آیین نامه شماره ۱۳۳۳/۲۰۰۸ پارلمان وشورای اروپا مورخ ۱۶ دسامبر ۲۰۰۸

نوع فایل : word

تعداد صفحات : 31

تعداد کلمات : 7400

مجله : Official Journal of the European Union

انتشار : 2016

ترجمه متون داخل جداول : ترجمه شده است

درج جداول در فایل ترجمه : درج شده است

منابع داخل متن : به صورت فارسی درج شده است

کیفیت ترجمه : طلایی

:

تاریخ انتشار
21 فوریه 2021
دسته بندی
تعداد بازدیدها
1626 بازدید
25,000 تومان

عنوان فارسی مقاله:آیین نامه شماره ۱۳۳۳/۲۰۰۸ پارلمان وشورای اروپا مورخ ۱۶ دسامبر ۲۰۰۸ در خصوص افزودنی‌های غذایی

 چکیده  

  • جا به جایی آزاد مواد غذایی ایمن و کامل، بعد مهمی از بازار داخلی است و نقشی اساسی در سلامت و بهزیستی شهروندان ایفا می‌کند و به دست یابی به اهداف اجتماعی و اقتصادی کمک می‌کند.
  • سطح بالایی از حفاظت از زندگی انسان و سلامت او با دنبال کردن سیاست‌های اتحادیه اروپا حاصل می‌شود.
  • این مقررات جایگزین دستورالعمل‌ها و تصمیمات قبلی مربوط به مکمل‌های غذایی مجاز برای استفاده در غذاها با توجه به اطمینان از عملکرد مؤثر بازار داخلی و در عین حال اطمینان از سطح بالایی از حفاظت از سلامت انسان و حفاظت از مصرف کنندگان بالا، از جمله حفاظت از منافع مصرف کننده، از طریق روش‌های جامع و ساده است.

۵-افزودنی‌های غذایی، موادی هستند که به صورت غذا مصرف نمی‌شوند بلکه به مواد غذایی برای اهداف فناوری توصیف شده در این آیین نامه نظیر حفاظت از غذا افزوده می‌شوند.

تمام مواد افزودنی مواد غذایی باید توسط این مقررات پوشش داده شود، و در نتیجه با توجه به پیشرفت علمی و توسعه تکنولوژیکی، لیست کلاس‌های کاربردی باید به روز شود. با این حال، مواد غذایی را نباید بعنوان افزودنی‌های مواد غذایی در نظر گرفت تا از طعم و عطر و طعم و یا برای اهداف تغذیه مانند جایگزین‌های نمکی، ویتامین‌ها و مواد معدنی استفاده شود. علاوه بر این، مواد خوراکی که ممکن است برای عملکرد تکنولوژیکی مانند کلرید سدیم یا زعفران برای رنگ آمیزی و آنزیم‌های غذایی مورد استفاده قرار گیرد، نباید در محدوده این مقررات قرار گیرد(پارلمان وشورای اروپا).

ادامه مطلب

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.

Title: REGULATION (EC) No 1333/2008 OF THE EUROPEAN PARLIAMENT AND OF THE COUNCIL of 16 December 2008 on food additives

Abstract

(1) The free movement of safe and wholesome food is an essential aspect of the internal market and contributes significantly to the health and well-being of citizens, and to their social and economic interests. (2) A high level of protection of human life and health should be assured in the pursuit of Community policies. (3) This Regulation replaces previous Directives and Decisions concerning food additives permitted for use in foods with a view to ensuring the effective functioning of the internal market whilst ensuring a high level of protection of human health and a high level of consumer protection, including the protection of consumer interests, via comprehensive and streamlined procedures.

    دیدگاهتان را بنویسید