light box
امتیاز 2.58 ادراک والدین از تغییرات در نیاز های اولیه و اساسی زندگی کودکان معلول">

نوع فایل : word
تعداد صفحات ترجمه تایپ شده با فرمت ورد با قابلیت ویرایش : 27
تعداد کلمات : 8800
مجله : International Journal of Environmental Research and Public Health
انتشار : 2020
ترجمه متون داخل جداول : ترجمه شده است
درج جداول در فایل ترجمه : درج شده است
منابع داخل متن : به صورت فارسی درج شده است
کیفیت ترجمه : طلایی
دسته بندی : ،
برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ،

عنوان فارسی مقاله:ادراک والدین از تغییرات در نیاز های  اولیه و اساسی زندگی کودکان معلول بعد از شش ماه  اسب درمانی:  مطالعه کمی

چکیده

 اسب سواری درمانی (THR) تأثیر مثبتی بر عملکرد جسمی، شناختی و روانی – اجتماعی کودکان معلول دارد. گزارش والدین از تأثیر THR بر روی فرزندانشان از متخصصان در شخصی سازی برنامه THR پشتیبانی می‌کند. با این مطالعه کیفی، هدف ما بررسی ادراک والدین از تغییر در نیازهای اساسی زندگی فرزندان معلول آنها پس از شش ماه درس THR و بررسی توضیحات والدین در مورد علل این تغییرات است. در این مطالعه والدین ۱۳ کودک معلول که در یک برنامه شش ماهه THR ثبت نام کرده بودند، شرکت داشتند. والدین به طور مداوم فرزندان خود را تحت نظر داشتند و گزارشی در مورد تغییرات احتمالی نیازهای فرزندشان با توجه به نظریه نیاز ویرجینیا هندرسون نوشتند. تجزیه و تحلیل محتوای کیفی گزارشات والدین فقط در ۱۱ کودک تغییرات مثبت نشان داد(نیازهای اولیه واساسی زندگی کودکان معلول). بیشتر کدها در دسته‌های “روابط و ارتباط با دیگران” و “حرکت و استقرار” مشخص شده‌اند. دسته‌های دیگر کدهایی از جمله تنفس راحت‌تر، کیفیت بهتر خواب، اشتهای بهتر، دفع مدفوع و ادرار بهتر، استقلال بیشتر در لباس پوشیدن و حفظ بهداشت شخصی و علاقه بیشتر به بازی و یادگیری را مشخص کردند. گزارش والدین بیشتر توسط ارزیابی حرفه‌ای‌ها پشتیبانی می‌شود. بیشتر والدین فکر می‌کنند THR عامل بهبودهای محسوس در کیفیت زندگی فرزندانشان است(نیازهای اولیه واساسی زندگی کودکان معلول).

Title: Parental Perception of Changes in Basic Life Needs of Children with Disabilities after Six Months of Therapeutic Horseback Riding: A Qualitative Study

Abstract

 Therapeutic horseback riding (THR) has a positive effect on the physical, cognitive, and psychosocial functioning of children with disabilities. Parents’ reports of the effects of THR on their children support professionals in individualizing the THR program. With this qualitative study, we aimed to explore parents’ perceptions of changes in the basic life needs of their children with disabilities after six months of THR lessons and to survey parents’ explanations for the causes of these changes. The study involved parents of 13 children with disabilities who were enrolled in a six month THR program. Parents continuously monitored their children and wrote a report on possible changes in their child’s needs according to Virginia Henderson’s need theory. Qualitative content analysis of parents’ reports indicated only positive changes in 11 children. Most codes were identified in categories “relationships and communication with other people” and “movement and posturing”. Other categories identified codes such as easier breathing, a better quality of sleep, better appetite, better elimination of stool and urine, more independence in clothing and maintaining personal hygiene, and greater interest in play and learning. Parents’ reports are further supported by the assessments of professionals. Most parents think THR is responsible for the noticeable improvements in their children’s quality of life.

دیدگاهها بسته است.

محصولات مشابه
ارزیابی ومرور جامع ریسک ها و مزایای مصرف قهوه
خـریـد محـصـول
غذاهای فراسودمند: مزایا ، نگرانی ها و چالش ها – مقاله مربوط به شورای علوم و سلامت آمریکا
خـریـد محـصـول
انرژی، اکسرژی و تجزیه و تحلیل اقتصادی دیگهای بخار صنعتی
خـریـد محـصـول
تجزیه و تحلیل انرژی و اکسرژی نیروگاه بخار در اردن
خـریـد محـصـول
NICE: سیستم بیان برای لاکتوکوکوس لاکتیس: سیستم بیان ژن کنترل شده نایسین
خـریـد محـصـول
پروژه بررسی خوشه بندی مبتنی بر منطق فازی شبکه های حسگر بیسیم
خـریـد محـصـول
اثرات سرریز افشای MD&A برای سرمایه گذاری حقیقی: نقش رقابت صنعتی
خـریـد محـصـول
آیا کاهش نرخ مالیات موثر نشان دهنده اجتناب مالیاتی است؟
خـریـد محـصـول
تغییرات رشدی در اثرات اندازه برای مسائل جمع ساده
خـریـد محـصـول
زیرساخت مدیریت دارایی (IAM): تکامل و ارزیابی
خـریـد محـصـول
ثبت اختراع یا انتشار مقاله

در اولین مرحله از شروع یک تحقیق جدید نیاز است منابع مختلفی جستجو شود تا جدید بودن ایده مورد بررسی قرار گیرد. یکی از بهترین منابع جهت جستجو، لیست اختراع های ثبت شده است. پایگاه های جستجوی پتنت به محقق کمک میکند پیشینه تحقیق خود را مورد بررسی قرار دهد تا مطمئن شود کار تکراری انجام نمیدهد. لیست اختراعات ثبت شده در اداره ثبت اختراعات ایران دارای طبقه بندی های متفاوتی است. در طبقه بندی بین المللی B که شامل اختراعات حوزه نیاز ها بشری شامل عملیات اجرایی، حمل و نقل شامل: کشتیرانی، ترابری و دیگر موارد را میتوانید در پایگاه جستجوی دارایی های فکری دارکوب مشاهده کنید.

ثبت اختراع یا انتشار مقاله کدام اول باید انجام شود؟ پژوهشگران منابع مالی و غیر مالی بسیاری را صرف انجام تحقیقات و پژوهش ها میکنند و امکان دارد تعدادی از آنها تبدیل به دستاوردها و فناوری های نو گردد. محققان این نتایج را به سرعت در مقالات علمی ملی و بین المللی منتشر و به آن افتخار میکنند. اما باید مد نظر داشت، چنانچه دستاورد پژوهشی امکان تبدیل شدن به یک محصول یا فرآیند قابل استفاده و تولید در صنعت را داشته باشد، هر گونه انتشار عمومی از جمله مقاله باعث از دست رفتن شرط جدید بودن و در نتیجه عدم امکان ثبت فناوری به عنوان اختراع خواهد شد.

در نتیجه محققان و پژوهشگران باید پیش از هرگونه افشاء عمومی آن دسته از نتایج تحقیقاتی که شرایط ثبت اختراع را دارا می باشد به صورت اظهارنامه اختراع در اداره مربوطه ثبت و سپس نسبت به انتشار آنها اقدام کنند. امکان دارد مراحل ثبت اختراع چندین ماه به طول بیانجامد که انتشار مقاله (و مانند آن) پس از تاریخ ثبت اظهارنامه اختراع مشکلی را در فرآیند ثبت اختراع بوجود نمی آورد.

از آنجا که برخی دستاورد ها مانند روشهای تشخیص بیماری و نوآوری های مدیریتی قابلیت ثبت اختراع بین المللی و ملی را ندارند، محققان بدون نگرانی میتوانند انتشار در مقالات داخلی و خارجی را به عنوان اولین گزینه جهت کسب افتخار دست یابی به این قبیل پژوهشها انتخاب کنند.

 
برو بالا