light box
امتیاز 3.46 مسئولیت پذیری اجتماعی شرکت ها و چسبندگی قیمت">

نوع فایل : word
تعداد صفحات : 21
تعداد کلمات : 6400
مجله : Economy
انتشار : 2015
ترجمه متون داخل جداول : ترجمه شده است
درج جداول در فایل ترجمه : درج شده است
منابع داخل متن : به صورت فارسی درج شده است
کیفیت ترجمه : طلایی
دسته بندی :
برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ، ، ، ،

عنوان فارسی مقاله:مسئولیت پذیری اجتماعی شرکت ها و چسبندگی قیمت

 چکیده

هدف این مقاله، بررسی اثرات چسبندگی قیمت مشارکت شرکت در فعالیت های مسئولیت پذیری اجتماعی شرکت ها(CSR) است.چسبندگی قیمت نشان دهنده ی یک رفتار هزینه  غیر متقارن است که به موجب آن بزرگی  افزایش هزینه در پاسخ به افزایش در سطح فعالیت بزرگ تر از بزرگی و دامنه کاهش قیمت با کاهش در سطح فعالیت است(مسئولیت پذیری اجتماعی شرکتها وچسبندگی قیمت). فرضیه ی ارایه شده این است که مشارکت CSR مستلزم سرمایه گذاری مداوم در فعالیت های ارزش آفرینی می باشد که مستلزم هزینه های تعدیل رو به پایین معنی دار در طی دوره های شوک های درآمدی می باشد که چسبندگی هزینه را در پی دارد. ما از دو شاخص CSR متفاوت استفاده می کنیم و شواهدی را برای تایید فرضیه   پیدا می کنیم. ما هم چنین CSR را به نقاط قوت و نقاط ضعف CSR تجزیه کرده و  پی بردیم که چسبندگی هزینه برای  نقاط قوت CSR برحسته تر است. در نهایت، ما   چسبندگی قیمت را برای چهار  مولفه CSR فردی یعنی محیط، کارکنان، محصول و جامعه بررسی کرده و هزینه های چسبنده را برای بعد نقاط قوت CSR برای همه مولفه ها پیدا می کنیم(مسئولیت پذیری اجتماعی شرکتها وچسبندگی قیمت).

 Title: Corporate social responsibility and cost stickiness

Abstract

This paper examines the effects on cost stickiness of firms’ involvement in corporate social responsibility (CSR) activities. Cost stickiness represents asymmetric cost behaviour whereby the magnitude of cost increases in response to an increase in activity level is greater than the magnitude of cost decreases with a decrease in activity level. We hypothesize that CSR involvement requires ongoing investments in value-creating activities that may involve significant downward adjustment costs during periods of revenue shocks, giving rise to cost stickiness. We use two different CSR proxies and find support for our hypothesis. We further decompose CSR into CSR strengths and CSR concerns and find that cost stickiness is more pronounced for CSR strengths. Finally, we examine cost stickiness for four individual CSR components, namely, environment, employees, product, and community, and find costs to be sticky for the CSR strengths dimension for all components.

 

 

ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

محصولات مشابه
بررسی شیوه‌های استخراج کلاژن به منظور تجزیه تحلیل ایزوتوپ‌های پایدار در تحقیقات رژیم غذایی
خـریـد محـصـول
دلبستگی والدین ، وابستگی عاشقانه بزرگسالان و کودکان و رضایت زناشویی: بررسی زمینه های فرهنگی
خـریـد محـصـول
الگوهای دلبستگی(وابستگی) والدین در مادران کودکان مبتلا به اختلال اضطراب
خـریـد محـصـول
استراتژی‌های تمایز و عملکرد بانک‌های پول سپرده گذاری در بندر هارکورت، نیجریه
خـریـد محـصـول
تأثیر زکات تولید در افزایش درآمد در کاهش فقر جامعه در آچه اندونزی
خـریـد محـصـول
مروری بر راه حل‌های اینترنت اشیا برای کنترل انرژی هوشمند در ساختمان‌ها برای کاربردهای شهر هوشمند
خـریـد محـصـول
تحلیل محتوای صندوق های سرمایه گذاری مطابق با شرع در KSA: آیا عدالت اجتماعی مهم است ؟
خـریـد محـصـول
تأثیر شیوه های مدیریتی زنجیره تأمین سبز بر پایداری محیط زیست: کارخانه های تولید پوشاک آماده بنگلادش
خـریـد محـصـول
یک مطالعه اکتشافی برای شناسایی تأثیر سبک های رهبری در دستیابی به تعالی نهادی در بخش عمومی
خـریـد محـصـول
شروع تحقیقات کیفی: راهنمای فلسفی و عملی
خـریـد محـصـول
ثبت اختراع یا انتشار مقاله

ثبت اختراع یا انتشار مقاله کدام اول باید انجام شود؟ پژوهشگران منابع مالی و غیر مالی بسیاری را صرف انجام تحقیقات و پژوهش ها میکنند و امکان دارد تعدادی از آنها تبدیل به دستاوردها و فناوری های نو گردد. محققان این نتایج را به سرعت در مقالات علمی ملی و بین المللی منتشر و به آن افتخار میکنند. اما باید مد نظر داشت، چنانچه دستاورد پژوهشی امکان تبدیل شدن به یک محصول یا فرآیند قابل استفاده و تولید در صنعت را داشته باشد، هر گونه انتشار عمومی از جمله مقاله باعث از دست رفتن شرط جدید بودن و در نتیجه عدم امکان ثبت فناوری به عنوان اختراع خواهد شد.

در نتیجه محققان و پژوهشگران باید پیش از هرگونه افشاء عمومی آن دسته از نتایج تحقیقاتی که شرایط ثبت اختراع را دارا می باشد به صورت اظهارنامه اختراع در اداره مربوطه ثبت و سپس نسبت به انتشار آنها اقدام کنند. امکان دارد مراحل ثبت اختراع چندین ماه به طول بیانجامد که انتشار مقاله (و مانند آن) پس از تاریخ ثبت اظهارنامه اختراع مشکلی را در فرآیند ثبت اختراع بوجود نمی آورد.

از آنجا که برخی دستاورد ها مانند روشهای تشخیص بیماری و نوآوری های مدیریتی قابلیت ثبت اختراع بین المللی و ملی را ندارند، محققان بدون نگرانی میتوانند انتشار در مقالات داخلی و خارجی را به عنوان اولین گزینه جهت کسب افتخار دست یابی به این قبیل پژوهشها انتخاب کنند.

در اولین مرحله از شروع یک تحقیق جدید نیاز است منابع مختلفی جستجو شود تا جدید بودن ایده مورد بررسی قرار گیرد. یکی از بهترین منابع جهت جستجو، جستجوی اختراع های ثبت شده است. پایگاه های جستجوی پتنت به محقق کمک میکند پیشینه تحقیق خود را مورد بررسی قرار دهد تا مطمئن شود کار تکراری انجام نمیدهد. لیست اختراعات ثبت شده در ایران در طبقه بندی بین المللی A که شامل اختراعات حوزه نیاز ها بشری شامل کشاوری، مواد غذایی، کالاهای خانگی یا شخصی، بهداشت و سرگرمی را میتوانید در پایگاه جستجوی دارایی های فکریدارکوب مشاهده کنید.
برو بالا