light box
امتیاز 2.93 مروری بر ایجاد فرصت کارآفرینی: ارایه چشم انداز ساخت گرایانه">

نوع فایل : word
تعداد صفحات : 39
تعداد کلمات : 13600
مجله : Strategic Entrepreneurship Journal
انتشار : 2010
ترجمه متون داخل جداول : ترجمه شده است
درج جداول در فایل ترجمه : درج شده است
منابع داخل متن : به صورت فارسی درج شده است
کیفیت ترجمه : طلایی
دسته بندی : ،
برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ،

عنوان فارسی مقاله:مروری بر ایجاد فرصت کارآفرینی: ارایه چشم انداز  ساخت گرایانه

 چکیده  

 در این مقاله یک مدل مفهومی از تولید فرصت های کارآفرینی از دیدگاه ساخت گرایی ارائه شده است. این مدل فرض می کند که تولید فرصت از طریق چندین مرحله پیش می رود ، از جمله مفهوم سازی ایده توسط یک کارآفرین ، عینیت بخشیدن به آن ایده و تصویب فرصت در یک سرمایه گذاری جدید. با این حال ، همه ایده های فرصت از این روند کامل عبور نمی کنند. بین مرحله مفهوم سازی و مرحله عینیت ، برخی از ایده ها به دلیل عینی سازی ناکافی کنار گذاشته می شوند. همچنین ، بین مرحله عینیت بخش و مرحله تصویب ، برخی از فرصت های عینیت یافته به دلیل عدم پشتیبانی کافی از منابع کنار گذاشته می شوند. ما متغیرهایی را که احتمال عینی سازی ایده های فرصت را تحت تأثیر قرار می دهند و سایر متغیرهایی را که احتمال تصویب فرصت های عینی شده را تحت تأثیر قرار می دهند ، شناسایی می کنیم و این متغیرها در گزاره های آزمایش تجربی گنجانیده می شوند. در بخش بحث ، ما چندین شرط مرزی را برای نظریه خود توصیف می کنیم ، تئوری را با نظریه عینی گرایانه (کشف) مقایسه می کنیم و پیامدهای آن را برای تحقیقات آینده بدست می آوریم(مروری بر ایجاد فرصت کارآفرینی).

Title:The Production Of Entrepreneurial Opportunity: A Constructivist Perspective

Abstract

This article presents a conceptual model of entrepreneurial opportunity production from a constructivist perspective. The model assumes that opportunity production proceeds through several stages, including conceptualization of an opportunity idea by an entrepreneur, objectifi cation of that idea, and enactment of the opportunity into a new venture. However, not all opportunity ideas survive this full process. Between the conceptualization stage and the objectifi cation stage, some ideas are abandoned due to inadequate objectifi cation. Also, between the objectifi cation stage and the enactment stage, some objectifi ed opportunities are abandoned due to insuffi cient resource support. We identify variables that infl uence the likelihood that opportunity ideas will be objectifi ed and other variables that infl uence the likelihood that objectifi ed opportunities will be enacted, and these variables are incorporated into empirically testable propositions. In the discussion section, we describe several boundary conditions for our theory, contrast the theory with objectivist (discovery) theory, and derive implications for future research. Copyright © 2010 Strategic Management Society

    ثبت دیدگاه

      • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
      • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
      • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

    محصولات مشابه
    مقاله ی مروری در خصوص فرایند زیست شناختی احیا و اصلاح خاک در مهندسی عمران
    خـریـد محـصـول
    بودجه بندی سرمایه ای مسئولیت پذیری اجتماعی شرکتی
    خـریـد محـصـول
    مقایسه کاربرد سنتی خانه‌های حیاط دار در دو شهر
    خـریـد محـصـول
    تأثیر شیوه های مدیریتی زنجیره تأمین سبز بر پایداری محیط زیست: کارخانه های تولید پوشاک آماده بنگلادش
    خـریـد محـصـول
    پیشرفت‌های حاصل شده در روشهای فرآوری مواد اومامی: یک مقاله‌ی مروری
    خـریـد محـصـول
    جغرافیای انگ: روش‌های تجربی برای تعیین مجازات و تاوان مکان
    خـریـد محـصـول
    بررسی شیوه‌های استخراج کلاژن به منظور تجزیه تحلیل ایزوتوپ‌های پایدار در تحقیقات رژیم غذایی
    خـریـد محـصـول
    دلبستگی والدین ، وابستگی عاشقانه بزرگسالان و کودکان و رضایت زناشویی: بررسی زمینه های فرهنگی
    خـریـد محـصـول
    الگوهای دلبستگی(وابستگی) والدین در مادران کودکان مبتلا به اختلال اضطراب
    خـریـد محـصـول
    استراتژی‌های تمایز و عملکرد بانک‌های پول سپرده گذاری در بندر هارکورت، نیجریه
    خـریـد محـصـول
    ثبت اختراع یا انتشار مقاله

    ثبت اختراع یا انتشار مقاله کدام اول باید انجام شود؟ پژوهشگران منابع مالی و غیر مالی بسیاری را صرف انجام تحقیقات و پژوهش ها میکنند و امکان دارد تعدادی از آنها تبدیل به دستاوردها و فناوری های نو گردد. محققان این نتایج را به سرعت در مقالات علمی ملی و بین المللی منتشر و به آن افتخار میکنند. اما باید مد نظر داشت، چنانچه دستاورد پژوهشی امکان تبدیل شدن به یک محصول یا فرآیند قابل استفاده و تولید در صنعت را داشته باشد، هر گونه انتشار عمومی از جمله مقاله باعث از دست رفتن شرط جدید بودن و در نتیجه عدم امکان ثبت فناوری به عنوان اختراع خواهد شد.

    در نتیجه محققان و پژوهشگران باید پیش از هرگونه افشاء عمومی آن دسته از نتایج تحقیقاتی که شرایط ثبت اختراع را دارا می باشد به صورت اظهارنامه اختراع در اداره مربوطه ثبت و سپس نسبت به انتشار آنها اقدام کنند. امکان دارد مراحل ثبت اختراع چندین ماه به طول بیانجامد که انتشار مقاله (و مانند آن) پس از تاریخ ثبت اظهارنامه اختراع مشکلی را در فرآیند ثبت اختراع بوجود نمی آورد.

    از آنجا که برخی دستاورد ها مانند روشهای تشخیص بیماری و نوآوری های مدیریتی قابلیت ثبت اختراع بین المللی و ملی را ندارند، محققان بدون نگرانی میتوانند انتشار در مقالات داخلی و خارجی را به عنوان اولین گزینه جهت کسب افتخار دست یابی به این قبیل پژوهشها انتخاب کنند.

    در اولین مرحله از شروع یک تحقیق جدید نیاز است منابع مختلفی جستجو شود تا جدید بودن ایده مورد بررسی قرار گیرد. یکی از بهترین منابع جهت جستجو، جستجوی اختراع های ثبت شده است. پایگاه های جستجوی پتنت به محقق کمک میکند پیشینه تحقیق خود را مورد بررسی قرار دهد تا مطمئن شود کار تکراری انجام نمیدهد. لیست اختراعات ثبت شده در ایران در طبقه بندی بین المللی A که شامل اختراعات حوزه نیاز ها بشری شامل کشاوری، مواد غذایی، کالاهای خانگی یا شخصی، بهداشت و سرگرمی را میتوانید در پایگاه جستجوی دارایی های فکریدارکوب مشاهده کنید.
    برو بالا