light box
امتیاز 2.58 معماری چرخه حیات جستجوی هوشمند برای رسانه های جمعی با استفاده از SOA">

نوع فایل : word
تعداد صفحات ترجمه تایپ شده با فرمت ورد با قابلیت ویرایش : 16
تعداد کلمات : 4000
مجله : Architecture Research
انتشار : 2012
ترجمه متون داخل جداول : ترجمه شده است
درج جداول در فایل ترجمه : درج شده است
منابع داخل متن : به صورت فارسی درج شده است
کیفیت ترجمه : طلایی
دسته بندی :
برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ، ،

عنوان فارسی مقاله:معماری چرخه حیات جستجوی هوشمند برای رسانه های جمعی با استفاده از SOA

 چکیده

  ارتباطات جمعی به طور کلی و رسانه های جمعی به طور خاص با چالش های فزاینده ای برای جمع آوری سریعتر اطلاعات با هزینه کمتر مواجه هستند. این چالش ها باید با نیازهای استراتژیک، تاکتیکی و عملیاتی سازمان از طریق همسویی فناوری اطلاعات (IT) با استراتژی کسب و کار هماهنگ شوند. یک برنامه استراتژیک موفق فناوری اطلاعات بر چهار اولویت اصلی استوار است. اینها عبارتند از تشدید همسویی فناوری اطلاعات و رسانه های جمعی، بهبود مدیریت فناوری اطلاعات، بهبود اهمیت فناوری اطلاعات و درجه سرمایه گذاری در فناوری اطلاعات. در این مطالعه، برنامه استراتژیک فناوری اطلاعات از طریق یک نقشه راه از جدول زمانی پیروی می کند و بر اساس تغییرات فرآیند کسب و کار در معرض تغییر قرار می گیرد. توسعه برنامه استراتژیک فناوری اطلاعات شامل پنج مرحله است. این مراحل شامل هدف طرح، الزامات تجاری و اعتبارسنجی الزامات تجاری است. این مراحل همچنین شامل رویه‌های مورد نیاز برای از بین بردن شکاف‌های بین وضعیت «بودن» و وضعیت فرآیندهای فناوری اطلاعات و تأیید طرح است. هدف نهایی یک صنعت مدرن رسانه های جمعی است. این مقاله راه حلی نوآورانه برای دستیابی به این هدف با تسریع زمان فرآیندهای رسانه های جمعی ارائه می دهد. زمان فرآیند از طریق معماری چرخه حیات جستجوی هوشمند (ISLA) تسریع می شود. که موتور جستجو، استخراج اطلاعات، بازیابی اطلاعات، داده کاوی و انبار داده را با استفاده از معماری سرویس گرا (SOA) ادغام می کند. روش شناسی طراحی مطالعه این راه حل، رویکردی پسا پوزیتیویستی به پژوهش تجربی است. یک نمونه اولیه ایجاد شده و مورد بررسی قرار می گیرد تا مفاهیم اعتبار سنجی شود.

Title: Intelligent Search Lifecycle Architecture for Mass Media Using SOA

Abstract

 Mass communication in general and mass media specifically confront rising challenges to collect information faster at lower cost. These challenges must be coordinated with organization’s strategic, tactical, and operational needs via the alignment of Information Technology (IT) with the business strategy. A successful IT strategic plan is based on four main priorities. These are IT-Mass media alignment escalation, IT governance enhancement, IT significance improvement, and IT investments grade. In this study, the IT strategic plan follows a timetable via a roadmap and is exposed to alteration based on the business process changes. The development of IT strategic plan consists of five phases. These phases include the purpose of the plan, the business requirement, and the business requirements’ validation. The phases also include the procedures needed for eliminating the gaps between the state of “to be” and the IT processes state, and the plan a pproval. The ultimate goal is a Modern Mass Media Industry. This paper provides an innovative solution to accomplish this goal by accelerating mass media processes time. The process’ time is accelerated via an Intelligent Search Lifecycle Arch itecture (ISLA); which integrates Search Engine, Information Extraction, Information Retrieval, Data Mining and Data Warehouse using Service-Oriented Architecture (SOA). The design methodology of the study of this solution is a post positivist approach to empirical research. A prototype is created and examined in order to validate the concepts.

    دیدگاهها بسته است.

    محصولات مشابه
    کمبود(نقص) توجه و علائم ADHD در بزرگسالان مبتلا به بیماری فابری – یک مطالعه آزمایشی
    خـریـد محـصـول
    مرزهای جدید در مدیریت سرطان رکتوم اولیه و پیشرفته
    خـریـد محـصـول
    ریسک میوکاردیت و پریکاردیت در بزرگسالان جوان به دنبال واکسیناسیون mRNA COVID-19
    خـریـد محـصـول
    بروز میوکاردیت و پریکاردیت در بیماران واکسینه نشده پس از کووید-۱۹
    خـریـد محـصـول
    الگوریتم ازدحام آفتاب پرست کارآمد برای مسئله توزیع بار اقتصادی
    خـریـد محـصـول
    فرآیند بازآفرینی شهری: مورد یک مجتمع مسکونی در حومه رم، ایتالیا
    خـریـد محـصـول
    رابطه پویا بین شاخص سهام و قیمت دارایی: تجزیه و تحلیل بلندمدت
    خـریـد محـصـول
    تشخیص بیماری پوسیدگی طوقه در گندم در شرایط محیطی کنترل شده
    خـریـد محـصـول
    بکارگیری بهینه سازی برای حمایت از مدیریت تطبیقی آب رودخانه ها
    خـریـد محـصـول
    ارزیابی تأثیر آموزش زیست محیطی بر رفتار سازگار با محیط زیست
    خـریـد محـصـول
    ثبت اختراع یا انتشار مقاله

    در اولین مرحله از شروع یک تحقیق جدید نیاز است منابع مختلفی جستجو شود تا جدید بودن ایده مورد بررسی قرار گیرد. یکی از بهترین منابع جهت جستجو، لیست اختراع های ثبت شده است. پایگاه های جستجوی پتنت به محقق کمک میکند پیشینه تحقیق خود را مورد بررسی قرار دهد تا مطمئن شود کار تکراری انجام نمیدهد. سامانه جستجوگر مالکیت فکری دارکوب به تازگی از پایگاه جستجو علائم تجاری خود نیز رونمایی کرده است که دارای امکانات تخصصی فراوانی می باشد.

    ثبت اختراع یا انتشار مقاله کدام اول باید انجام شود؟ پژوهشگران منابع مالی و غیر مالی بسیاری را صرف انجام تحقیقات و پژوهش ها میکنند و امکان دارد تعدادی از آنها تبدیل به دستاوردها و فناوری های نو گردد. محققان این نتایج را به سرعت در مقالات علمی ملی و بین المللی منتشر و به آن افتخار میکنند. اما باید مد نظر داشت، چنانچه دستاورد پژوهشی امکان تبدیل شدن به یک محصول یا فرآیند قابل استفاده و تولید در صنعت را داشته باشد، هر گونه انتشار عمومی از جمله مقاله باعث از دست رفتن شرط جدید بودن و در نتیجه عدم امکان ثبت فناوری به عنوان اختراع خواهد شد.

    در نتیجه محققان و پژوهشگران باید پیش از هرگونه افشاء عمومی آن دسته از نتایج تحقیقاتی که شرایط ثبت اختراع را دارا می باشد به صورت اظهارنامه اختراع در اداره مربوطه ثبت و سپس نسبت به انتشار آنها اقدام کنند. امکان دارد مراحل ثبت اختراع چندین ماه به طول بیانجامد که انتشار مقاله (و مانند آن) پس از تاریخ ثبت اظهارنامه اختراع مشکلی را در فرآیند ثبت اختراع بوجود نمی آورد.

    از آنجا که برخی دستاورد ها مانند روشهای تشخیص بیماری و نوآوری های مدیریتی قابلیت ثبت اختراع بین المللی و ملی را ندارند، محققان بدون نگرانی میتوانند انتشار در مقالات داخلی و خارجی را به عنوان اولین گزینه جهت کسب افتخار دست یابی به این قبیل پژوهشها انتخاب کنند.

     
    برو بالا