light box
امتیاز 2.58 هم رنگی جمعیت شناختی، ارتباطات و اعتماد به روابط تجاری درون سازمانی">

نوع فایل : word
تعداد صفحات ترجمه تایپ شده با فرمت ورد با قابلیت ویرایش : 33
تعداد کلمات : 12500
مجله : Journal of Business & Industrial Marketing
انتشار : 2018
ترجمه متون داخل جداول : ترجمه شده است
درج جداول در فایل ترجمه : درج شده است
منابع داخل متن : به صورت فارسی درج شده است
کیفیت ترجمه : طلایی
دسته بندی : ،
برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ،

عنوان فارسی مقاله:هم رنگی جمعیت شناختی، ارتباطات و اعتماد به روابط تجاری درون سازمانی

 چکیده

هدف: هدف از این مطالعه درک نحوه ایجاد و حفظ روابط تجاری موفق به وسیله ی کارکنان از طریق تجزیه و تحلیل عوامل اصلی کیفیت و تعهد ارتباطی است.

طراحی / روش شناسی / رویکرد: در این مطالعه، نویسندگان یک چارچوب مفهومی را توسعه و فرضیه های مربوط را با توجه به روابط بین هم رنگی جمعیت شناختی، ارتباطات بین فردی، اعتماد و متغیرهای وابسته به کیفیت ارتباطی و تعهد ارتباطی درک شده، تشکیل می دهند. این مقاله فرضیه های ارائه شده را با کمک مدل سازی معادلات ساختاری، بر اساس یک نمونه از کره جنوبی، مورد بررسی قرار می دهد.

یافته ها: بر خلاف تفکر متداول، هم رنگی جمعیت شناختی، کیفیت ارتباطی درک شده را به طور مستقیم افزایش نمی دهد.  نویسندگان دریافتند که ارتباطات بین فردی بر تعهد ارتباطی تاثیر مستقیم معنادار  دارد، اما تعهد هیچ تاثیری بر کیفیت ارتباطی درک شده ندارد. به نظر می رسد هر دو نقش مستقل ایفا می کنند، اما از طریق ایجاد اعتماد به طور مثبت تاثیر می گذارند.

محدودیت ها / پیامدهای تحقیق: با استفاده از هم رنگی جمعیت شناختی و ارتباطات بین فردی به عنوان متغیرهای اصلی و اعتماد به عنوان میانجی و محرک اصلی ، نویسندگان اثرات تعهد ارتباطی درون سازمانی درک شده و کیفیت ارتباطی درک شده را مورد مطالعه قرار دادند. به طور دقیق، با میانجی قرار دادن متغیر اعتماد در روابط درون سازمانی بین هم رنگی جمعیت شناختی، ارتباطات بین فردی و متغیرهای وابسته به کیفیت و تعهد ارتباطی درک شده ، فرضیه ها را تأیید می کنند. با این وجود، نویسندگان به طرز شگرفی هیچ شواهد معناداری مبنی بر تاثیر هم رنگی جمعیت شناسی بر افزایش کیفیت ارتباطی درک شده پیدا نکردند و همچنین هیچ یک به طور مستقیم منجر به تشدید ارتباطات نمی شوند، حتی در محیطی (به عنوان مثال کره)، که انتظار می رود.

پیامدهای عملی: بر اساس یافته های این مطالعه، مفاهیم عملی متعددی وجود دارد. درک ویژگی های ارتباطی بین فردی در یک محیط درون سازمانی، مدیران را قادر می سازد تا بهره وری و کارآیی سازمانی را بهینه کنند. روابط درونی سازمانی بین کارکنان به شدت وابسته به اعتماد متقابل به عنوان شاخصی برای کیفیت و تعهد ارتباطی است. سازمان ها همچنین می توانند از درک ساز و کارهای هم رنگی جمعیتی شناختی و ارتباطات بین فردی برای ایجاد اعتماد بین فردی بهره مند شوند.

اصالت / ارزش: تحقیقات در مورد تاثیر هم رنگی جمعیت شناختی و ارتباطات بین فردی و نقش میانجی اعتماد در یک رویکرد درون سازمانی نسبت به روابط تجاری بر کیفیت  و تعهد ارتباطی درک شده ،کم است. بررسی متقابل اثرات و تعامل سازه هایی مانند هم رنگی جمعیت شناختی، ارتباطات بین فردی و اعتماد بر کیفیت و تعهد ارتباطی  درک شده، مشارکت اصلی این مطالعه در ادبیات مدیریت و روابط تجاری می باشد. بینش این مطالعه درباره روابط بین فردی به شرکت ها کمک می کند تا روابط تجاری بلندمدت برقرار کند.

Title: Demographic homophily, communication and trust in intra-organizational business relationships

Abstract

Purpose – The purpose of this study is to understand how employees of an organization build and maintain successful business relationships by analyzing major antecedents of relationship quality and relationship commitment. Design/methodology/approach – In this study, the authors develop a conceptual framework and formulate hypotheses regarding the relationships between demographic homophily, interpersonal communication, trust and dependent variables of perceived relationship quality and relationship commitment. This paper tests hypotheses presented in this study with the help of a structural equation model, based on a data sample from South Korea. Findings – Unlike common thinking, demographic homophily does not directly increase the perceived relationship quality. The authors find a significant direct effect of interpersonal communication on relationship commitment but no effect of commitment on perceived relationship quality. Both seem to play independent roles but are positively influenced through the emergence of trust. Research limitations/implications – By applying demographic homophily and interpersonal communication as antecedents and trust as mediator and main driver, the authors research effects on perceived intra-organizational relationship commitment and perceived relationship quality. In detail, the authors confirm the hypothesized centrality of trust in intra-organizational relationships between demographic homophily, interpersonal communication and dependent variables of perceived relationship quality and relationship commitment. Nevertheless, the authors surprisingly find neither significant evidence that demographic homophily increases the perceived quality of a relationship, nor does it lead to higher communication intensity directly, even in an environment (i.e. Korea), where it would be expected. Practical implications – Based on the findings of this study, there are several practical implications. Understanding the interpersonal relationship characteristics in an intra-organizational setting enables managers to optimize organizational efficiency and effectiveness. Intra-organizational relationships between employees’ are highly dependent on mutual trust as an indicator for relationship quality and relationship commitment. Organizations can also benefit from the understanding of the mechanisms of demographic homophily and interpersonal communication for the establishment of interpersonal trust as well. Originality/value – Research about the effect of demographic homophily and interpersonal communication and the central role of trust in an intraorganizational approach to business relationships on perceived relationship quality and relationship commitment is scarce. The mutual testing of the effects and interaction of established constructs like demographic homophily, interpersonal communication and trust on perceived relationship quality and commitment constitutes the main contribution of this study to the literature on management and business relationships. The insights of this study about interpersonal bonding help companies to establish long-term business relationships.

    دیدگاهها بسته است.

    محصولات مشابه
    عملکرد زیست محیطی شرکت و ارزش شرکت – با استفاده از معیارهای انتشار آلودگی
    خـریـد محـصـول
    اندازه گیری کمی عدم قطعیت بارندگی و تبخیر و تعرق در مدل‌سازی بارش-رواناب
    خـریـد محـصـول
    فیزیولوژی تنش غرقابی در جو
    خـریـد محـصـول
    ارزش مصرف، نوآوری مصرف کننده و پذیرش محصول جدید: شواهد تجربی از ویتنام
    خـریـد محـصـول
    کیفیت پایین خواب و خواب آلودگی در روز در متخصصان بهداشت: شیوع و عوامل مرتبط
    خـریـد محـصـول
    پریکاردیت حاد پس از مداخله عروق کرونر از راه پوست: کیس ریپورت
    خـریـد محـصـول
    آگاهی موقعیتی: تکنیک ها، چالش ها و چشم اندازها
    خـریـد محـصـول
    چگونه از مشکلات رایج اجرای فناوری اطلاعات سلامت جلوگیری کنیم
    خـریـد محـصـول
    ارزیابی هوشیاری و توجه پایدار در بزرگسالان مبتلا به ADHD
    خـریـد محـصـول
    کمبود(نقص) توجه و علائم ADHD در بزرگسالان مبتلا به بیماری فابری – یک مطالعه آزمایشی
    خـریـد محـصـول
    ثبت اختراع یا انتشار مقاله

    در اولین مرحله از شروع یک تحقیق جدید نیاز است منابع مختلفی جستجو شود تا جدید بودن ایده مورد بررسی قرار گیرد. یکی از بهترین منابع جهت جستجو، لیست اختراع های ثبت شده است. پایگاه های جستجوی پتنت به محقق کمک میکند پیشینه تحقیق خود را مورد بررسی قرار دهد تا مطمئن شود کار تکراری انجام نمیدهد. سامانه جستجوگر مالکیت فکری دارکوب به تازگی از پایگاه جستجو علائم تجاری خود نیز رونمایی کرده است که دارای امکانات تخصصی فراوانی می باشد.

    ثبت اختراع یا انتشار مقاله کدام اول باید انجام شود؟ پژوهشگران منابع مالی و غیر مالی بسیاری را صرف انجام تحقیقات و پژوهش ها میکنند و امکان دارد تعدادی از آنها تبدیل به دستاوردها و فناوری های نو گردد. محققان این نتایج را به سرعت در مقالات علمی ملی و بین المللی منتشر و به آن افتخار میکنند. اما باید مد نظر داشت، چنانچه دستاورد پژوهشی امکان تبدیل شدن به یک محصول یا فرآیند قابل استفاده و تولید در صنعت را داشته باشد، هر گونه انتشار عمومی از جمله مقاله باعث از دست رفتن شرط جدید بودن و در نتیجه عدم امکان ثبت فناوری به عنوان اختراع خواهد شد.

    در نتیجه محققان و پژوهشگران باید پیش از هرگونه افشاء عمومی آن دسته از نتایج تحقیقاتی که شرایط ثبت اختراع را دارا می باشد به صورت اظهارنامه اختراع در اداره مربوطه ثبت و سپس نسبت به انتشار آنها اقدام کنند. امکان دارد مراحل ثبت اختراع چندین ماه به طول بیانجامد که انتشار مقاله (و مانند آن) پس از تاریخ ثبت اظهارنامه اختراع مشکلی را در فرآیند ثبت اختراع بوجود نمی آورد.

    از آنجا که برخی دستاورد ها مانند روشهای تشخیص بیماری و نوآوری های مدیریتی قابلیت ثبت اختراع بین المللی و ملی را ندارند، محققان بدون نگرانی میتوانند انتشار در مقالات داخلی و خارجی را به عنوان اولین گزینه جهت کسب افتخار دست یابی به این قبیل پژوهشها انتخاب کنند.

     
    برو بالا