light box
امتیاز 2.93 تدوین یک مدل موفقیت برای اجرای نرم افزار Geometers’ Sketchpad هندسه">

نوع فایل : word
تعداد صفحات : 14
تعداد کلمات : 3800
مجله : the international journal of business & management
انتشار : 2018
ترجمه متون داخل جداول : ترجمه شده است
درج جداول در فایل ترجمه : درج شده است
منابع داخل متن : به صورت فارسی درج شده است
کیفیت ترجمه : طلایی
دسته بندی : ،
برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ،

عنوان فارسی مقاله:تدوین یک مدل موفقیت برای اجرای نرم افزار Geometers’ Sketchpad هندسه در آموزش ریاضیات متوسطه

 چکیده  

Geometers’Sketchpad (GSP) به عنوان یکی از ابزارهای رسمی برای آموزش و یادگیری موضوعات فنی مانند ریاضیات در فضای آموزش ملی انتخاب شده است. اگرچه استفاده از GSP مورد حمایت قابل توجهی از وزارت آموزش و پرورش قرار گرفته است، اما نتیجه اجرای آن لزوماً نتایج برجسته‌ای را در زمینه آموزش و یادگیری موفقیت آمیزتر ریاضیات در مدارس نشان نمی‌دهد. گزارش‌ها حاکی از آن است که بسیاری از موارد استفاده از GSP در زمینه آموزش خصوصاً در مدارس کم استفاده شده است. از جمله دلایل مشخص شده عدم تمایل بازیکنان اصلی برای استفاده از ابزارها است. معلمان شکایت دارند که با استفاده از این ابزارها، حجم کار آنها افزایش می‌یابد تا با نسخه‌های بسیاری از GSP به روز شود، گروه‌های آموزشی که از فناوری اطلاعات کمتری برخوردار هستند نگران نشان دادن عدم کفایت خود در استفاده از این فناوری قبل از دانش آموزان خود و سنت گرایانی هستند که ترجیح می‌دهند آموزش خود به روشی متعارف را ارائه کنند و حال مجبور به تغییر سبک تدریس هستند. هدف از این مطالعه ایجاد یک مدل موفقیت است که بتواند به عنوان پایه‌ای برای اجرای موفقیت آمیز GSP در مدارس متوسطه باشد. امید است که این نتیجه بتواند بینشی در مورد عوامل مؤثر در موفقیت برنامه GSP در آموزش ریاضیات در سطح دبیرستان در مالزی ارائه دهد که با اهداف مندرج در برنامه آموزش مالزی ۲۰۱۳-۲۰۲۵ – برای استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات در بالا بردن کیفیت آموزش و یادگیری در سراسر کشور مطابقت دارد(موفقیت برای اجرای نرم افزار هندسه).

Title: Formulating a Success Model for Geometers’ Sketchpad Implementation in Secondary Mathematics Education

Abstract

 Geometers’ Sketchpad (GSP) is selected as one of the official tools for the teaching and learning of technical subjects such as Mathematics in the national education landscape. Though the use of GSP has received a good support from the Ministry of Education, the outcome of its implementation does not necessarily show outstanding results in enabling a more successful teaching and learning of Mathematics at schools. Reports have demonstrated many accounts on GSP being underutilized in the education setup especially at schools. Among the reasons identified is the unwillingness of the main players to use the tools. The teachers are complaining that in using the tools, their workload will be increased to keep updated with the many versions of GSP, the less IT savvy groups of educators are concerned about exposing their inadequacy of handling the technology before their students and the traditionalists who prefer to deliver their teachings in a conventional way may feel their uncomfortable having to change their teaching style. The objective of this study is to construct a success model that can serve as a foundation for a successful implementation of GSP at secondary schools. This result is hoped to provide insights on the factors influencing the success of GSP application in Mathematics education at a secondary school level in Malaysia, which is in agreement with the objectives listed in Malaysia’s Education Blueprint 2013-2025 – to leverage ICT in bringing up quality teaching and learning across the nation

    ثبت دیدگاه

      • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
      • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
      • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

    محصولات مشابه
    مطالعه ی بازاریابی گردشگری
    خـریـد محـصـول
    انتقال ژن افقی از آگروباکتریوم به گیاهان
    خـریـد محـصـول
    بررسی تداخل بین پرده‌های مغناطیسی جراحی و پیس میکر ها یا ضربان ساز ها
    خـریـد محـصـول
    تشریح و آشکارسازی همه گیری کوید-۱۰(COVID-19)
    خـریـد محـصـول
    سلامت روان در کانادا: کوید-۱۹(COVID-19) و فراتر از آن
    خـریـد محـصـول
    کروناویروس(COVID-19) و اضطراب: ارزیابی اثرات روان شناختی بیماری های مسری
    خـریـد محـصـول
    آیا ترس از کروناویروس(COVID-19) باعث تحریک اضطراب و نگرانی شغلی آینده می شود؟
    خـریـد محـصـول
    چاقی و کروناویروس(COVID-19): دو روی یک سکه
    خـریـد محـصـول
    تأثیر کوید-۱۹(COVID-19) بر روی سلامت روان عمومی و اثر خنثی کننده حس انسجام
    خـریـد محـصـول
    اثرات کوید-۱۹(COVID-19 یاکروناویروس) بر روی اضطراب، افسردگی
    خـریـد محـصـول
    ثبت اختراع یا انتشار مقاله

    ثبت اختراع یا انتشار مقاله کدام اول باید انجام شود؟ پژوهشگران منابع مالی و غیر مالی بسیاری را صرف انجام تحقیقات و پژوهش ها میکنند و امکان دارد تعدادی از آنها تبدیل به دستاوردها و فناوری های نو گردد. محققان این نتایج را به سرعت در مقالات علمی ملی و بین المللی منتشر و به آن افتخار میکنند. اما باید مد نظر داشت، چنانچه دستاورد پژوهشی امکان تبدیل شدن به یک محصول یا فرآیند قابل استفاده و تولید در صنعت را داشته باشد، هر گونه انتشار عمومی از جمله مقاله باعث از دست رفتن شرط جدید بودن و در نتیجه عدم امکان ثبت فناوری به عنوان اختراع خواهد شد.

    در نتیجه محققان و پژوهشگران باید پیش از هرگونه افشاء عمومی آن دسته از نتایج تحقیقاتی که شرایط ثبت اختراع را دارا می باشد به صورت اظهارنامه اختراع در اداره مربوطه ثبت و سپس نسبت به انتشار آنها اقدام کنند. امکان دارد مراحل ثبت اختراع چندین ماه به طول بیانجامد که انتشار مقاله (و مانند آن) پس از تاریخ ثبت اظهارنامه اختراع مشکلی را در فرآیند ثبت اختراع بوجود نمی آورد.

    از آنجا که برخی دستاورد ها مانند روشهای تشخیص بیماری و نوآوری های مدیریتی قابلیت ثبت اختراع بین المللی و ملی را ندارند، محققان بدون نگرانی میتوانند انتشار در مقالات داخلی و خارجی را به عنوان اولین گزینه جهت کسب افتخار دست یابی به این قبیل پژوهشها انتخاب کنند.

    در اولین مرحله از شروع یک تحقیق جدید نیاز است منابع مختلفی جستجو شود تا جدید بودن ایده مورد بررسی قرار گیرد. یکی از بهترین منابع جهت جستجو، جستجوی اختراع های ثبت شده است. پایگاه های جستجوی پتنت به محقق کمک میکند پیشینه تحقیق خود را مورد بررسی قرار دهد تا مطمئن شود کار تکراری انجام نمیدهد.
    برو بالا