light box
امتیاز 2.58 تأثیر واقعیت مجازی بر انگیزه دانش‌آموزان در درس علوم دبیرستان">

نوع فایل : word
تعداد صفحات ترجمه تایپ شده با فرمت ورد با قابلیت ویرایش : 22
تعداد کلمات : 7200
مجله : applied sciences
انتشار : 2021
ترجمه متون داخل جداول : ترجمه شده است
درج جداول در فایل ترجمه : درج شده است
منابع داخل متن : به صورت فارسی درج شده است
کیفیت ترجمه : طلایی
دسته بندی : ،
برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ،

عنوان فارسی مقاله:تأثیر واقعیت مجازی بر انگیزه دانش‌آموزان در درس علوم دبیرستان

 چکیده

 ضروری است که دانش‌آموزان را در معرض موقعیت‌های واقعی در دوره‌های علوم قرار دهیم، تا نحوه انعکاس مفاهیم کلاس در دنیای واقعی را تجربه کنیم. با این حال، مواد و روش‌های موجود همیشه بسیار مناسب نیستند. به عنوان مثال، دوره‌های شیمی شامل نظارت بر معرف‌ها برای جلوگیری از موقعیت‌های مخاطره آمیز، علاوه بر هزینه‌ها، تدارکات آماده سازی مواد و عوامل محیطی نامطلوب است. به عنوان یک راه حل جایگزین، تجربه زیر با استفاده از تجهیزات واقعیت مجازی (VR) با کاربردهای بسیار واقع گرایانه انجام شد که به ۳۰۴ دانش آموز ترم چهارم دبیرستان اجازه داد تا تجربه‌ای همه جانبه، تعاملی و متنی از محتوای انضباطی داشته باشند. از دانش آموزان در مورد درک آنها در مورد انگیزه و پذیرش استفاده از واقعیت مجازی سؤال شد. نتایج ۷۲٪ برای توجه مثبت، ۶۱٪ برای ارتباط مثبت، ۶۴٪ برای اعتماد مثبت، و ۷۱٪ برای رضایت مثبت بودند. همچنین، آن‌ها قصد خود را برای ادامه استفاده از این منبع و ایجاد خطوط تحقیقاتی برای مطالعه جنبه‌های مختلف که می‌تواند یک پروپوزال انضباطی برای کل دوره مبتنی بر واقعیت مجازی تشکیل دهد، ذکر کردند(واقعیت مجازی بر انگیزه دانش‌آموزان).

Title: Impact of Virtual Reality on Student Motivation in a High School Science Course

Abstract

It is essential to expose students to real situations in science courses, to experience how classroom concepts are reflected in the real world. However, the materials and methods available are not always very adequate; for example, chemistry courses involve the supervision of reagents to avoid risky situations, in addition to the costs, logistics of preparing materials, and possible adverse environmental factors. As an alternative solution, the following experience was carried out using virtual reality (VR) equipment, with very realistic applications that allowed 304 fourth semester high school students to have an immersive, interactive, and contextualized experience of the disciplinary contents. The students were asked about their perception regarding the motivation and acceptance of the use of virtual reality. The results were 72% positive for attention, 61% positive for relevance, 64% positive for trust, and 71% positive for satisfaction. Also, they mentioned their intention to continue using this resource and create lines of research to study the different aspects that could form a disciplinary proposal for an entire course based on virtual reality.

      دیدگاهها بسته است.

      محصولات مشابه
      کمبود(نقص) توجه و علائم ADHD در بزرگسالان مبتلا به بیماری فابری – یک مطالعه آزمایشی
      خـریـد محـصـول
      مرزهای جدید در مدیریت سرطان رکتوم اولیه و پیشرفته
      خـریـد محـصـول
      ریسک میوکاردیت و پریکاردیت در بزرگسالان جوان به دنبال واکسیناسیون mRNA COVID-19
      خـریـد محـصـول
      بروز میوکاردیت و پریکاردیت در بیماران واکسینه نشده پس از کووید-۱۹
      خـریـد محـصـول
      الگوریتم ازدحام آفتاب پرست کارآمد برای مسئله توزیع بار اقتصادی
      خـریـد محـصـول
      فرآیند بازآفرینی شهری: مورد یک مجتمع مسکونی در حومه رم، ایتالیا
      خـریـد محـصـول
      رابطه پویا بین شاخص سهام و قیمت دارایی: تجزیه و تحلیل بلندمدت
      خـریـد محـصـول
      تشخیص بیماری پوسیدگی طوقه در گندم در شرایط محیطی کنترل شده
      خـریـد محـصـول
      بکارگیری بهینه سازی برای حمایت از مدیریت تطبیقی آب رودخانه ها
      خـریـد محـصـول
      ارزیابی تأثیر آموزش زیست محیطی بر رفتار سازگار با محیط زیست
      خـریـد محـصـول
      ثبت اختراع یا انتشار مقاله

      در اولین مرحله از شروع یک تحقیق جدید نیاز است منابع مختلفی جستجو شود تا جدید بودن ایده مورد بررسی قرار گیرد. یکی از بهترین منابع جهت جستجو، لیست اختراع های ثبت شده است. پایگاه های جستجوی پتنت به محقق کمک میکند پیشینه تحقیق خود را مورد بررسی قرار دهد تا مطمئن شود کار تکراری انجام نمیدهد. سامانه جستجوگر مالکیت فکری دارکوب به تازگی از پایگاه جستجو علائم تجاری خود نیز رونمایی کرده است که دارای امکانات تخصصی فراوانی می باشد.

      ثبت اختراع یا انتشار مقاله کدام اول باید انجام شود؟ پژوهشگران منابع مالی و غیر مالی بسیاری را صرف انجام تحقیقات و پژوهش ها میکنند و امکان دارد تعدادی از آنها تبدیل به دستاوردها و فناوری های نو گردد. محققان این نتایج را به سرعت در مقالات علمی ملی و بین المللی منتشر و به آن افتخار میکنند. اما باید مد نظر داشت، چنانچه دستاورد پژوهشی امکان تبدیل شدن به یک محصول یا فرآیند قابل استفاده و تولید در صنعت را داشته باشد، هر گونه انتشار عمومی از جمله مقاله باعث از دست رفتن شرط جدید بودن و در نتیجه عدم امکان ثبت فناوری به عنوان اختراع خواهد شد.

      در نتیجه محققان و پژوهشگران باید پیش از هرگونه افشاء عمومی آن دسته از نتایج تحقیقاتی که شرایط ثبت اختراع را دارا می باشد به صورت اظهارنامه اختراع در اداره مربوطه ثبت و سپس نسبت به انتشار آنها اقدام کنند. امکان دارد مراحل ثبت اختراع چندین ماه به طول بیانجامد که انتشار مقاله (و مانند آن) پس از تاریخ ثبت اظهارنامه اختراع مشکلی را در فرآیند ثبت اختراع بوجود نمی آورد.

      از آنجا که برخی دستاورد ها مانند روشهای تشخیص بیماری و نوآوری های مدیریتی قابلیت ثبت اختراع بین المللی و ملی را ندارند، محققان بدون نگرانی میتوانند انتشار در مقالات داخلی و خارجی را به عنوان اولین گزینه جهت کسب افتخار دست یابی به این قبیل پژوهشها انتخاب کنند.

       
      برو بالا