light box
امتیاز 2.58 نقش هستی شناختی ریاضیات کاربردی در جهان های(دنیای) مجازی">

نوع فایل : word
تعداد صفحات ترجمه تایپ شده با فرمت ورد با قابلیت ویرایش : 15
تعداد کلمات : 6500
مجله : philosophies
انتشار : 2022
ترجمه متون داخل جداول : ترجمه شده است
درج جداول در فایل ترجمه : درج شده است
منابع داخل متن : به صورت فارسی درج شده است
کیفیت ترجمه : طلایی
دسته بندی :
برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ،

عنوان فارسی مقاله:نقش هستی شناختی ریاضیات کاربردی در جهان های(دنیای) مجازی

چکیده

  در این مقاله، من استدلال می‌کنم که با ظهور دنیای مجازی دیجیتال (در بازی‌های ویدیویی، فیلم‌های انیمیشن و غیره) توسط صنعت انیمیشن، ما نیاز به بازنگری در نقش و اعتبار ریاضیات، آن هم از دیدگاه هستی‌شناختی داریم. ابتدا نشان خواهم داد که کاربرد ریاضیات در ایجاد و توصیف دنیای دیجیتالی مجازی از بسیاری جهات مشابه کاربرد ریاضیات در توصیف پدیده های دنیای واقعی از دیدگاه تاریخ علم است. با این حال، از جنبه های دیگر، کاربرد ریاضیات به طور قابل توجهی در این دنیای مجازی از کاربرد تا زمینه های دنیای واقعی متفاوت است. تز اصلی مقاله من این است که نقش ریاضیات در صنعت انیمیشن دیجیتال می تواند از نظر هستی شناسی با نقش معمول آن متفاوت باشد. در کاربرد ریاضیات در دنیای مجازی دیجیتال، مفاهیم ریاضی دیگر فقط ابزارهای مدل سازی نیستند، که یک مبنای محاسباتی فرعی را تشکیل می دهند، بلکه می توانند جهت دهی و سازماندهی کنند، و حتی نظریه غیرریاضی ایجاد کنند، چیزی که می توانیم آن را مثلاً فیزیک دیجیتال و زیست شناسی بنامیم. من این نقش جدید و خلاقانه ریاضیات را از طریق برخی پدیده های عینی، به ویژه از طریق گرانش، مطالعه خواهم کرد. نتیجه گیری ما این است که صنعت انیمیشن فصل کاملاً جدیدی را در رابطه بین علوم (دیجیتال) و ریاضیات باز می کند(نقش هستی شناختی ریاضیات کاربردی).

Title: The Ontological Role of Applied Mathematics in Virtual Worlds

Abstract

 In this paper, I will argue that with the emergence of digital virtual worlds (in video games, animation movies, etc.) by the animation industry, we need to rethink the role and authority of mathematics, also from an ontological point of view. First I will demonstrate that the application of mathematics to the creation and description of the digital, virtual worlds behaves in many respects analogously to the application of mathematics to the description of real-world phenomena from the viewpoint of the history of science. However, from other aspects, the application of mathematics significantly differs in this virtual world from the application to real-world fields. The main thesis of my paper is that the role of mathematics in the digital animation industry can be ontologically different from its usual role. In the application of mathematics to digital virtual worlds, mathematical concepts are no longer just modelling tools, forming a subordinated, computational basis, but they can direct and organise, and even create non-mathematical theory, something that we can call, for example, digital physics and biology. I will study this new, creative role of mathematics through some concrete phenomena, specifically through gravity. Our conclusion is that the animation industry opens an entirely new chapter in the relationship between (digital) sciences and mathematics.

دیدگاهها بسته است.

محصولات مشابه
عملکرد زیست محیطی شرکت و ارزش شرکت – با استفاده از معیارهای انتشار آلودگی
خـریـد محـصـول
اندازه گیری کمی عدم قطعیت بارندگی و تبخیر و تعرق در مدل‌سازی بارش-رواناب
خـریـد محـصـول
فیزیولوژی تنش غرقابی در جو
خـریـد محـصـول
ارزش مصرف، نوآوری مصرف کننده و پذیرش محصول جدید: شواهد تجربی از ویتنام
خـریـد محـصـول
کیفیت پایین خواب و خواب آلودگی در روز در متخصصان بهداشت: شیوع و عوامل مرتبط
خـریـد محـصـول
پریکاردیت حاد پس از مداخله عروق کرونر از راه پوست: کیس ریپورت
خـریـد محـصـول
آگاهی موقعیتی: تکنیک ها، چالش ها و چشم اندازها
خـریـد محـصـول
چگونه از مشکلات رایج اجرای فناوری اطلاعات سلامت جلوگیری کنیم
خـریـد محـصـول
ارزیابی هوشیاری و توجه پایدار در بزرگسالان مبتلا به ADHD
خـریـد محـصـول
کمبود(نقص) توجه و علائم ADHD در بزرگسالان مبتلا به بیماری فابری – یک مطالعه آزمایشی
خـریـد محـصـول
ثبت اختراع یا انتشار مقاله

در اولین مرحله از شروع یک تحقیق جدید نیاز است منابع مختلفی جستجو شود تا جدید بودن ایده مورد بررسی قرار گیرد. یکی از بهترین منابع جهت جستجو، لیست اختراع های ثبت شده است. پایگاه های جستجوی پتنت به محقق کمک میکند پیشینه تحقیق خود را مورد بررسی قرار دهد تا مطمئن شود کار تکراری انجام نمیدهد. سامانه جستجوگر مالکیت فکری دارکوب به تازگی از پایگاه جستجو علائم تجاری خود نیز رونمایی کرده است که دارای امکانات تخصصی فراوانی می باشد.

ثبت اختراع یا انتشار مقاله کدام اول باید انجام شود؟ پژوهشگران منابع مالی و غیر مالی بسیاری را صرف انجام تحقیقات و پژوهش ها میکنند و امکان دارد تعدادی از آنها تبدیل به دستاوردها و فناوری های نو گردد. محققان این نتایج را به سرعت در مقالات علمی ملی و بین المللی منتشر و به آن افتخار میکنند. اما باید مد نظر داشت، چنانچه دستاورد پژوهشی امکان تبدیل شدن به یک محصول یا فرآیند قابل استفاده و تولید در صنعت را داشته باشد، هر گونه انتشار عمومی از جمله مقاله باعث از دست رفتن شرط جدید بودن و در نتیجه عدم امکان ثبت فناوری به عنوان اختراع خواهد شد.

در نتیجه محققان و پژوهشگران باید پیش از هرگونه افشاء عمومی آن دسته از نتایج تحقیقاتی که شرایط ثبت اختراع را دارا می باشد به صورت اظهارنامه اختراع در اداره مربوطه ثبت و سپس نسبت به انتشار آنها اقدام کنند. امکان دارد مراحل ثبت اختراع چندین ماه به طول بیانجامد که انتشار مقاله (و مانند آن) پس از تاریخ ثبت اظهارنامه اختراع مشکلی را در فرآیند ثبت اختراع بوجود نمی آورد.

از آنجا که برخی دستاورد ها مانند روشهای تشخیص بیماری و نوآوری های مدیریتی قابلیت ثبت اختراع بین المللی و ملی را ندارند، محققان بدون نگرانی میتوانند انتشار در مقالات داخلی و خارجی را به عنوان اولین گزینه جهت کسب افتخار دست یابی به این قبیل پژوهشها انتخاب کنند.

 
برو بالا