light box
امتیاز 2.58 هم‌آفرینی ارزش اجتماعی: شیوه‌ای از هم‌آفرینی ارزش">

نوع فایل : word
تعداد صفحات ترجمه تایپ شده با فرمت ورد با قابلیت ویرایش : 23
تعداد کلمات : 10000
مجله : Social Enterprise Journal
انتشار : 2021
ترجمه متون داخل جداول : ترجمه شده است
درج جداول در فایل ترجمه : درج شده است
منابع داخل متن : به صورت فارسی درج شده است
کیفیت ترجمه : طلایی
دسته بندی : ،
برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ، ، ، ،

عنوان فارسی مقاله:هم‌آفرینی ارزش اجتماعی: شیوه‌ای از هم‌آفرینی ارزش

 چکیده

  هدف – هدف این مقاله ارائه یک چارچوب هم‌آفرینی ارزش است که درک هم‌آفرینی ارزش اجتماعی را بیشتر می‌کند.

طرح / روش شناسی / رویکرد – این مقاله یک تحلیل مفهومی بین رشته ای است که بر روی مطالعات شرکت اجتماعی، تحقیقات بازاریابی و نظریه ارزش فلسفی طراحی شده است.  رویکردی در خصوص مطالعه روابط بازار است و در راستای راهبردهای پژوهشی فلسفی، تحلیل خود را با استفاده از تمایزات مفهومی آشکار می کند.

یافته ها – این مطالعه چارچوبی را ارائه می دهد که تمایز بین دو حالت ایجاد ارزش را اثبات می کند و ساختار مدل کسب و کار شرکت اجتماعی را شناسایی می کند. این توضیح می دهد که چگونه  بنگاه های اجتماعی را می‌توان به‌عنوان الگوهایی برای سازمان‌های انتفاعی در نظر گرفت و توضیح می‌دهد که چرا هم‌آفرینی ارزش اجتماعی یک هدف مهم است.

محدودیت‌ها/پیامدهای تحقیق – این مقاله دیدگاهی یکپارچه و غیر دوگانه‌گرا از هم‌آفرینی ارزش ایجاد می‌کند که هم‌آفرینی ارزش اجتماعی و اقتصادی را به عنوان اهداف متضاد مفهوم‌سازی نمی‌کند.

اهمیت عملی – بنگاه ‌های اجتماعی می‌توانند از ساختار مدل کسب‌وکار و دو حالت ایجاد ارزش استفاده کنند و خود را الگوی سازمان‌های انتفاعی بدانند.

اهمیت اجتماعی – این مقاله یک رویکرد قابل مشاهده را برای سازمان‌های انتفاعی و بنگاه ‌های اجتماعی اعمال می‌کند. با استفاده از چارچوب آن، سازمان‌های انتفاعی می‌توانند در مورد پیامدهای اقدامات خود بر جامعه و اینکه چگونه ایجاد ارزش اجتماعی می‌تواند اثربخشی شرکت اجتماعی را بهبود بخشد، تأمل کنند.

اصالت/ارزش – تا جایی که میدانیم، این مقاله اولین پلی است که رویکردهای خدمات‌محور را برای مطالعات بازاریابی و شرکت اجتماعی با استفاده از نظریه ارزش فلسفی برای بهبود درک هم‌آفرینی ارزش اجتماعی ایجاد می‌کند.

Title: Social value cocreation: a mode of value cocreation

Abstract

Purpose – This paper aims to present a value cocreation framework that furthers understanding of social value cocreation. Design/methodology/approach – This paper is an interdisciplinary conceptual analysis drawing on social enterprise studies, marketing research and philosophical value theory. It applies a visible-hand approach to the study of market relationships and, in line with philosophical research strategies, unfolds its analysis using conceptual distinctions. Findings – This study provides a framework that substantiates the distinction between two modes of value cocreation and identifies the structure of the social enterprise business model. It explains how social enterprises can be conceived as role models for for-profit organizations, and it elucidates why social value cocreation is a demanding objective. Research limitations/implications – This paper develops an integrative, nondichotomist view of value cocreation that does not conceptualize social and economic value cocreation as opposing goals. Practical implications – Social enterprises can use the business model structure and two modes of value cocreation and view themselves as role models for for-profit organizations. Social implications – This paper applies a visible-hand approach to both for-profit organizations and social enterprises. Using its framework, for-profit organizations can reflect on the consequences of their actions on society and how social value cocreation can improve social enterprise effectiveness. Originality/value – To the best of the author’s knowledge, this paper is the first to bridge service-oriented approaches to marketing and social enterprise studies using philosophical value theory to improve understanding of social value cocreation.

      دیدگاهها بسته است.

      محصولات مشابه
      عملکرد زیست محیطی شرکت و ارزش شرکت – با استفاده از معیارهای انتشار آلودگی
      خـریـد محـصـول
      اندازه گیری کمی عدم قطعیت بارندگی و تبخیر و تعرق در مدل‌سازی بارش-رواناب
      خـریـد محـصـول
      فیزیولوژی تنش غرقابی در جو
      خـریـد محـصـول
      ارزش مصرف، نوآوری مصرف کننده و پذیرش محصول جدید: شواهد تجربی از ویتنام
      خـریـد محـصـول
      کیفیت پایین خواب و خواب آلودگی در روز در متخصصان بهداشت: شیوع و عوامل مرتبط
      خـریـد محـصـول
      پریکاردیت حاد پس از مداخله عروق کرونر از راه پوست: کیس ریپورت
      خـریـد محـصـول
      آگاهی موقعیتی: تکنیک ها، چالش ها و چشم اندازها
      خـریـد محـصـول
      چگونه از مشکلات رایج اجرای فناوری اطلاعات سلامت جلوگیری کنیم
      خـریـد محـصـول
      ارزیابی هوشیاری و توجه پایدار در بزرگسالان مبتلا به ADHD
      خـریـد محـصـول
      کمبود(نقص) توجه و علائم ADHD در بزرگسالان مبتلا به بیماری فابری – یک مطالعه آزمایشی
      خـریـد محـصـول
      ثبت اختراع یا انتشار مقاله

      در اولین مرحله از شروع یک تحقیق جدید نیاز است منابع مختلفی جستجو شود تا جدید بودن ایده مورد بررسی قرار گیرد. یکی از بهترین منابع جهت جستجو، لیست اختراع های ثبت شده است. پایگاه های جستجوی پتنت به محقق کمک میکند پیشینه تحقیق خود را مورد بررسی قرار دهد تا مطمئن شود کار تکراری انجام نمیدهد. سامانه جستجوگر مالکیت فکری دارکوب به تازگی از پایگاه جستجو علائم تجاری خود نیز رونمایی کرده است که دارای امکانات تخصصی فراوانی می باشد.

      ثبت اختراع یا انتشار مقاله کدام اول باید انجام شود؟ پژوهشگران منابع مالی و غیر مالی بسیاری را صرف انجام تحقیقات و پژوهش ها میکنند و امکان دارد تعدادی از آنها تبدیل به دستاوردها و فناوری های نو گردد. محققان این نتایج را به سرعت در مقالات علمی ملی و بین المللی منتشر و به آن افتخار میکنند. اما باید مد نظر داشت، چنانچه دستاورد پژوهشی امکان تبدیل شدن به یک محصول یا فرآیند قابل استفاده و تولید در صنعت را داشته باشد، هر گونه انتشار عمومی از جمله مقاله باعث از دست رفتن شرط جدید بودن و در نتیجه عدم امکان ثبت فناوری به عنوان اختراع خواهد شد.

      در نتیجه محققان و پژوهشگران باید پیش از هرگونه افشاء عمومی آن دسته از نتایج تحقیقاتی که شرایط ثبت اختراع را دارا می باشد به صورت اظهارنامه اختراع در اداره مربوطه ثبت و سپس نسبت به انتشار آنها اقدام کنند. امکان دارد مراحل ثبت اختراع چندین ماه به طول بیانجامد که انتشار مقاله (و مانند آن) پس از تاریخ ثبت اظهارنامه اختراع مشکلی را در فرآیند ثبت اختراع بوجود نمی آورد.

      از آنجا که برخی دستاورد ها مانند روشهای تشخیص بیماری و نوآوری های مدیریتی قابلیت ثبت اختراع بین المللی و ملی را ندارند، محققان بدون نگرانی میتوانند انتشار در مقالات داخلی و خارجی را به عنوان اولین گزینه جهت کسب افتخار دست یابی به این قبیل پژوهشها انتخاب کنند.

       
      برو بالا