light box
امتیاز 2.58 بازنگری یا نگرش مجدد کارآفرینی روستایی در عصر جهانی سازی:مشاهداتی از ایران">

نوع فایل : word
تعداد صفحات ترجمه تایپ شده با فرمت ورد با قابلیت ویرایش : 25
تعداد کلمات : 10000
مجله : Journal of Global Entrepreneurship Research
انتشار : 2019
ترجمه متون داخل جداول : ترجمه شده است
درج جداول در فایل ترجمه : درج شده است
منابع داخل متن : به صورت فارسی درج شده است
کیفیت ترجمه : طلایی
دسته بندی : ،
برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ،

عنوان فارسی مقاله:بازنگری یا نگرش مجدد کارآفرینی روستایی در عصر جهانی سازی:مشاهداتی از ایران

چکیده

  این مطالعه کیفی طولی با هدف بررسی و تجزیه و تحلیل کارآفرینی روستایی در عصر جهانی سازی انجام شده است. هدف اصلی این مقاله تشکیل و ارائه یک جایگزین نظری برای جریان اصلی کارآفرینی اقتصادی روستایی است. برای این منظور ، ۴۰ کارآفرین ، خبره و دست اندرکار در بخش کشاورزی و روستایی به طور خاص انتخاب شدند و تجزیه و تحلیل داده های متنی انجام شد.با استفاده از روش تجزیه و تحلیل محتوا با از استفاده استراتژی کدگذاری نظری (باز و محوری) انجام شد. مصاحبه ها در دو بازه زمانی از ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۸ در چهار استان ایران انجام شده است. نتایج نشان می دهد که می توان چهار نوع متمایز از کارآفرینی روستایی را در ایران از هم تفکیک کرد: (۲) کارآفرینی جهانی فناوری روستایی با هدف تجاری سازی کشاورزی از طریق استفاده سنگین از فناوری ؛ (۳) کارآفرینی علمی کاربردی جهانی روستایی با تأکید بر ادبیات کاربردی در تاریخ توسعه ؛ و سرانجام (۴) کارآفرینی (روستایی) به عنوان مکمل توسعه (روستایی) ، که سعی دارد فراتر از دوگانگی مانند روستا-شهری و اصلی ترین کارآفرینی باشد.پیشنهاد اصلی تحقیق “کارآفرینی فرهنگی روستایی ضد جهانی سازی” موسوم به “کارآفرینی روستایی” است و در واقع روندی است که هدف آن تغییر و تبدیل گفتمان کارآفرینی روستایی به حوزه چند منظوره کشاورزی و جنبش اجتماعی است(نگرش مجدد کارآفرینی روستایی).

Title: Rethinking rural entrepreneurship in the era of globalization: some observations from Iran

Abstract

 This longitudinal qualitative study aimed at investigating and analyzing rural entrepreneurship in the era of globalization. The main goal of this paper is to form and present a theoretical alternative for mainstream economic rural entrepreneurship. For this purpose, 40 entrepreneurs, experts, and practitioners in the agricultural and rural sector were specifically selected and textual data analysis was done by content analysis method using a strategy of theoretical coding (open and axial). The interviews have been done in two time periods from 2015 to 2018 in four Iran provinces. The results show that it is possible to separate four distinct types of rural entrepreneurship in Iran: (1) the orthodox globalized economic rural entrepreneurship, which is based on the productivist approach and economic development in agriculture; (2) the globalized technological rural entrepreneurship with the aim of the commercialization of agriculture through heavy using of technology; (3) the globalized applied scientific rural entrepreneurship with the emphasis on the applied literature in the history of development; and finally (4) the (rural) entrepreneurship as a supplementary of (rural) development, which tries to go beyond the dichotomies like rural-urban, and the mainstream entrepreneurialism. The main suggestion of the research is the so-called “Anti-globalized Cultural Rural Entrepreneurship” that is a constructed rural entrepreneurship, and actually a process iming to shift and transform the rural entrepreneurship discourse to the multifunctional agriculture and social movement domain.

 

دیدگاهها بسته است.

محصولات مشابه
تأثیر مسئولیت اجتماعی شرکت بر وفاداری مشتری: نقش میانجی اعتبار شرکت
خـریـد محـصـول
تأثیر شیوه های سیستم مدیریت کیفیت بر عملکرد دانشگاه های خصوصی در کنیا
خـریـد محـصـول
ایمنی و ایمنی زایی(ایمنوژنیسیته) یک واکسن ویروسی کروناویروس
خـریـد محـصـول
سازگاری با پزشکی از راه دور در دوران COVID-19
خـریـد محـصـول
اتکای CJEU به حقوق بین الملل در تفسیر توافق نامه های اقتصادی
خـریـد محـصـول
شوک سپتیک در کودکان: تشخیص سریع و احیای اولیه (ساعت اول)
خـریـد محـصـول
رضایت(یاد گیرندگان) فراگیران از عملکرد وب سایت
خـریـد محـصـول
زمین(خشکی) و دریا: حل و فصل مناقشات مربوط به خشکی(زمین) تحت کنوانسیون حقوق
خـریـد محـصـول
تأثیر تحریم های اقتصادی بر سرمایه گذاری خصوصی در ایران
خـریـد محـصـول
نقش شوراهای مشورتی منطقه ای در سیاست مشترک شیلات اروپا
خـریـد محـصـول
ثبت اختراع یا انتشار مقاله

در اولین مرحله از شروع یک تحقیق جدید نیاز است منابع مختلفی جستجو شود تا جدید بودن ایده مورد بررسی قرار گیرد. یکی از بهترین منابع جهت جستجو، لیست اختراع های ثبت شده است. پایگاه های جستجوی پتنت به محقق کمک میکند پیشینه تحقیق خود را مورد بررسی قرار دهد تا مطمئن شود کار تکراری انجام نمیدهد. لیست اختراعات ثبت شده در اداره ثبت اختراعات ایران دارای طبقه بندی های متفاوتی است. در طبقه بندی بین المللی B که شامل اختراعات حوزه نیاز ها بشری شامل عملیات اجرایی، حمل و نقل شامل: کشتیرانی، ترابری و دیگر موارد را میتوانید در پایگاه جستجوی دارایی های فکری دارکوب مشاهده کنید.

ثبت اختراع یا انتشار مقاله کدام اول باید انجام شود؟ پژوهشگران منابع مالی و غیر مالی بسیاری را صرف انجام تحقیقات و پژوهش ها میکنند و امکان دارد تعدادی از آنها تبدیل به دستاوردها و فناوری های نو گردد. محققان این نتایج را به سرعت در مقالات علمی ملی و بین المللی منتشر و به آن افتخار میکنند. اما باید مد نظر داشت، چنانچه دستاورد پژوهشی امکان تبدیل شدن به یک محصول یا فرآیند قابل استفاده و تولید در صنعت را داشته باشد، هر گونه انتشار عمومی از جمله مقاله باعث از دست رفتن شرط جدید بودن و در نتیجه عدم امکان ثبت فناوری به عنوان اختراع خواهد شد.

در نتیجه محققان و پژوهشگران باید پیش از هرگونه افشاء عمومی آن دسته از نتایج تحقیقاتی که شرایط ثبت اختراع را دارا می باشد به صورت اظهارنامه اختراع در اداره مربوطه ثبت و سپس نسبت به انتشار آنها اقدام کنند. امکان دارد مراحل ثبت اختراع چندین ماه به طول بیانجامد که انتشار مقاله (و مانند آن) پس از تاریخ ثبت اظهارنامه اختراع مشکلی را در فرآیند ثبت اختراع بوجود نمی آورد.

از آنجا که برخی دستاورد ها مانند روشهای تشخیص بیماری و نوآوری های مدیریتی قابلیت ثبت اختراع بین المللی و ملی را ندارند، محققان بدون نگرانی میتوانند انتشار در مقالات داخلی و خارجی را به عنوان اولین گزینه جهت کسب افتخار دست یابی به این قبیل پژوهشها انتخاب کنند.

 
برو بالا