نانوسنسور با ضریب افتراقی بالا بر اساس نانوساختار های DNA

نوع فایل : word

تعداد صفحات : 10

تعداد کلمات : 5200

مجله : Computer Laboratory

انتشار : 2018

:

:

:

:

:

تاریخ انتشار
8 ژانویه 2020
دسته بندی
تعداد بازدیدها
984 بازدید
42,000 تومان

عنوان فارسی مقاله: نانوسنسور با ضریب افتراقی بالا بر اساس نانوساختار های DNA و نانوذرات طلا برای تشخیص MiRNA-21 در سلول‌های زنده

 چکیده

 اگرچه تشخیص microRNA با یا بدون تقویت سیگنال بسیار سودمند است، نانوسنسور های با ویژگی بالا برای تشخیص RNA اختصاصی سلول نادر است.

روش‌ها: در این مطالعه، یک نانوساختار DNA تتراهدرال (TDN) با کارکرد خاص با نانوذرات طلای حاوی اثرات خاموش سازی فلورسانس و سطح مقطع زیاد برای تولید نانوسنسور مبتنی بر انتقال انرژی رزونانس فلورسانس (Au-TDNN) ترکیب شد. حضور miR-21 قادر به تفکیک پروب تشخیص با برچسب فلورسانت بر روی Au-TDNN از Au-NPs می‌باشد که دهنده و گیرنده را تفکیک کرده و موجب ایجاد یک سیگنال فلورسانس قوی می‌شود. ویژگی اختصاصی بالا در خصوص اهداف موتاسیون نقطه‌ای با طراحی واکنش جا به جایی رشته اسید نوکلوئیک G0 ≈ ۰ بر اساس پارامترهای ترمودینامیک حاصل شد. تحت این وضعیت تغییرات ترمودینامیک ناشی از عدم انطباق باز اثرات معنی داری بر روی محصول هیبردیزاسیون دارد.

 نتایج:DNA سنتز شده شیمیایی سه آنالوگ تک بازی، let-7d و miR-200b تست شد. ضریب تمایز ۱۵٫۴ با پروب تشخیص مورد انتظار بر روی Au-NPs برای انطباق تک باز پروگزیمال تست شد. به عنوان گروه شاهد،DF تولید شده با پروب تشخیص معمولی بر روی Au-NPs 2.4 رسید. امکان سنجی راهبرد پیشنهادی با استفاده از سلول‌های سرطانی هپاتوسین تأیید شد.

 نتیجه گیری: این نانوسنسور پیشرفته مسیری جدید را برای تشخیص اختصاصی و آسان microRNA در سلول‌های زنده می‌دهد.

 

 

ادامه مطلب

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
دیدگاهتان را بنویسید