light box
امتیاز 2.65 مدلی برای بهبود عملکرد کسب و کار: مطالعه‌ی موردی از شرکت پست">

نوع فایل : word
تعداد صفحات : 29
تعداد کلمات : 11800
مجله : Journal of Business Economics and Management
انتشار : 2020
ترجمه ی متون جدول : ترجمه شده است
درج جداول در فایل ترجمه : درج شده است
منابع داخل متن : به صورت فارسی درج شده است
کیفیت ترجمه : طلایی
فونت ترجمه : ب نازنین 12
دسته بندی :
برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ،

عنوان فارسی مقاله: مدلی برای بهبود عملکرد کسب و کار: مطالعه‌ی موردی از شرکت پست

 چکیده

هدف این مقاله، پیشنهاد یک مدل مدیریتی برای ارزیابی وضعیت کسب و کار و نشان دادن نقاط بهبود و پیشرفت و اثبات قابلیت کاربرد مدل در یک شرکت پست است. مدل ABA پیشنهاد شده است که بیانگر ترکیب کاربرد فرایند تحلیل سلسله مراتبی- روش AHP به عنوان ابزار تصمیم گیری چند معیاره و نظریه‌ی زمینه‌های کسب و کار است. این تحقیق شامل دو بخشاست. برای تعریف مهم‌ترین عامل مؤثر بر عملکرد کسب و کار، کارشناسان مورد مصاحبه قرار می‌گیرند. یک مفهوم جدید پیشنهاد شده و در فرایند ارزیابی کارشناسان بر اساس نگاشت آن‌ها در یک صفحه، استفاده نمی‌شود. این منجر به ایجاد یک سطح مناسب و موقعیت مرکز آن نسبت به مقیاس ساعتی برای تعریف امتیاز نهایی مقایسه‌ی زوجی- شاخص رابطه‌ی بین دو عنصر است. در بخش دوم، کارشناسان، برای تعریف رویکرد تحلیل دقیق مهم‌ترین عامل استفاده می‌شوند. در این مورد، رویکرد شامل نظر سنجی از کارکنان بر اساس پرسش نامه‌ی تخصصی است. دستور العمل بهبود عملکرد کسب و کار ارائه می‌شود(مطالعه‌ی موردی از شرکت پست).

TITLE: A MODEL FOR BUSINESS PERFORMANCE IMPROVEMENT: A CASE OF THE POSTAL COMPANY

Abstract

The aim of this paper is to propose a management model which would assess the state of the business and indicate the improvement points, as well as to demonstrate the applicability of the model in a case of the postal company. An A’BA model is proposed which represents a combined application of Analytic Hierarchy Process – AHP method as a multi-criteria decision making tool and theory of business areas. The research consists of two parts. To define the most important influencing factor on business performance, the experts are interviewed. A new concept is proposed and applied in the process of aggregating experts’ assessments based on their mapping in a plane. This creates the appropriate surface, and the position of its centroid in relation to the Saaty’s scale defines the final score of pairwise comparison - an indicator of the relationship between two elements that are compared. In the second part, additional experts from the determined area are involved to define an approach for detailed analysis of the most important factor. In this case, the approach included a survey of employees based on the specialized questionnaire. The guidelines for business performance improvement are obtained.

    ثبت دیدگاه

      • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
      • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
      • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

    محصولات مشابه
    همسو سازی راهبردهای زنجیره تأمین با عدم قطعیت‌های محصول
    خـریـد محـصـول
    بررسی فاکتورهای تاثیرگذار بر اجرای موفق تجارت الکترونیک
    خـریـد محـصـول
    مروری کامل بر علایم کروناویروس جدید در شرایط همه گیری جهانی COVID-19
    خـریـد محـصـول
    بررسی همبستگی و ارتباط بین خدمات دهی آنلاین و برخط، اعتماد و نیت و قصد خرید مشتریان
    خـریـد محـصـول
    تلفیق کننده های سرمایه فکری سازمانی
    خـریـد محـصـول
    تاثیر مسئولیت پذیری اجتماعی شرکت ها بر رفتار مشتری در بخش بانکداری لبنان
    خـریـد محـصـول
    ابعاد فرهنگی و سیستم‌های مدیریت ارتباط با مشتری: مطالعه موردی فرافرهنگی
    خـریـد محـصـول
    طراحی به عنوان یادگیری- یا خلق دانش- مدل SECI
    خـریـد محـصـول
    بررسی فاکتور های موثر بر مدیریت منابع انسانی و فرآیند بهبود خدمات رسانی
    خـریـد محـصـول
    دانلود پاورپوینت اسانس‌ها و عصاره‌های گیاهی به عنوان عوامل ضد میکروبی
    خـریـد محـصـول
    ثبت اختراع یا انتشار مقاله

    ثبت اختراع یا انتشار مقاله کدام اول باید انجام شود؟ پژوهشگران منابع مالی و غیر مالی بسیاری را صرف انجام تحقیقات و پژوهش ها میکنند و امکان دارد تعدادی از آنها تبدیل به دستاوردها و فناوری های نو گردد. محققان این نتایج را به سرعت در مقالات علمی ملی و بین المللی منتشر و به آن افتخار میکنند. اما باید مد نظر داشت، چنانچه دستاورد پژوهشی امکان تبدیل شدن به یک محصول یا فرآیند قابل استفاده و تولید در صنعت را داشته باشد، هر گونه انتشار عمومی از جمله مقاله باعث از دست رفتن شرط جدید بودن و در نتیجه عدم امکان ثبت فناوری به عنوان اختراع خواهد شد.

    در نتیجه محققان و پژوهشگران باید پیش از هرگونه افشاء عمومی آن دسته از نتایج تحقیقاتی که شرایط ثبت اختراع را دارا می باشد به صورت اظهارنامه اختراع در اداره مربوطه ثبت و سپس نسبت به انتشار آنها اقدام کنند. امکان دارد مراحل ثبت اختراع چندین ماه به طول بیانجامد که انتشار مقاله (و مانند آن) پس از تاریخ ثبت اظهارنامه اختراع مشکلی را در فرآیند ثبت اختراع بوجود نمی آورد.

    از آنجا که برخی دستاورد ها مانند روشهای تشخیص بیماری و نوآوری های مدیریتی قابلیت ثبت اختراع بین المللی و ملی را ندارند، محققان بدون نگرانی میتوانند انتشار در مقالات داخلی و خارجی را به عنوان اولین گزینه جهت کسب افتخار دست یابی به این قبیل پژوهشها انتخاب کنند.

    برو بالا