مهارت حرکتی ظریف در کودکان با رشد طبیعی: مسیر صحیح بلوغ

نوع فایل : word

تعداد صفحات : 13

تعداد کلمات : 5920

مجله : Human Movement Science

انتشار : 2016

:

:

:

:

:

تاریخ انتشار
22 دسامبر 2019
دسته بندی
تعداد بازدیدها
1046 بازدید
24,000 تومان

عنوان فارسی:مهارت حرکتی ظریف در کودکان با رشد طبیعی: آیا کودکان در مسیر صحیح بلوغ قرار دارند؟

 چکیده

 مهارت حرکتی ظریف یک مؤلفه ضروری و مهم از فعالیت‌های روزانه متعدد نظیر لباس پوشیدن، غذا خوردن و بازی کردن است. مهارت‌های حرکتی ظریف و ضعیف می‌توانند منجر به بروز مشکلاتی در موفقیت تحصیلی، افزایش اضطراب و کاهش عزت نفس شود. یافته‌های اخیر نشان داده‌اند که مهارت‌های حرکتی درشت، پایین‌تر از قاعده و نرخ رشد تثبیت شده هستند. سؤال این است که آیا سطوح مهارت حرکتی ظریف پایین‌تر از یک مقدار نرمال رشدی هستند یا خیر. هدف این مطالعه بررسی سطح فعلی مهارت‌های حرکتی ظریف در کودکان ایرلندی بود. کودکان (۲۵۳) از مقاطع دوم، چهارم و ششم (سن میانگین به ترتیب ۷٫۱۲، ۹٫۱۱ و ۱۱٫۰۲)، پرسش نامه حرکتی ظریف را برای تست بروینیک استرسکی (BOT2) پر کردند. تجزیه تحلیل نشان داد که تنها کودکان کلاس دوم سطح مورد انتظار مهارت‌های حرکتی ظریف را داشتند. نتایج نشان داد که نمرات خام کودکان با افزایش سن بهبود یافت و مهارت‌های حرکتی ظریف با سرعت مورد انتظار با توجه به داده‌های نرمال پیشرفتی نداشت. لذا در این جا نقش و اثر جامعه مدرن بر توسعه مهارت‌های حرکتی ظریف در طی چندین دهه زیر سؤال می‌رود.

ادامه مطلب

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.

 title:  Fine motor skill proficiency in typically developing children: On or off the maturation track?

Abstract

Fine motor skill proficiency is an essential component of numerous daily living activities such as dressing, feeding or playing. Poor fine motor skills can lead to difficulties in academic achievement, increased anxiety and poor self-esteem. Recent findings have shown that children’s gross motor skill proficiency tends to fall below established developmental norms. A question remains: do fine motor skill proficiency levels also fall below developmental norms? The aim of this study was to examine the current level of fine motor skill in Irish children. Children (N = 253) from 2nd, 4th and 6th grades (mean age = 7.12, 9.11 and 11.02 respectively) completed the Fine Motor Composite of the Bruininks Oseretsky Test of Motor Proficiency 2nd Edition (BOT-2). Analysis revealed that only 2nd grade children met the expected level of fine motor skill proficiency. It was also found that despite children’s raw scores improving with age, children’s fine motor skill proficiency was not progressing at the expected rate given by normative data. This leads us to question the role and impact of modern society on fine motor skills development over the past number of decades.

دیدگاهتان را بنویسید