بررسی همبستگی و ارتباط بین خدمات دهی آنلاین و برخط، اعتماد و نیت

نوع فایل : word

تعداد صفحات : 47

تعداد کلمات : 12000

مجله : Journal of Services Marketing

انتشار : 2010

ترجمه متون داخل جداول : ترجمه شده است

درج جداول در فایل ترجمه : درج شده است

منابع داخل متن : به صورت فارسی درج شده است

کیفیت ترجمه : طلایی

:

تاریخ انتشار
4 جولای 2020
دسته بندی
تعداد بازدیدها
1132 بازدید
17,000 تومان

عنوان فارسی مقاله:بررسی همبستگی و ارتباط بین خدمات دهی آنلاین و برخط، اعتماد و نیت و قصد خرید مشتریان

 چکیده  

هدف- این مقاله در صدد بررسی مدل مفهومی نیت خرید، اعتماد و خدمات دهی آنلاین است که محیط‌های فیزیکی برخط را شامل سه بعد و جنبه در نظر می‌گیرد. هدف دیگر این مقاله، بررسی محیط‌های خدمات فیزیکی با استفاده از ارائه، اجرا و آزمون مدل خدمات دهی آنلاین است.

طرح/ روش/ رویکرد- این تحقیق از روش نظر سنجی برای جمع اوری داده‌های مربوط به تصورات مشتریان از خدمات دهی آنلاین بهره می‌برد. پرسشنامه‌ها به ۲۵۷ پاسخ گو و شرکت کننده در انواع وب سایت‌ها ارائه شد.

نتایج- سنجه‌ی خدمات دهی الکترونیکی بررسی شده در بر گیرنده‌ی سه بعد و ۵۲ گویه است و این در حالی می‌باشد که همبتسگی بین ابعاد خدمات دهی الکترونیک، اعتماد و قصد خرید بررسی شدند.

محدودیت‌ها/ مبانی تحقیق- اولین کمک از این مطالعه از عملیاتی کردن موفقیت آمیز یک کالای جامع (در کل ۵۲ آیتم)، چند مقیاس (نه مقیاس)، چند بعدی (سه) شاخص خدمات الکترونیکی ناشی می‌شود. دوم، سهم از این یافته حاصل می‌شود که اعتماد یک متغیر کلیدی در طی مبادله آنلاین است. سوم، ما به بینش‌های قبلی اهداف خریدهای مشتری کمک می‌کنیم. سرانجام، این مطالعه نشان می‌دهد که تفسیر مصرف کنندگان از محیط‌های آنلاین تأثیر قدرتمندی بر اعتماد و اهداف خرید دارد(همبستگی و ارتباط بین خدمات دهی).

اصلیت/ارزش- نتایج این تحقیق اهمیت و سودمندی متعددی برای مدیران خدمات و توسعه دهندگان اینترنت دارد. نتایج، اطلاعات ارزشمندی را برای متخصصان با تمرکز بر رویکردها ارائه می‌کند. این تحقیق موید این است که قصد وفاداری مشتریان بر خط با میزان اعتماد آن‌ها مرتبط می‌باشد.

ادامه مطلب

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.

Title: Online servicescapes, trust, and purchase intentions

Abstract

Purpose – The purpose of this paper is to present and discuss a conceptual model of purchase intentions, trust, and e-servicescape that presents online physical environments as comprising three dimensions. It aims to develop and extend existing research into physical service environments through proposing, operationalizing, and testing a model of online servicescape.

Design/methodology/approach – The study utilizes a survey approach to gather data regarding consumers’ perceptions of online servicescape. Surveys were administered to 257 respondents regarding a broad range of web sites.

Findings – A measure of e-servicescape is evaluated that comprises three dimensions and 52 items while relationships between the dimensions of e-servicescape, trust, and purchase intentions are described.

Research limitations/implications – The first contribution of this study stems from the successful operationalization of a comprehensive multi-item (in total 52 items), multi-scale (nine scales), multi-dimensional (three) measure of e-servicescape. Second, a contribution is made through the finding that trust constitutes a key variable during online exchange. Third, we contribute insights into the antecedents of consumers’ purchase intentions. Finally, the study reveals that consumers’ interpretations of online environments exert a powerful influence over trust and purchase intentions. Originality/value – The findings of this study also have numerous implications for both services managers and internet developers. The findings supply valuable insights into which factors practitioners should focus their attention to better tailor their approaches. This study strongly endorses the view that the loyalty intentions of online customers are linked to the extent to which they trust the service provider.

دیدگاهتان را بنویسید