مسئولیت پذیری اجتماعی شرکت ها و چسبندگی قیمت

نوع فایل : word

تعداد صفحات : 21

تعداد کلمات : 6400

مجله : Economy

انتشار : 2015

ترجمه متون داخل جداول : ترجمه شده است

درج جداول در فایل ترجمه : درج شده است

منابع داخل متن : به صورت فارسی درج شده است

کیفیت ترجمه : طلایی

:

تاریخ انتشار
25 مارس 2020
دسته بندی
تعداد بازدیدها
1067 بازدید
23,000 تومان

عنوان فارسی مقاله:مسئولیت پذیری اجتماعی شرکت ها و چسبندگی قیمت

 چکیده

هدف این مقاله، بررسی اثرات چسبندگی قیمت مشارکت شرکت در فعالیت های مسئولیت پذیری اجتماعی شرکت ها(CSR) است.چسبندگی قیمت نشان دهنده ی یک رفتار هزینه  غیر متقارن است که به موجب آن بزرگی  افزایش هزینه در پاسخ به افزایش در سطح فعالیت بزرگ تر از بزرگی و دامنه کاهش قیمت با کاهش در سطح فعالیت است(مسئولیت پذیری اجتماعی شرکتها وچسبندگی قیمت). فرضیه ی ارایه شده این است که مشارکت CSR مستلزم سرمایه گذاری مداوم در فعالیت های ارزش آفرینی می باشد که مستلزم هزینه های تعدیل رو به پایین معنی دار در طی دوره های شوک های درآمدی می باشد که چسبندگی هزینه را در پی دارد. ما از دو شاخص CSR متفاوت استفاده می کنیم و شواهدی را برای تایید فرضیه   پیدا می کنیم. ما هم چنین CSR را به نقاط قوت و نقاط ضعف CSR تجزیه کرده و  پی بردیم که چسبندگی هزینه برای  نقاط قوت CSR برحسته تر است. در نهایت، ما   چسبندگی قیمت را برای چهار  مولفه CSR فردی یعنی محیط، کارکنان، محصول و جامعه بررسی کرده و هزینه های چسبنده را برای بعد نقاط قوت CSR برای همه مولفه ها پیدا می کنیم(مسئولیت پذیری اجتماعی شرکتها وچسبندگی قیمت).

ادامه مطلب

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.

 Title: Corporate social responsibility and cost stickiness

Abstract

This paper examines the effects on cost stickiness of firms’ involvement in corporate social responsibility (CSR) activities. Cost stickiness represents asymmetric cost behaviour whereby the magnitude of cost increases in response to an increase in activity level is greater than the magnitude of cost decreases with a decrease in activity level. We hypothesize that CSR involvement requires ongoing investments in value-creating activities that may involve significant downward adjustment costs during periods of revenue shocks, giving rise to cost stickiness. We use two different CSR proxies and find support for our hypothesis. We further decompose CSR into CSR strengths and CSR concerns and find that cost stickiness is more pronounced for CSR strengths. Finally, we examine cost stickiness for four individual CSR components, namely, environment, employees, product, and community, and find costs to be sticky for the CSR strengths dimension for all components.

   
دیدگاهتان را بنویسید