light box
امتیاز 2.93 بررسی همبستگی و ارتباط بین خدمات دهی آنلاین و برخط، اعتماد و نیت و قصد خرید مشتریان">

نوع فایل : word
تعداد صفحات : 47
تعداد کلمات : 12000
مجله : Journal of Services Marketing
انتشار : 2010
ترجمه متون داخل جداول : ترجمه شده است
درج جداول در فایل ترجمه : درج شده است
منابع داخل متن : به صورت فارسی درج شده است
کیفیت ترجمه : طلایی
دسته بندی : ،
برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ،

عنوان فارسی مقاله:بررسی همبستگی و ارتباط بین خدمات دهی آنلاین و برخط، اعتماد و نیت و قصد خرید مشتریان

 چکیده  

هدف- این مقاله در صدد بررسی مدل مفهومی نیت خرید، اعتماد و خدمات دهی آنلاین است که محیط‌های فیزیکی برخط را شامل سه بعد و جنبه در نظر می‌گیرد. هدف دیگر این مقاله، بررسی محیط‌های خدمات فیزیکی با استفاده از ارائه، اجرا و آزمون مدل خدمات دهی آنلاین است.

طرح/ روش/ رویکرد- این تحقیق از روش نظر سنجی برای جمع اوری داده‌های مربوط به تصورات مشتریان از خدمات دهی آنلاین بهره می‌برد. پرسشنامه‌ها به ۲۵۷ پاسخ گو و شرکت کننده در انواع وب سایت‌ها ارائه شد.

نتایج- سنجه‌ی خدمات دهی الکترونیکی بررسی شده در بر گیرنده‌ی سه بعد و ۵۲ گویه است و این در حالی می‌باشد که همبتسگی بین ابعاد خدمات دهی الکترونیک، اعتماد و قصد خرید بررسی شدند.

محدودیت‌ها/ مبانی تحقیق- اولین کمک از این مطالعه از عملیاتی کردن موفقیت آمیز یک کالای جامع (در کل ۵۲ آیتم)، چند مقیاس (نه مقیاس)، چند بعدی (سه) شاخص خدمات الکترونیکی ناشی می‌شود. دوم، سهم از این یافته حاصل می‌شود که اعتماد یک متغیر کلیدی در طی مبادله آنلاین است. سوم، ما به بینش‌های قبلی اهداف خریدهای مشتری کمک می‌کنیم. سرانجام، این مطالعه نشان می‌دهد که تفسیر مصرف کنندگان از محیط‌های آنلاین تأثیر قدرتمندی بر اعتماد و اهداف خرید دارد(همبستگی و ارتباط بین خدمات دهی).

اصلیت/ارزش- نتایج این تحقیق اهمیت و سودمندی متعددی برای مدیران خدمات و توسعه دهندگان اینترنت دارد. نتایج، اطلاعات ارزشمندی را برای متخصصان با تمرکز بر رویکردها ارائه می‌کند. این تحقیق موید این است که قصد وفاداری مشتریان بر خط با میزان اعتماد آن‌ها مرتبط می‌باشد.

Title: Online servicescapes, trust, and purchase intentions

Abstract

Purpose – The purpose of this paper is to present and discuss a conceptual model of purchase intentions, trust, and e-servicescape that presents online physical environments as comprising three dimensions. It aims to develop and extend existing research into physical service environments through proposing, operationalizing, and testing a model of online servicescape.

Design/methodology/approach – The study utilizes a survey approach to gather data regarding consumers’ perceptions of online servicescape. Surveys were administered to 257 respondents regarding a broad range of web sites.

Findings – A measure of e-servicescape is evaluated that comprises three dimensions and 52 items while relationships between the dimensions of e-servicescape, trust, and purchase intentions are described.

Research limitations/implications – The first contribution of this study stems from the successful operationalization of a comprehensive multi-item (in total 52 items), multi-scale (nine scales), multi-dimensional (three) measure of e-servicescape. Second, a contribution is made through the finding that trust constitutes a key variable during online exchange. Third, we contribute insights into the antecedents of consumers’ purchase intentions. Finally, the study reveals that consumers’ interpretations of online environments exert a powerful influence over trust and purchase intentions. Originality/value – The findings of this study also have numerous implications for both services managers and internet developers. The findings supply valuable insights into which factors practitioners should focus their attention to better tailor their approaches. This study strongly endorses the view that the loyalty intentions of online customers are linked to the extent to which they trust the service provider.

ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

محصولات مشابه
ارتباط بین مدیریت دانش، یادگیری سازمانی و حافظه
خـریـد محـصـول
ترجیحات مربوط به توزیع مجدد و قرار گرفتن در معرض برنامه ها و طرح های سود مالیاتی
خـریـد محـصـول
سوگیری‌ها در برآورد ضریب فزاینده‌ی مالی
خـریـد محـصـول
تخمین هزینه حاشیه‌ای نگهداری و تعمیر بزرگراه تحت فعالیت‌های نگهداری چندگانه
خـریـد محـصـول
عوامل ژنتیکی، محیطی و تصادفی در عدم تطابق دوقلوهای همسان
خـریـد محـصـول
اثرات چند وظیفگی بر روی کیفیت قضاوت حسابرسان
خـریـد محـصـول
بررسی کاربرد سامانه های برنامه نویسی مجدد در پزشکی ترمیمی: از یاخته های پیکری
خـریـد محـصـول
اثرات درمان بزرگ سالان مبتلا به اختلال طیف اوتیسم به کمک سگ: کارآزمایی کنترل شده
خـریـد محـصـول
اقتصاد پالایش نفت: آگاهی از کسب و کار فراوری نفت خام به سوخت
خـریـد محـصـول
مداخلات والدین محور برای نوجوانان یا بزرگسالان با ASD و پیامدهای بهزیستی والدین
خـریـد محـصـول
ثبت اختراع یا انتشار مقاله

ثبت اختراع یا انتشار مقاله کدام اول باید انجام شود؟ پژوهشگران منابع مالی و غیر مالی بسیاری را صرف انجام تحقیقات و پژوهش ها میکنند و امکان دارد تعدادی از آنها تبدیل به دستاوردها و فناوری های نو گردد. محققان این نتایج را به سرعت در مقالات علمی ملی و بین المللی منتشر و به آن افتخار میکنند. اما باید مد نظر داشت، چنانچه دستاورد پژوهشی امکان تبدیل شدن به یک محصول یا فرآیند قابل استفاده و تولید در صنعت را داشته باشد، هر گونه انتشار عمومی از جمله مقاله باعث از دست رفتن شرط جدید بودن و در نتیجه عدم امکان ثبت فناوری به عنوان اختراع خواهد شد.

در نتیجه محققان و پژوهشگران باید پیش از هرگونه افشاء عمومی آن دسته از نتایج تحقیقاتی که شرایط ثبت اختراع را دارا می باشد به صورت اظهارنامه اختراع در اداره مربوطه ثبت و سپس نسبت به انتشار آنها اقدام کنند. امکان دارد مراحل ثبت اختراع چندین ماه به طول بیانجامد که انتشار مقاله (و مانند آن) پس از تاریخ ثبت اظهارنامه اختراع مشکلی را در فرآیند ثبت اختراع بوجود نمی آورد.

از آنجا که برخی دستاورد ها مانند روشهای تشخیص بیماری و نوآوری های مدیریتی قابلیت ثبت اختراع بین المللی و ملی را ندارند، محققان بدون نگرانی میتوانند انتشار در مقالات داخلی و خارجی را به عنوان اولین گزینه جهت کسب افتخار دست یابی به این قبیل پژوهشها انتخاب کنند.

برو بالا