عنوان فارسی مقاله:موسیقی و مصرف کنندگان
چکیده
موسیقی از بسیاری جهات، با زندگی مصرف کنندگان سرو کار دارد (کالاریس و کنت ۱۹۹۳، رنتفرو و گاسلینگ ۲۰۰۳). موسیقی به طور متداول توسط فروشندهها به عنوان سلاحی برای تأثیر گذاری استفاده میشود (کلاریس و کاکس ۱۹۸۹). موسیقی به عنوان یکی از ویژگیهای متداول تبلیغات تلویزیون، رادیو و اینترنت و ویژگی فراگیر محیطهای خرده فروشی میباشد که مصرف کنندهها در زمان توجه به رسانهها، فروشگاهها، انتظار برای خدمات، پرواز، تلفن و در بسیاری از شرایط دیگر، با آن روبرو میشوند (بالیر و کلاریس ۱۹۹۳). موسیقی همچنین یک کالای مصرفی است (لاکر و میزریک ۱۹۹۴) که به طور مستقیم در فرم سی دی، کنسرت، فایل MP3، رادیوهای ماهوارهای و یا به طور غیر مستقیم به عنوان ویژگی محصولات دیگر (فیلم، بازیهای ویدئویی، رویدادهای ورزشی، مراسمها، خدمات مذهبی) مصرف میشود.