
امتیاز 2.58 مدیریت نوآوری و مزیت رقابتی پایدار در بانک‌های نیجریه">

نوع فایل : word
تعداد صفحات ترجمه تایپ شده با فرمت ورد با قابلیت ویرایش : 23
تعداد کلمات : 8800
مجله : THE INTERNATIONAL JOURNAL OF BUSINESS & MANAGEMENT
انتشار : 2020
ترجمه متون داخل جداول : ترجمه شده است
درج جداول در فایل ترجمه : درج شده است
منابع داخل متن : به صورت فارسی درج شده است
کیفیت ترجمه : طلایی
دسته بندی : ،
برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ،

عنوان فارسی مقاله:مدیریت نوآوری و مزیت رقابتی پایدار در بانک‌های نیجریه

 چکیده

  هدف اصلی این مطالعه بررسی تأثیر مدیریت نوآوری بر مزیت رقابتی پایدار است. روش طرح تحقیق پیمایشی مقطعی برای مطالعه اتخاذ شد. این پژوهش از روش نمونه گیری تصادفی ساده و طبقه ای استفاده کرد. ابزار گردآوری داده ها در این پژوهش از پرسشنامه ساختاریافته استفاده شده است. برای تعیین پایایی ابزار، از روش آزمون-آزمون مجدد استفاده شد. از آمار توصیفی، همبستگی و تحلیل رگرسیون چندگانه استفاده شد. یافته‌ها نشان داد که ۴۸ درصد از تغییر در مزیت رقابتی پایدار توسط مدیریت نوآوری در بانک‌های پول سپرده نیجریه ایجاد می‌شود. یافته ها نشان داد که قابلیت نوآوری، استراتژی نوآوری و فرهنگ نوآوری با مزیت رقابتی پایدار رابطه مثبت و معناداری دارند. این مطالعه نشان داد که مدیریت نوآوری بر مزیت رقابتی پایدار در بانک‌های پول سپرده نیجریه تأثیر دارد. این مطالعه توصیه می‌کند که برای موفقیت‌آمیز بودن فرآیند مدیریت نوآوری، ضروری است که شرکت از فرهنگ نوآوری حمایت کند و به کارکنان احساس ارزشمند بودن بدهد.

Title: Innovation Management and Sustainable Competitive Advantage in the Nigerian Deposit Money Banks

Abstract

 The major objective of the study is to examine the effect of innovation management on sustainable competitive advantage. The cross-sectional survey research design method was adopted for the study. The study adopted the simple random and stratified random sampling technique. The study used structured questionnaire as instrument of data collection. To establish the reliability of the instrument, a test-retest method was employed. The descriptive statistics, correlation and multiple regression analysis was used. Findings showed that 48% of the change in sustainable competitive advantage is brought about by innovation management in the Nigerian deposit money banks. Findings indicated that innovative capability, innovation strategy, and innovation culture have significant positive relationship with sustainable competitive advantage. This study determined that innovation management has influence on sustainable competitive advantage in the Nigerian deposit money banks. The study recommended that for innovation management process to be successful, it is essential that the company support an innovation culture and make employees feel valued.

 

      دیدگاهها بسته است.

      محصولات مشابه
      کمبود(نقص) توجه و علائم ADHD در بزرگسالان مبتلا به بیماری فابری – یک مطالعه آزمایشی
      خـریـد محـصـول
      مرزهای جدید در مدیریت سرطان رکتوم اولیه و پیشرفته
      خـریـد محـصـول
      ریسک میوکاردیت و پریکاردیت در بزرگسالان جوان به دنبال واکسیناسیون mRNA COVID-19
      خـریـد محـصـول
      بروز میوکاردیت و پریکاردیت در بیماران واکسینه نشده پس از کووید-۱۹
      خـریـد محـصـول
      الگوریتم ازدحام آفتاب پرست کارآمد برای مسئله توزیع بار اقتصادی
      خـریـد محـصـول
      فرآیند بازآفرینی شهری: مورد یک مجتمع مسکونی در حومه رم، ایتالیا
      خـریـد محـصـول
      رابطه پویا بین شاخص سهام و قیمت دارایی: تجزیه و تحلیل بلندمدت
      خـریـد محـصـول
      تشخیص بیماری پوسیدگی طوقه در گندم در شرایط محیطی کنترل شده
      خـریـد محـصـول
      بکارگیری بهینه سازی برای حمایت از مدیریت تطبیقی آب رودخانه ها
      خـریـد محـصـول
      ارزیابی تأثیر آموزش زیست محیطی بر رفتار سازگار با محیط زیست
      خـریـد محـصـول
      ثبت اختراع یا انتشار مقاله

      در اولین مرحله از شروع یک تحقیق جدید نیاز است منابع مختلفی جستجو شود تا جدید بودن ایده مورد بررسی قرار گیرد. یکی از بهترین منابع جهت جستجو، لیست اختراع های ثبت شده است. پایگاه های جستجوی پتنت به محقق کمک میکند پیشینه تحقیق خود را مورد بررسی قرار دهد تا مطمئن شود کار تکراری انجام نمیدهد. سامانه جستجوگر مالکیت فکری دارکوب به تازگی از پایگاه جستجو علائم تجاری خود نیز رونمایی کرده است که دارای امکانات تخصصی فراوانی می باشد.

      ثبت اختراع یا انتشار مقاله کدام اول باید انجام شود؟ پژوهشگران منابع مالی و غیر مالی بسیاری را صرف انجام تحقیقات و پژوهش ها میکنند و امکان دارد تعدادی از آنها تبدیل به دستاوردها و فناوری های نو گردد. محققان این نتایج را به سرعت در مقالات علمی ملی و بین المللی منتشر و به آن افتخار میکنند. اما باید مد نظر داشت، چنانچه دستاورد پژوهشی امکان تبدیل شدن به یک محصول یا فرآیند قابل استفاده و تولید در صنعت را داشته باشد، هر گونه انتشار عمومی از جمله مقاله باعث از دست رفتن شرط جدید بودن و در نتیجه عدم امکان ثبت فناوری به عنوان اختراع خواهد شد.

      در نتیجه محققان و پژوهشگران باید پیش از هرگونه افشاء عمومی آن دسته از نتایج تحقیقاتی که شرایط ثبت اختراع را دارا می باشد به صورت اظهارنامه اختراع در اداره مربوطه ثبت و سپس نسبت به انتشار آنها اقدام کنند. امکان دارد مراحل ثبت اختراع چندین ماه به طول بیانجامد که انتشار مقاله (و مانند آن) پس از تاریخ ثبت اظهارنامه اختراع مشکلی را در فرآیند ثبت اختراع بوجود نمی آورد.

      از آنجا که برخی دستاورد ها مانند روشهای تشخیص بیماری و نوآوری های مدیریتی قابلیت ثبت اختراع بین المللی و ملی را ندارند، محققان بدون نگرانی میتوانند انتشار در مقالات داخلی و خارجی را به عنوان اولین گزینه جهت کسب افتخار دست یابی به این قبیل پژوهشها انتخاب کنند.

       
      برو بالا