light box
امتیاز 2.93 بررسی و مشخص کردن سطح علمی دبیران علوم در مقطع ابتدایی">

نوع فایل : word
تعداد صفحات : 23
تعداد کلمات : 3700
مجله : Procedia Social and Behavioral Sciences
انتشار : 2011
ترجمه متون داخل جداول : ترجمه شده است
درج جداول در فایل ترجمه : درج شده است
منابع داخل متن : به صورت فارسی درج شده است
کیفیت ترجمه : طلایی
دسته بندی : ،
برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ، ، ،

عنوان فارسی مقاله:بررسی  و مشخص کردن  سطح علمی دبیران علوم  در مقطع ابتدایی در مورد لایه اوزون

 چکیده

یکی از مشکلات زیست محیطی جهانی که زمین و بشریت را تهدید می کند تخریب لایه ازن و نتایج منفی آن است. با استفاده از این مطالعه ، تعیین سطح دانش معلمان علوم مقدماتی قبل از خدمات در مورد علل کاهش لایه اوزون ، نتایج و اقدامات احتیاطی انجام می شود. در این مطالعه ، از ۳۱۹ نفر از معلمان علوم ابتدایی قبل از خدمت با استفاده از الگوی پیمایشی ، برای ۳۰۹ پرسشنامه استفاده شده است. درصد (درصد) ، فرکانس (f) و آنالیز واریانس تک عاملی برای داده های حاصل از برنامه با استفاده از این برنامه بسته آماری SPSS استفاده شده است. در پایان تجزیه و تحلیل ، مشخص شده است که معلمان پیش از خدمت که به نسلهایی آموزش می دهند که با این مشکل مهم زیست محیطی روبرو می شوند ، هم تصور غلط دارند و هم دانش ناکافی و قفل کننده ای درباره تخلیه لایه ازن دارند. علاوه بر این ، مشخص شده است که از نظر سطح آگاهی معلمان علوم قبل از خدمت در مورد لایه اوزون از نظر سطح درجه بندی ، تفاوت خاصی وجود ندارد(مشخص کردن سطح علمی دبیران علوم).

Title: Determination of pre-service elementary science teachers’ knowledge level about ozone layer

Abstract

One of the global environmental problems which threaten the earth and humanity is the Ozone Layer Depletion and the negative results that it causes. With this study, the aim is to determinate the knowledge level of pre-service elementary science teachers about the causes of the Ozone Layer Depletion, results and the precautions they will take. In this study, 30-item-questionaire has been applied to 319 pre-service elementary science teachers using survey model. Percentage (%), frequency (f) and the singlefactor variance analysis have been applied to the data obtained from application using this SPSS statistical packet program. At the end of the analysis, it has been revealed that pre-service teachers who educate the generations that will face up with this important environmental problem have both some misconceptions and inadequate and locking knowledge about Ozone Layer Depletion. Besides, it has been determinate that specific there is no difference between knowledge level of pre-service elementary science teachers about Ozone Layer according to grade level.

ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

محصولات مشابه
قیمت‌های مسکن و ریسک اعتبار: شواهدی از ایالات متحده
خـریـد محـصـول
نقش یادگیری مشارکتی در بهبود مهارت‌های ارتباطات کلامی دانشجویان یادگیرنده EFL
خـریـد محـصـول
شکستن مقاومت میزبان توسط نیای تکاملی مستقل ویروس رگبرگ زرد نکروتیک چغندر قند
خـریـد محـصـول
واکنش پروسکایت ها به عنوان مبدل‌های خودرو
خـریـد محـصـول
ویژگی‌های انتقال منفذی و انتشار مؤثر مونولیت سرامیکی برای مبدل کاتالیزوری خودرو
خـریـد محـصـول
مبدل ترافیکی و کاتالیستی- آلایندگی اتمسفری مربوطه در منطقه شهری ریو دوژانیرو
خـریـد محـصـول
مکانیسم بازیابی فلزات گروه پلاتینوم از مبدل‌های کاتالیستی در سیستم‌های استفاده شده در اگزوز
خـریـد محـصـول
مطالعه تفضیلی اکسایش کاتالییستی HCHO و co در کاتالیزور Mn0.75Co2.25O4
خـریـد محـصـول
رفتار سه سویه فازهای ترکیبی و جداگانه پلاتینوم، پالادیوم و رادیوم در ترکیب گازی کامل
خـریـد محـصـول
مطالعه در مقیاس بنچ گاز مصنوعی یک مبدل کاتالیزوری ۴ راهی: اکسایش کاتالیزوری
خـریـد محـصـول
ثبت اختراع یا انتشار مقاله

ثبت اختراع یا انتشار مقاله کدام اول باید انجام شود؟ پژوهشگران منابع مالی و غیر مالی بسیاری را صرف انجام تحقیقات و پژوهش ها میکنند و امکان دارد تعدادی از آنها تبدیل به دستاوردها و فناوری های نو گردد. محققان این نتایج را به سرعت در مقالات علمی ملی و بین المللی منتشر و به آن افتخار میکنند. اما باید مد نظر داشت، چنانچه دستاورد پژوهشی امکان تبدیل شدن به یک محصول یا فرآیند قابل استفاده و تولید در صنعت را داشته باشد، هر گونه انتشار عمومی از جمله مقاله باعث از دست رفتن شرط جدید بودن و در نتیجه عدم امکان ثبت فناوری به عنوان اختراع خواهد شد.

در نتیجه محققان و پژوهشگران باید پیش از هرگونه افشاء عمومی آن دسته از نتایج تحقیقاتی که شرایط ثبت اختراع را دارا می باشد به صورت اظهارنامه اختراع در اداره مربوطه ثبت و سپس نسبت به انتشار آنها اقدام کنند. امکان دارد مراحل ثبت اختراع چندین ماه به طول بیانجامد که انتشار مقاله (و مانند آن) پس از تاریخ ثبت اظهارنامه اختراع مشکلی را در فرآیند ثبت اختراع بوجود نمی آورد.

از آنجا که برخی دستاورد ها مانند روشهای تشخیص بیماری و نوآوری های مدیریتی قابلیت ثبت اختراع بین المللی و ملی را ندارند، محققان بدون نگرانی میتوانند انتشار در مقالات داخلی و خارجی را به عنوان اولین گزینه جهت کسب افتخار دست یابی به این قبیل پژوهشها انتخاب کنند.

برو بالا