light box
امتیاز 2.58 نقش کیفیت خدمات در بهبود وفاداری مشتریان نسبت به شرکت‌های مخابراتی">

نوع فایل : word
تعداد صفحات ترجمه تایپ شده با فرمت ورد با قابلیت ویرایش : 28
تعداد کلمات : 11600
مجله : economies
انتشار : 2021
ترجمه متون داخل جداول : ترجمه شده است
درج جداول در فایل ترجمه : درج شده است
منابع داخل متن : به صورت فارسی درج شده است
کیفیت ترجمه : طلایی
دسته بندی : ،
برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ،

عنوان فارسی مقاله:نقش کیفیت خدمات در بهبود وفاداری مشتریان نسبت به شرکت‌های مخابراتی در مجارستان در طول همه‌گیری COVID-19

 چکیده

  بخش مخابرات یکی از بخش هایی است که به سرعت در حال رشد در جهان است. همه‌گیری COVID-19 وابستگی بیشتر مشتریان به مخابرات برای ادامه کار و تحصیل ایجاد کرده است. افزایش استفاده از اینترنت و خدمات مخابراتی در طول همه‌گیری COVID-19 خطرات و چالش‌های زیادی را برای شرکت‌های مخابراتی برای برآوردن نیازهای مصرف‌کنندگان به همراه داشته است. در این راستا، درک عوامل موثر بر وفاداری مشتریان نسبت به شرکت های مخابراتی در طول همه گیری COVID-19 بسیار مهم است. این مطالعه به منظور ارزیابی تأثیر کیفیت خدمات، ادراک نسبت به بسته‌های تبلیغاتی و لذت مشتری بر وفاداری مشتری نسبت به شرکت‌های مخابراتی در مجارستان انجام شده است. این مطالعه همچنین نقش میانجی لذت و ادراک مشتری نسبت به بسته‌های تبلیغاتی بین کیفیت خدمات و وفاداری مشتری را بررسی کرد. هدف دیگر این مطالعه مقایسه رفتار مشتریان مجارستانی و مشتریان خارجی ساکن در مجارستان نسبت به شرکت‌های مخابراتی در جریان همه‌گیری COVID-19 است. برای جمع آوری داده ها از روش نمونه گیری گلوله برفی خطی و پرسشنامه ای با ساختار مناسب استفاده شد. در مجموع، ۵۸۹ پاسخ تکمیل شده برای تجزیه و تحلیل مورد استفاده قرار گرفت که ۲۰۸ پاسخ از مشتریان مجارستانی و ۳۸۱ پاسخ از خارجی ها هستند. برای تجزیه و تحلیل داده های جمع آوری شده از تحلیل رگرسیون با استفاده از بسته AMOS 22 استفاده شد. نتایج مطالعه ما نشان داد که کیفیت خدمات و ادراک نسبت به بسته‌های تبلیغاتی بر وفاداری مشتری در بین مشتریان مجارستانی و خارجی تأثیر مثبت می‌گذارد. از طرف دیگر، لذت مشتری به طور معنی داری بر وفاداری مشتری فقط در بین مشتریان خارجی تأثیر می گذارد. نتایج همچنین نقش میانجی بسته های تبلیغاتی و رضایت مشتری بین کیفیت خدمات و رضایت مشتری را ثابت کرد. این مطالعه اهمیت عملی معنی داری را برای مدیران شرکت های مخابراتی در مجارستان ارائه خواهد کرد(وفاداری مشتریان نسبت به شرکت‌های مخابراتی).

Title: Role of Service Quality in Improving Customer Loyalty towards Telecom Companies in Hungary during the COVID-19 Pandemic

Abstract

  The telecommunication sector is one of the most rapidly growing sectors in the world. The COVID-19 pandemic has created an increased dependence of customers on telecommunications to continue their work and studies. The increased usage of internet and telecom services during the COVID-19 pandemic has brought many risks and challenges for the telecom companies to meet the requirements of the consumers. In this regard, it is crucial to understand the factors affecting customer loyalty towards telecom companies during the COVID-19 pandemic. This study is conducted to evaluate the effect of service quality, perception towards promotional packages, and customer delight on customer loyalty towards telecom companies in Hungary. The study also examined the mediating role of customer delight and perception towards promotional packages between service quality and customer loyalty. Another aim of the study is to compare the behavior of Hungarian customers and foreign customers living in Hungary towards telecom companies in the course of the COVID-19 pandemic. The study used a linear snowball sampling method and a well-structured questionnaire to collect the data. In total, 589 completed responses were used for analysis out, of which 208 responses are from Hungarian customers and 381 are from foreigners. To analyze the collected data, regression analysis was applied by using AMOS 22 package. The results of our study revealed that service quality and perception towards promotional packages positively influence customer loyalty among both Hungarian and foreign customers. On the other hand, customer delight significantly influences customer loyalty only among foreign customers. The results also proved the mediating role of promotional packages and customer delight between service quality and customer delight. This study will provide significant practical implications for managers of telecom companies in Hungary.

      دیدگاهها بسته است.

      محصولات مشابه
      کمبود(نقص) توجه و علائم ADHD در بزرگسالان مبتلا به بیماری فابری – یک مطالعه آزمایشی
      خـریـد محـصـول
      مرزهای جدید در مدیریت سرطان رکتوم اولیه و پیشرفته
      خـریـد محـصـول
      ریسک میوکاردیت و پریکاردیت در بزرگسالان جوان به دنبال واکسیناسیون mRNA COVID-19
      خـریـد محـصـول
      بروز میوکاردیت و پریکاردیت در بیماران واکسینه نشده پس از کووید-۱۹
      خـریـد محـصـول
      الگوریتم ازدحام آفتاب پرست کارآمد برای مسئله توزیع بار اقتصادی
      خـریـد محـصـول
      فرآیند بازآفرینی شهری: مورد یک مجتمع مسکونی در حومه رم، ایتالیا
      خـریـد محـصـول
      رابطه پویا بین شاخص سهام و قیمت دارایی: تجزیه و تحلیل بلندمدت
      خـریـد محـصـول
      تشخیص بیماری پوسیدگی طوقه در گندم در شرایط محیطی کنترل شده
      خـریـد محـصـول
      بکارگیری بهینه سازی برای حمایت از مدیریت تطبیقی آب رودخانه ها
      خـریـد محـصـول
      ارزیابی تأثیر آموزش زیست محیطی بر رفتار سازگار با محیط زیست
      خـریـد محـصـول
      ثبت اختراع یا انتشار مقاله

      در اولین مرحله از شروع یک تحقیق جدید نیاز است منابع مختلفی جستجو شود تا جدید بودن ایده مورد بررسی قرار گیرد. یکی از بهترین منابع جهت جستجو، لیست اختراع های ثبت شده است. پایگاه های جستجوی پتنت به محقق کمک میکند پیشینه تحقیق خود را مورد بررسی قرار دهد تا مطمئن شود کار تکراری انجام نمیدهد. سامانه جستجوگر مالکیت فکری دارکوب به تازگی از پایگاه جستجو علائم تجاری خود نیز رونمایی کرده است که دارای امکانات تخصصی فراوانی می باشد.

      ثبت اختراع یا انتشار مقاله کدام اول باید انجام شود؟ پژوهشگران منابع مالی و غیر مالی بسیاری را صرف انجام تحقیقات و پژوهش ها میکنند و امکان دارد تعدادی از آنها تبدیل به دستاوردها و فناوری های نو گردد. محققان این نتایج را به سرعت در مقالات علمی ملی و بین المللی منتشر و به آن افتخار میکنند. اما باید مد نظر داشت، چنانچه دستاورد پژوهشی امکان تبدیل شدن به یک محصول یا فرآیند قابل استفاده و تولید در صنعت را داشته باشد، هر گونه انتشار عمومی از جمله مقاله باعث از دست رفتن شرط جدید بودن و در نتیجه عدم امکان ثبت فناوری به عنوان اختراع خواهد شد.

      در نتیجه محققان و پژوهشگران باید پیش از هرگونه افشاء عمومی آن دسته از نتایج تحقیقاتی که شرایط ثبت اختراع را دارا می باشد به صورت اظهارنامه اختراع در اداره مربوطه ثبت و سپس نسبت به انتشار آنها اقدام کنند. امکان دارد مراحل ثبت اختراع چندین ماه به طول بیانجامد که انتشار مقاله (و مانند آن) پس از تاریخ ثبت اظهارنامه اختراع مشکلی را در فرآیند ثبت اختراع بوجود نمی آورد.

      از آنجا که برخی دستاورد ها مانند روشهای تشخیص بیماری و نوآوری های مدیریتی قابلیت ثبت اختراع بین المللی و ملی را ندارند، محققان بدون نگرانی میتوانند انتشار در مقالات داخلی و خارجی را به عنوان اولین گزینه جهت کسب افتخار دست یابی به این قبیل پژوهشها انتخاب کنند.

       
      برو بالا