light box
امتیاز 2.58 بررسی مفهوم درس پژوهی در علوم تربیتی">

نوع فایل : word
تعداد صفحات ترجمه تایپ شده با فرمت ورد با قابلیت ویرایش : 26
تعداد کلمات : 5400
مجله : Lesson Study Research and Practice in Mathematics Education
انتشار : 2013
ترجمه متون داخل جداول : ترجمه شده است
درج جداول در فایل ترجمه : درج شده است
منابع داخل متن : به صورت فارسی درج شده است
کیفیت ترجمه : طلایی
دسته بندی : ،
برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ،

عنوان فارسی مقاله:بررسی مفهوم درس پژوهی در علوم تربیتی

چکیده

مطالعه درس یک روش رشد حرفه ای معلمان مبتنی بر همکاری می باشد که از ژاپن نشات گرفته است. درس پژوهی در دهه گذشته مورد توجه مخاطبان بین المللی قرار گرفت و در سال ۲۰۰۲ یکی از موضوع های نهمین کنفرانس کنگره بین المللی آموزش ریاضیات (ICME) بود. متعاقباً به بسیاری از کشورهای دیگر گسترش یافت و بیش از دوازده کنفرانس و کارگاه بین المللی در سراسر جهان برگزار شد که در آن افراد با اتخاذ این شکل جدید از توسعه حرفه ای در زمینه های فرهنگی منحصر به فرد خود (مثلاً کنفرانس در مطالعه یادگیری ۲۰۰۶ ) فعالیت کردند(مفهوم درس پژوهی در علوم تربیتی).

Title:Introduction: Conceptual Overview of Lesson Study

Abstract

Lesson study is a collaboration-based teacher professional development approach that originated in Japan (Fernandez and Yoshida 2004; Lewis and Tsuchida 1998; Stigler and Hiebert 1999). Lesson study attracted the attention of an international audience in the past decade, and in 2002 it was one of the foci for the Ninth Conference of the International Congress on Mathematics Education (ICME). It subsequently spread to many other countries and more than a dozen international conferences and workshops were held around the world in which people shared their experiences and progress with lesson study as they adopted this new form of professional development in their unique cultural contexts (e.g., Conference on Learning Study 2006; Fujita et al. 2004; Lo 2003; National College for Educational Leadership 2004; Shimizu et al. 2005).

دیدگاهها بسته است.

محصولات مشابه
المپیای اواسط قرن بیستم: گزارشی در زمینه تاریخ محلی و معماری مدرن، ۱۹۴۵-۱۹۷۵
خـریـد محـصـول
مقاله مربوط به یاتاقان
خـریـد محـصـول
مروری بر کمپرسورها
خـریـد محـصـول
اثر میانجی استرس شغلی بر تأثیر فشار زمان ، تضاد خانواده- کار
خـریـد محـصـول
مزایای عاطفه مثبت:آیا خوشبختی و خوشحالی منجر به موفقیت می شود؟
خـریـد محـصـول
بی عدالتی استعماری: آیا حقوق بین الملل مقصر است و جبران کننده؟
خـریـد محـصـول
“اقدامات حفاظتی به منظور تصرف” در دادگاه کیفری بین المللی
خـریـد محـصـول
تأثیر تفسیر آنلاین در حقوق کیفری بین المللی: پیگیری بیهوده ایده آل سقراطی؟
خـریـد محـصـول
توسعه حقوق بین الملل برای تنظیم و کنترل بهتر اثرات متنوع قرارداد های آتش بس
خـریـد محـصـول
نان رفولمان: (اصل عدم اخراج پناهندگان) و صلاحیت برون سرزمینی: حاکمیت دولت
خـریـد محـصـول
ثبت اختراع یا انتشار مقاله

در اولین مرحله از شروع یک تحقیق جدید نیاز است منابع مختلفی جستجو شود تا جدید بودن ایده مورد بررسی قرار گیرد. یکی از بهترین منابع جهت جستجو، لیست اختراع های ثبت شده است. پایگاه های جستجوی پتنت به محقق کمک میکند پیشینه تحقیق خود را مورد بررسی قرار دهد تا مطمئن شود کار تکراری انجام نمیدهد. لیست اختراعات ثبت شده در اداره ثبت اختراعات ایران دارای طبقه بندی های متفاوتی است. در طبقه بندی بین المللی B که شامل اختراعات حوزه نیاز ها بشری شامل عملیات اجرایی، حمل و نقل شامل: کشتیرانی، ترابری و دیگر موارد را میتوانید در پایگاه جستجوی دارایی های فکری دارکوب مشاهده کنید.

ثبت اختراع یا انتشار مقاله کدام اول باید انجام شود؟ پژوهشگران منابع مالی و غیر مالی بسیاری را صرف انجام تحقیقات و پژوهش ها میکنند و امکان دارد تعدادی از آنها تبدیل به دستاوردها و فناوری های نو گردد. محققان این نتایج را به سرعت در مقالات علمی ملی و بین المللی منتشر و به آن افتخار میکنند. اما باید مد نظر داشت، چنانچه دستاورد پژوهشی امکان تبدیل شدن به یک محصول یا فرآیند قابل استفاده و تولید در صنعت را داشته باشد، هر گونه انتشار عمومی از جمله مقاله باعث از دست رفتن شرط جدید بودن و در نتیجه عدم امکان ثبت فناوری به عنوان اختراع خواهد شد.

در نتیجه محققان و پژوهشگران باید پیش از هرگونه افشاء عمومی آن دسته از نتایج تحقیقاتی که شرایط ثبت اختراع را دارا می باشد به صورت اظهارنامه اختراع در اداره مربوطه ثبت و سپس نسبت به انتشار آنها اقدام کنند. امکان دارد مراحل ثبت اختراع چندین ماه به طول بیانجامد که انتشار مقاله (و مانند آن) پس از تاریخ ثبت اظهارنامه اختراع مشکلی را در فرآیند ثبت اختراع بوجود نمی آورد.

از آنجا که برخی دستاورد ها مانند روشهای تشخیص بیماری و نوآوری های مدیریتی قابلیت ثبت اختراع بین المللی و ملی را ندارند، محققان بدون نگرانی میتوانند انتشار در مقالات داخلی و خارجی را به عنوان اولین گزینه جهت کسب افتخار دست یابی به این قبیل پژوهشها انتخاب کنند.

 
برو بالا