light box
امتیاز 2.65 بررسی نقش علم فلسفه در اجرا و انجام پژوهش های آموزشی">

نوع فایل : word
تعداد صفحات : 23
تعداد کلمات : 6400
مجله : Journal of International and Comparative Education
انتشار : 2012
ترجمه ی متون جدول : ترجمه شده است
درج جداول در فایل ترجمه : درج شده است
منابع داخل متن : به صورت فارسی درج شده است
کیفیت ترجمه : طلایی
فونت ترجمه : ب نازنین 12
دسته بندی : ،
برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ،

عنوان فارسی مقاله:بررسی نقش علم فلسفه در   اجرا و انجام پژوهش های آموزشی

 چکیده

 مسائل آموزشی، خواه از نظر سیاسی یا خواه از نظر کاربردی و در پژوهش‌های آموزشی، مفروضاتی را دارند که دارای ماهیت، ارزش، نظریه‌ی دانش، فلسفه‌ی ذهن، فلسفه‌ی اجتماعی و غیره، فلسفی هستند. مطالعه‌ی حاضر این مورد را به وسیله‌ی تعداد زیادی از نمونه‌های تحقیق آموزشی اثبات کرده و بیان می‌کند که چگونه، در غیاب سؤالات فلسفی، هوش و تفکر تحت تأثیر استفاده‌ی نامناسب از زبان افسون می‌شود و باعث نقض و بی اعتباری مطالعات آموزشی می‌شود.

TITLE:IMPORTANCE OF PHILOSOPHY IN THE CONDUCT OF EDUCATIONAL RESEARCH

Abstract

Educational questions, whether in policy or in practice and thus in educational research, make assumptions which are philosophical in nature ' in values, theory of knowledge, philosophy of mind, social philosophy and so on. The paper illustrates this through several examples of educational research, showing how, in the absence of philosophical questioning, the intelligence is often bewitched by the misuse of language, thereby invalidating soGcalled educational research.

    ثبت دیدگاه

      • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
      • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
      • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

    محصولات مشابه
    همسو سازی راهبردهای زنجیره تأمین با عدم قطعیت‌های محصول
    خـریـد محـصـول
    بررسی فاکتورهای تاثیرگذار بر اجرای موفق تجارت الکترونیک
    خـریـد محـصـول
    مروری کامل بر علایم کروناویروس جدید در شرایط همه گیری جهانی COVID-19
    خـریـد محـصـول
    بررسی همبستگی و ارتباط بین خدمات دهی آنلاین و برخط، اعتماد و نیت و قصد خرید مشتریان
    خـریـد محـصـول
    تلفیق کننده های سرمایه فکری سازمانی
    خـریـد محـصـول
    تاثیر مسئولیت پذیری اجتماعی شرکت ها بر رفتار مشتری در بخش بانکداری لبنان
    خـریـد محـصـول
    ابعاد فرهنگی و سیستم‌های مدیریت ارتباط با مشتری: مطالعه موردی فرافرهنگی
    خـریـد محـصـول
    طراحی به عنوان یادگیری- یا خلق دانش- مدل SECI
    خـریـد محـصـول
    بررسی فاکتور های موثر بر مدیریت منابع انسانی و فرآیند بهبود خدمات رسانی
    خـریـد محـصـول
    دانلود پاورپوینت اسانس‌ها و عصاره‌های گیاهی به عنوان عوامل ضد میکروبی
    خـریـد محـصـول
    ثبت اختراع یا انتشار مقاله

    ثبت اختراع یا انتشار مقاله کدام اول باید انجام شود؟ پژوهشگران منابع مالی و غیر مالی بسیاری را صرف انجام تحقیقات و پژوهش ها میکنند و امکان دارد تعدادی از آنها تبدیل به دستاوردها و فناوری های نو گردد. محققان این نتایج را به سرعت در مقالات علمی ملی و بین المللی منتشر و به آن افتخار میکنند. اما باید مد نظر داشت، چنانچه دستاورد پژوهشی امکان تبدیل شدن به یک محصول یا فرآیند قابل استفاده و تولید در صنعت را داشته باشد، هر گونه انتشار عمومی از جمله مقاله باعث از دست رفتن شرط جدید بودن و در نتیجه عدم امکان ثبت فناوری به عنوان اختراع خواهد شد.

    در نتیجه محققان و پژوهشگران باید پیش از هرگونه افشاء عمومی آن دسته از نتایج تحقیقاتی که شرایط ثبت اختراع را دارا می باشد به صورت اظهارنامه اختراع در اداره مربوطه ثبت و سپس نسبت به انتشار آنها اقدام کنند. امکان دارد مراحل ثبت اختراع چندین ماه به طول بیانجامد که انتشار مقاله (و مانند آن) پس از تاریخ ثبت اظهارنامه اختراع مشکلی را در فرآیند ثبت اختراع بوجود نمی آورد.

    از آنجا که برخی دستاورد ها مانند روشهای تشخیص بیماری و نوآوری های مدیریتی قابلیت ثبت اختراع بین المللی و ملی را ندارند، محققان بدون نگرانی میتوانند انتشار در مقالات داخلی و خارجی را به عنوان اولین گزینه جهت کسب افتخار دست یابی به این قبیل پژوهشها انتخاب کنند.

    برو بالا