light box
امتیاز 2.93 تجزیه و تحلیل مدل موقعیت یابی استراتژیک هاکس دلتا بر عملکرد">

نوع فایل : word
تعداد صفحات : 21
تعداد کلمات : 7600
مجله : JOURNAL OF BUSINESS ETHICS
انتشار : 2019
ترجمه متون داخل جداول : ترجمه شده است
درج جداول در فایل ترجمه : درج شده است
منابع داخل متن : به صورت فارسی درج شده است
کیفیت ترجمه : طلایی
دسته بندی : ،
برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ،

عنوان فارسی مقاله:تجزیه و تحلیل مدل موقعیت یابی استراتژیک هاکس دلتا بر عملکرد شرکت‌های مخابراتی موبایل در کنیا

 چکیده

 هدف این مطالعه، تحلیل تأثیر بین موقعیت یابی استراتژیک و عملکرد در صنعت مخابرات در کنیا است. به طور خاص، این مطالعه به منظور تعیین تأثیر بهترین استراتژی‌های محصول، کل استراتژی‌های راه حل مشتری، استراتژی قفل سیستم بر عملکرد و بررسی اثر تعدیل کننده مقررات رقابت در صنعت ارتباطات سیار در کنیا انجام شد. این مطالعه براساس مدل دلتا هاکس انجام شد زیرا مناسب برای مطالعه رفتار رقابتی شرکتها در محیط پیچیده و نامشخص بازار بود. در این تحقیق از ترکیبی از طرح توضیحی، طرح تحقیق توصیفی پیمایشی و طراحی مقطعی استفاده شده است. پژوهش حاضر با استفاده از روش نمونه گیری تصادفی طبقه‌ای متناسب و طراحی روش‌های ترکیبی موازی همگرا انجام شده است. جامعه مورد نظر شامل ۴ شرکت ارتباطات سیار بود. برای جمع آوری داده‌ها از آمار توصیفی و آمار استنباطی، ضریب همبستگی پیرسون و رگرسیون خطی چندگانه برای آزمون رابطه بین متغیر مستقل و وابسته استفاده شده است. با نگاهی به صنعت کلی، رگرسیون خطی چندگانه، ۲۶٪ از متغیرهای مستقل را در مورد متغیر متغیر وابسته توضیح داد. اثر متقابل اثر تعدیل کننده واریانس معنی داری کمتر از تنظیم و عملکرد فقط با تغییر R2.003، P = 455، نشان می‌دهد که هیچ تأثیر تعدیل معنی داری بین متغیر مستقل و وابسته وجود ندارد. یافته‌های همبستگی، رابطه‌ی مثبت و معنی دار بین استراتژی بهترین محصول (β=.۴۷۷, p<0.05)، راه حل مصرف کننده (β=.۴۰۷, p<0.05)، قفل سیستم (β=.۲۸۶, p<0.05) نشان داد و منجر به رد فرض صفر شد و در عین حال نظارت بر رقابت (β= -.۰۳۶, p<0.455) معنی دار نبود.

 

 

Title: Analysis of Hax Delta Strategic Positioning Model on Performance of Mobile Telecommunication Companies in Kenya

Abstract

The aim of this study was to analyze the influences between Strategic Positioning and subsequent Performance in the mobile telecommunication industry in Kenya. Specifically, the study sought to determine the influences of Best Product Strategies, Total Customer Solution Strategies, System Lock-In Strategies on performance and examine the moderating effect of the competition regulation in the mobile telecommunication industry in Kenya. The study was premised on Hax Delta Model as it was appropriate for studying firms’ competitive behavior in complex and uncertain market environment. The study applied a combination of explanatory design, descriptive survey research design and cross sectional design. The research adopted proportionate stratified random sampling technique and convergent parallel mixed methods design. The target population consisted of 4 mobile telecommunication firms. Descriptive statistics were used to summarize data while inferential statistics, Pearson correlation coefficient and multiple linear regression were used to test the relationship between the independent and dependent variable. Looking at the overall industry, the multiple linear regressions explained 26% of the independent variables on the variability of the dependent variable. The interaction of the moderating effect accounted for significantly less variance than just regulation and performance by R2 change .003, p = .455, indicating there was no significant moderation effect between independent and dependent variable. Correlation findings further suggested there was a positive and significant relationship between Best Product Strategy (β= .477, p<0.05), Total Customer Solution (β= .407, p<0.05), Systems Lock-in (β=.286, p<0.05) leading to the rejection of the null hypothesis while competition regulation (β= -.036, p<0.455) was not significant.

ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

محصولات مشابه
بررسی همبستگی و ارتباط بین خدمات دهی آنلاین و برخط، اعتماد و نیت و قصد خرید مشتریان
خـریـد محـصـول
تلفیق کننده های سرمایه فکری سازمانی
خـریـد محـصـول
تاثیر مسئولیت پذیری اجتماعی شرکت ها بر رفتار مشتری در بخش بانکداری لبنان
خـریـد محـصـول
ابعاد فرهنگی و سیستم‌های مدیریت ارتباط با مشتری: مطالعه موردی فرافرهنگی
خـریـد محـصـول
طراحی به عنوان یادگیری- یا خلق دانش- مدل SECI
خـریـد محـصـول
بررسی فاکتور های موثر بر مدیریت منابع انسانی و فرآیند بهبود خدمات رسانی
خـریـد محـصـول
دانلود پاورپوینت اسانس‌ها و عصاره‌های گیاهی به عنوان عوامل ضد میکروبی
خـریـد محـصـول
اسانس‌ها و عصاره‌های گیاهی به عنوان عوامل ضد میکروبی
خـریـد محـصـول
بررسی تاثیر کادمیوم بر روی جذب و انتقال عناصر غذایی در پیازچه خوراکی
خـریـد محـصـول
تضاد منافع بر سر ابعاد سودمند و نامطلوب (مضر) کهور(Prospis spp) در ایالات متحده
خـریـد محـصـول
ثبت اختراع یا انتشار مقاله

ثبت اختراع یا انتشار مقاله کدام اول باید انجام شود؟ پژوهشگران منابع مالی و غیر مالی بسیاری را صرف انجام تحقیقات و پژوهش ها میکنند و امکان دارد تعدادی از آنها تبدیل به دستاوردها و فناوری های نو گردد. محققان این نتایج را به سرعت در مقالات علمی ملی و بین المللی منتشر و به آن افتخار میکنند. اما باید مد نظر داشت، چنانچه دستاورد پژوهشی امکان تبدیل شدن به یک محصول یا فرآیند قابل استفاده و تولید در صنعت را داشته باشد، هر گونه انتشار عمومی از جمله مقاله باعث از دست رفتن شرط جدید بودن و در نتیجه عدم امکان ثبت فناوری به عنوان اختراع خواهد شد.

در نتیجه محققان و پژوهشگران باید پیش از هرگونه افشاء عمومی آن دسته از نتایج تحقیقاتی که شرایط ثبت اختراع را دارا می باشد به صورت اظهارنامه اختراع در اداره مربوطه ثبت و سپس نسبت به انتشار آنها اقدام کنند. امکان دارد مراحل ثبت اختراع چندین ماه به طول بیانجامد که انتشار مقاله (و مانند آن) پس از تاریخ ثبت اظهارنامه اختراع مشکلی را در فرآیند ثبت اختراع بوجود نمی آورد.

از آنجا که برخی دستاورد ها مانند روشهای تشخیص بیماری و نوآوری های مدیریتی قابلیت ثبت اختراع بین المللی و ملی را ندارند، محققان بدون نگرانی میتوانند انتشار در مقالات داخلی و خارجی را به عنوان اولین گزینه جهت کسب افتخار دست یابی به این قبیل پژوهشها انتخاب کنند.

برو بالا