light box
امتیاز 2.58 مسئولیت اجتماعی شرکت و نوآوری: یک مطالعه تطبیقی">

نوع فایل : word
تعداد صفحات ترجمه تایپ شده با فرمت ورد با قابلیت ویرایش : 22
تعداد کلمات : 10000
مجله : Industrial Management & Data Systems
انتشار : 2020
ترجمه متون داخل جداول : ترجمه شده است
درج جداول در فایل ترجمه : درج شده است
منابع داخل متن : به صورت فارسی درج شده است
کیفیت ترجمه : طلایی
دسته بندی : ،
برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ،

عنوان فارسی مقاله:مسئولیت اجتماعی شرکت و نوآوری: یک مطالعه تطبیقی

 چکیده

  هدف – هدف از این مطالعه بررسی چگونگی تأثیر استراتژی های مسئولیت اجتماعی شرکتها (CSR) بر عملکرد نوآوری آنها از طریق دو متغیر واسطه ، مشارکت کارکنان و همکاری تامین کنندگان و مقایسه نحوه عملکرد این مکانیسم در صنایع خدمات و تولید است.

طراحی/روش شناسی/رویکرد- مدل مفهومی بر اساس نظریه ذینفعان ، دیدگاه مبتنی بر منابع (RBV) و منطق غالب خدمات (SDL) ساخته شده است. بر اساس داده های نظرسنجی از ۶۸۶ شرکت خدماتی و ۱۶۴۶ شرکت تولیدی ، روابط فرضی با استفاده از مدل معادلات ساختاری (SEM) مورد آزمایش قرار گرفت. یافته ها – نتایج تجربی نشان داد که CSR به ترتیب بر نوآوری خدمات و نوآوری محصول در شرکتهای خدماتی و شرکتهای تولیدی تأثیر مثبت می گذارد و این تأثیرات با مشارکت کارکنان و همکاری تامین کننده به طور مثبت واسطه می شوند. با این حال ، در مقایسه با شرکتهای تولیدی ، تأثیر CSR بر عملکرد نوآوری برای شرکتهای خدماتی بیشتر بود. همکاری میان تأمین کنندگان و مشارکت کارکنان نیز در میانجی گری رابطه بین CSR و عملکرد نوآوری ، نقش قوی تری در شرکت های خدماتی ایفا می کند.

اصالت/ارزش – با تجزیه و تحلیل و تأیید اثرات مستقیم و غیر مستقیم CSR بر عملکرد نوآوری در صنایع خدمات و تولید ، این مطالعه به مزایای استراتژیک CSR پرداخته و تحقیقات گسترده ای بر روی مزایای مالی CSR تمرکز کرده است. بنابراین ، یافته های آن به درک ما از مسائل پایداری و نوآوری کمک می کند. از دیدگاه نظری ، این مطالعه نظریه RBV ، SDL و ذینفعان را در زمینه رابطه CSR و نوآوری گسترش داد و نشان داد که شرکت ها می توانند ابتکارات CSR و نوآوری را برای دستیابی به هم افزایی استراتژیک هماهنگ کنند. همچنین شباهت ها و تفاوت های بین شرکت های خدماتی و تولیدی در مورد مکانیسم تأثیر CSR بر نوآوری را آشکار کرد(مسئولیت اجتماعی شرکت و نوآوری).

Title:Corporate social responsibility and innovation: a comparative study

Abstract

 Purpose – The purpose of this study was to examine how firms’ corporate social responsibility (CSR) strategies affect their innovation performance via two mediating variables, employee involvement and supplier collaboration, and compare how this mechanism works in the service and manufacturing industries. Design/methodology/approach – The conceptual model was built on stakeholder theory, the resourcebased view (RBV) and service-dominant logic (SDL). Based on survey data from 686 service firms and 1,646 manufacturing firms, the hypothesized relationships were tested using structural equation modeling (SEM). Findings – The empirical results showed that CSR positively affected service innovation and product innovation in service firms and manufacturing firms, respectively, and that these effects were positively mediated by employee involvement and supplier collaboration. However, compared with manufacturing firms, the effect of CSR on innovation performance was greaterforservice firms. Supplier collaboration and employee involvement also played a stronger role in service firms when mediating the relationship between CSR and innovation performance. Originality/value – By analyzing and validating the direct and indirect effects of CSR on innovation performance in both the service and manufacturing industries, this study addressed the strategic benefit of CSR and extended research focused on the financial benefits of CSR. Therefore, its findings contribute to our understanding of sustainability and innovation issues. From a theoretical perspective, this study extended the RBV, SDL and stakeholder theory to the context of the CSR-innovation relationship, and showed that firms could align CSR and innovation initiatives to achieve strategic synergy. It also revealed the similarities and differences between service and manufacturing firms regarding the mechanism through which CSR affects innovation.

    دیدگاهها بسته است.

    محصولات مشابه
    بررسی فناوری بلاک چین در تجارت بین المللی.مهندسی مجدد فرایند کسب و کار برای اعتبارنامه
    خـریـد محـصـول
    قرارداد ببندیم یا نبندیم: نگرش از طریق روایت مالیات و هزینه
    خـریـد محـصـول
    هوش اعتباری: نوآوری در مدیریت برند از طریق داده های رسانه های اجتماعی
    خـریـد محـصـول
    تجویز آستاکسانتین به عنوان یک داروی نوروپروتکتیو مناسب برای درمان امراض نورولوژیک
    خـریـد محـصـول
    مقایسه بانک‌های محلی، ملی و بین المللی از نظر ارزیابی اثر منابع ارتباطی
    خـریـد محـصـول
    یکپارچگی لاینفک روح و جسم: نظریه و چشم انداز مکتب سایکوسوماتیک پاریس
    خـریـد محـصـول
    تجزیه و تحلیل ریسک بدهی شرکت های غیر مالی با استفاده از شبکه های دو لایه ای
    خـریـد محـصـول
    دسته بندی اطلاعات و داده‌ها با استفاده از ماشین بردار پشتیبان
    خـریـد محـصـول
    استفاده از روش های نوین برای پیاده سازی روان درمانی اینترنتی
    خـریـد محـصـول
    استفاده از آزمون‌های برشی برای سنجش مقاومت و استحکام خاک
    خـریـد محـصـول
    ثبت اختراع یا انتشار مقاله

    در اولین مرحله از شروع یک تحقیق جدید نیاز است منابع مختلفی جستجو شود تا جدید بودن ایده مورد بررسی قرار گیرد. یکی از بهترین منابع جهت جستجو، لیست اختراع های ثبت شده است. پایگاه های جستجوی پتنت به محقق کمک میکند پیشینه تحقیق خود را مورد بررسی قرار دهد تا مطمئن شود کار تکراری انجام نمیدهد. لیست اختراعات ثبت شده در اداره ثبت اختراعات ایران دارای طبقه بندی های متفاوتی است. در طبقه بندی بین المللی B که شامل اختراعات حوزه نیاز ها بشری شامل عملیات اجرایی، حمل و نقل شامل: کشتیرانی، ترابری و دیگر موارد را میتوانید در پایگاه جستجوی دارایی های فکری دارکوب مشاهده کنید.

    ثبت اختراع یا انتشار مقاله کدام اول باید انجام شود؟ پژوهشگران منابع مالی و غیر مالی بسیاری را صرف انجام تحقیقات و پژوهش ها میکنند و امکان دارد تعدادی از آنها تبدیل به دستاوردها و فناوری های نو گردد. محققان این نتایج را به سرعت در مقالات علمی ملی و بین المللی منتشر و به آن افتخار میکنند. اما باید مد نظر داشت، چنانچه دستاورد پژوهشی امکان تبدیل شدن به یک محصول یا فرآیند قابل استفاده و تولید در صنعت را داشته باشد، هر گونه انتشار عمومی از جمله مقاله باعث از دست رفتن شرط جدید بودن و در نتیجه عدم امکان ثبت فناوری به عنوان اختراع خواهد شد.

    در نتیجه محققان و پژوهشگران باید پیش از هرگونه افشاء عمومی آن دسته از نتایج تحقیقاتی که شرایط ثبت اختراع را دارا می باشد به صورت اظهارنامه اختراع در اداره مربوطه ثبت و سپس نسبت به انتشار آنها اقدام کنند. امکان دارد مراحل ثبت اختراع چندین ماه به طول بیانجامد که انتشار مقاله (و مانند آن) پس از تاریخ ثبت اظهارنامه اختراع مشکلی را در فرآیند ثبت اختراع بوجود نمی آورد.

    از آنجا که برخی دستاورد ها مانند روشهای تشخیص بیماری و نوآوری های مدیریتی قابلیت ثبت اختراع بین المللی و ملی را ندارند، محققان بدون نگرانی میتوانند انتشار در مقالات داخلی و خارجی را به عنوان اولین گزینه جهت کسب افتخار دست یابی به این قبیل پژوهشها انتخاب کنند.

     
    برو بالا