light box
امتیاز 2.93 رابطه عملکرد- خلاقیت: چگونه پاداش دهی موجب بروز خلاقیت می‌شود">

نوع فایل : word
تعداد صفحات : 34
تعداد کلمات : 8800
مجله : Human Resource Management
انتشار : 2015
ترجمه متون داخل جداول : ترجمه شده است
درج جداول در فایل ترجمه : درج شده است
منابع داخل متن : به صورت فارسی درج شده است
کیفیت ترجمه : طلایی
دسته بندی : ،
برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ،

عنوان فارسی مقاله:رابطه عملکرد- خلاقیت: چگونه پاداش دهی موجب بروز خلاقیت می‌شود

 چکیده  

اعتقاد بر این است که خلاقیت برای عملکرد (گیلسون ۲۰۰۸، سیمونتون ۲۰۰۰،)، موفقیت، و پیشرفت (السباچ و هارگدون ۲۰۰۶، جرج و زو ۲۰۰۲) ضروری بوده و پایه و اساس نوآوری (شین و زو ۲۰۰۷) و مزیت رقابتی (براک بانک ۱۹۹۹) محسوب می‌شود. هم چنین این باور وجود دارد که خلاقیت ارتباط نزدیکی با عملکرد کارکنان (سیمونتون ۲۰۰۰) دارد، با این حال شواهد تجربی اندکی برای تأیید این موضوع وجود دارد (گیلسون ۲۰۰۸). در عوض، تحقیق قبلی (جرج و زو ۲۰۰۱) از عملکرد خلاقانه به عنوان برآیند استفاده کرده و ایجاد ابهام با عدم تمایز بین خلاقیت و عملکرد می‌کند (مانتوگ، مارتز و بار ۲۰۱۲).

 عملیات مدیریت منابع انسانی از مدت‌ها پیش پیشنهاد شده‌اند (براک بانک ۱۹۹۹) و به طور تجربی اثبات شده است که این مدیریت نقش مهمی در خلاقیت کارکنان ایفا می‌کند (بنیامین و کارملی ۲۰۱۰، دال، سیلان و جاسپرز ۲۰۱۱). مدیریت منابع انسانی، پاداش بدیعی است که کارایی این پاداش‌ها برای تشویق خلاقیت موضوع بسیاری از بحث‌ها و مطالعات بوده است (جرج ۲۰۰۷، شالی، زو و الدهام ۲۰۰۴)، زیرا خلاقیت ناشی از انگیزش ذاتی است (املیل ۱۹۸۳، ۱۹۹۶، هنسی و امبیل ۱۹۹۸). این دیدگاه پذیرفته شده از نظر تجربی تأیید شده است (شین و زو ۲۰۰۳، تیرنی، فامر و گرین ۱۹۹۹). از این روی هدف ما بررسی نقش پاداش‌های بیرونی در فرآیند خلاقیت است(پاداش دهی موجب بروز خلاقیت می‌شود).

Title:The creativity‐performance relationship: How rewarding creativity moderates the expression of creativity

Abstract

Researchers have argued that creativity is intrinsically motivated, and that rewarding creativity can stifle creativity. Using a sample of 310 employees reporting to 50 different supervisors, we instead show that rewarding creativity influences the relationship between creativity and performance by changing the nature of expressed creativity. We do this by examining novelty and usefulness as separate dimensions. High perceived reward enhances the relationship between novelty and performance while diminishing the relationship between usefulness and performance. The moderating effect of reward for creativity on the relationship between creativity and performance was not observed when we operationalized creativity as an integrated, unidimensional construct.

ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

محصولات مشابه
ACE2- از سیستم رنین-آنژیوتنسین تا میکروبیوتای روده و سوء تغذیه
خـریـد محـصـول
از SARS تا COVID-19: آنچه در مورد کودکان آلوده به COVID-19 آموخته‌ایم
خـریـد محـصـول
اهداف پاسخ‌های سلول‌های T به کروناویروس SARS-COV-2 در افراد با بیماری کوید ۱۹
خـریـد محـصـول
تراکم یا انباشت سفارش فروش و مسئولیت پذیری اجتماعی شرکتی
خـریـد محـصـول
اجتناب و فرار مالیاتی به مرور زمان: مقایسه‌ی شرکت‌های اروپایی و آمریکایی
خـریـد محـصـول
مشارکت و همکاری بین مرزی بین نهاد های نظارتی اوراق بهادار
خـریـد محـصـول
ارتباط بین مدیریت دانش، یادگیری سازمانی و حافظه
خـریـد محـصـول
ترجیحات مربوط به توزیع مجدد و قرار گرفتن در معرض برنامه ها
خـریـد محـصـول
سوگیری‌ها در برآورد ضریب فزاینده‌ی مالی
خـریـد محـصـول
تخمین هزینه حاشیه‌ای نگهداری و تعمیر بزرگراه تحت فعالیت‌های نگهداری چندگانه
خـریـد محـصـول
ثبت اختراع یا انتشار مقاله

ثبت اختراع یا انتشار مقاله کدام اول باید انجام شود؟ پژوهشگران منابع مالی و غیر مالی بسیاری را صرف انجام تحقیقات و پژوهش ها میکنند و امکان دارد تعدادی از آنها تبدیل به دستاوردها و فناوری های نو گردد. محققان این نتایج را به سرعت در مقالات علمی ملی و بین المللی منتشر و به آن افتخار میکنند. اما باید مد نظر داشت، چنانچه دستاورد پژوهشی امکان تبدیل شدن به یک محصول یا فرآیند قابل استفاده و تولید در صنعت را داشته باشد، هر گونه انتشار عمومی از جمله مقاله باعث از دست رفتن شرط جدید بودن و در نتیجه عدم امکان ثبت فناوری به عنوان اختراع خواهد شد.

در نتیجه محققان و پژوهشگران باید پیش از هرگونه افشاء عمومی آن دسته از نتایج تحقیقاتی که شرایط ثبت اختراع را دارا می باشد به صورت اظهارنامه اختراع در اداره مربوطه ثبت و سپس نسبت به انتشار آنها اقدام کنند. امکان دارد مراحل ثبت اختراع چندین ماه به طول بیانجامد که انتشار مقاله (و مانند آن) پس از تاریخ ثبت اظهارنامه اختراع مشکلی را در فرآیند ثبت اختراع بوجود نمی آورد.

از آنجا که برخی دستاورد ها مانند روشهای تشخیص بیماری و نوآوری های مدیریتی قابلیت ثبت اختراع بین المللی و ملی را ندارند، محققان بدون نگرانی میتوانند انتشار در مقالات داخلی و خارجی را به عنوان اولین گزینه جهت کسب افتخار دست یابی به این قبیل پژوهشها انتخاب کنند.

برو بالا