light box
امتیاز 2.58 تأثیر سرمایه اجتماعی و جهت گیری نگرش کارآفرینانه بر اهداف کارآفرینی">

نوع فایل : word
تعداد صفحات ترجمه تایپ شده با فرمت ورد با قابلیت ویرایش : 18
تعداد کلمات : 7900
مجله : European Research on Management and Business Economics
انتشار : 2020
ترجمه متون داخل جداول : ترجمه شده است
درج جداول در فایل ترجمه : درج شده است
منابع داخل متن : به صورت فارسی درج شده است
کیفیت ترجمه : طلایی
دسته بندی : ،
برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ،

عنوان فارسی مقاله:تأثیر سرمایه اجتماعی و جهت گیری نگرش کارآفرینانه بر اهداف کارآفرینی: نقش واسطه ای سرمایه روانشناختی

چکیده

قصد کارآفرینی در ایجاد مشاغل جدید نقشی حیاتی دارد. اگرچه بسیاری از مطالعات نشان داده اند که نگرش در شکل دهی به اهداف مهم است، تعداد کمی از آنها با تعامل با سرمایه اجتماعی و روانشناختی در مورد این رابطه بحث می کنند. این مطالعه با هدف ایجاد یک مدل ساختاری برای شکل گیری قصد کارآفرینی دانشجویان پلی تکنیک که شامل تعامل جهت گیری نگرش کارآفرینی، سرمایه اجتماعی و سرمایه روانشناختی است. داده ها به طور تصادفی از طریق پرسشنامه آنلاین جمع آوری شده توسط ۲۱۵ دانشجوی پلی تکنیک در اندونزی جمع آوری شد. تجزیه و تحلیل مدل سازی معادلات ساختاری برای بررسی مدل ساختار توسعه اهداف کارآفرینی استفاده شد و فواصل اطمینان راه انداز برای آزمایش نقش واسطه برآورد شد. نتایج نشان می دهد جهت گیری نگرش کارآفرینی، سرمایه اجتماعی و سرمایه روانشناختی به طور مشترک و تعاملی بر تأثیر کارآفرینی دانشجویان پلی تکنیک تأثیر می گذارند. نشان داده شد که سرمایه روانشناختی تأثیر مثبت میانجیگری بخشی بر رابطه بین جهت گیری نگرش کارآفرینی و قصد کارآفرینی دارد. سرانجام، مشخص شد که سرمایه روانشناختی کاملاً تأثیر یک سرمایه اجتماعی را بر قصد کارآفرینی تعدیل می کند. در مورد یافته های این مطالعه بحث شده و برخی پیشنهادات همراه با مفاهیم برای متخصصان آموزش حرفه ای ارائه شده است(نگرش کارآفرینانه بر اهداف کارآفرینی).

Title: The influence of social capital and entrepreneurial attitude orientation on entrepreneurial intentions: the mediating role of psychological capital

Abstract

 The entrepreneurial intention plays a vital role in generating new business. Although many studies have shown that attitude is influential in shaping intentions, few discuss this relationship by engaging interactively with social and psychological capital. This study aimed to develop a structural model to form the entrepreneurial intention of polytechnic students which involves the interplay of entrepreneurial attitude orientation, social capital, and psychological capital. Data were collected randomly through an online questionnaire completed by 215 polytechnic students in Indonesia. Structural equation modelling analysis was used to examine the structure model of developing entrepreneurial intentions and bootstrap confidence intervals were estimated to test the mediating role. The results reveal that entrepreneurial attitude orientation, social capital, and psychological capital collaboratively and interactively influence the entrepreneurial intention of polytechnic students. Psychological capital was  shown to have a positive partial mediation effect on the relationship between entrepreneurial attitude orientation and entrepreneurial intention. Finally, psychological capital was also found to fully mediate the impact of a social capital on entrepreneurial intention. The findings of this study a are discussed and some proposals with implications for vocational education practitioners are provided.

 

دیدگاهها بسته است.

محصولات مشابه
تأثیر مسئولیت اجتماعی شرکت بر وفاداری مشتری: نقش میانجی اعتبار شرکت
خـریـد محـصـول
تأثیر شیوه های سیستم مدیریت کیفیت بر عملکرد دانشگاه های خصوصی در کنیا
خـریـد محـصـول
ایمنی و ایمنی زایی(ایمنوژنیسیته) یک واکسن ویروسی کروناویروس
خـریـد محـصـول
سازگاری با پزشکی از راه دور در دوران COVID-19
خـریـد محـصـول
اتکای CJEU به حقوق بین الملل در تفسیر توافق نامه های اقتصادی
خـریـد محـصـول
شوک سپتیک در کودکان: تشخیص سریع و احیای اولیه (ساعت اول)
خـریـد محـصـول
رضایت(یاد گیرندگان) فراگیران از عملکرد وب سایت
خـریـد محـصـول
زمین(خشکی) و دریا: حل و فصل مناقشات مربوط به خشکی(زمین) تحت کنوانسیون حقوق
خـریـد محـصـول
تأثیر تحریم های اقتصادی بر سرمایه گذاری خصوصی در ایران
خـریـد محـصـول
نقش شوراهای مشورتی منطقه ای در سیاست مشترک شیلات اروپا
خـریـد محـصـول
ثبت اختراع یا انتشار مقاله

در اولین مرحله از شروع یک تحقیق جدید نیاز است منابع مختلفی جستجو شود تا جدید بودن ایده مورد بررسی قرار گیرد. یکی از بهترین منابع جهت جستجو، لیست اختراع های ثبت شده است. پایگاه های جستجوی پتنت به محقق کمک میکند پیشینه تحقیق خود را مورد بررسی قرار دهد تا مطمئن شود کار تکراری انجام نمیدهد. لیست اختراعات ثبت شده در اداره ثبت اختراعات ایران دارای طبقه بندی های متفاوتی است. در طبقه بندی بین المللی B که شامل اختراعات حوزه نیاز ها بشری شامل عملیات اجرایی، حمل و نقل شامل: کشتیرانی، ترابری و دیگر موارد را میتوانید در پایگاه جستجوی دارایی های فکری دارکوب مشاهده کنید.

ثبت اختراع یا انتشار مقاله کدام اول باید انجام شود؟ پژوهشگران منابع مالی و غیر مالی بسیاری را صرف انجام تحقیقات و پژوهش ها میکنند و امکان دارد تعدادی از آنها تبدیل به دستاوردها و فناوری های نو گردد. محققان این نتایج را به سرعت در مقالات علمی ملی و بین المللی منتشر و به آن افتخار میکنند. اما باید مد نظر داشت، چنانچه دستاورد پژوهشی امکان تبدیل شدن به یک محصول یا فرآیند قابل استفاده و تولید در صنعت را داشته باشد، هر گونه انتشار عمومی از جمله مقاله باعث از دست رفتن شرط جدید بودن و در نتیجه عدم امکان ثبت فناوری به عنوان اختراع خواهد شد.

در نتیجه محققان و پژوهشگران باید پیش از هرگونه افشاء عمومی آن دسته از نتایج تحقیقاتی که شرایط ثبت اختراع را دارا می باشد به صورت اظهارنامه اختراع در اداره مربوطه ثبت و سپس نسبت به انتشار آنها اقدام کنند. امکان دارد مراحل ثبت اختراع چندین ماه به طول بیانجامد که انتشار مقاله (و مانند آن) پس از تاریخ ثبت اظهارنامه اختراع مشکلی را در فرآیند ثبت اختراع بوجود نمی آورد.

از آنجا که برخی دستاورد ها مانند روشهای تشخیص بیماری و نوآوری های مدیریتی قابلیت ثبت اختراع بین المللی و ملی را ندارند، محققان بدون نگرانی میتوانند انتشار در مقالات داخلی و خارجی را به عنوان اولین گزینه جهت کسب افتخار دست یابی به این قبیل پژوهشها انتخاب کنند.

 
برو بالا