light box
امتیاز 2.93 نقش نوظهور و جدید حاکمیت یا مدیریت خریدار">

عنوان فارسی مقاله: نقش نوظهور و جدید حاکمیت یا مدیریت خریدار برای پایداری در شبکه‌های تولید جهانی 

 چکیده  

 شبکه‌های تولید جهانی (GPNs)، تولید کننده‌های مختلف دخیل در فرآیندهای تولید و ساخت پراکنده را به هم مرتبط و متصل می‌کنند. برندها و خرده فروشان اصلی، که به عنوان شرکت‌های پیشرو و پیشگام در نظر گرفته می‌شوند تحت فشار روز افزون برای اطمینان از این که محصولات تولید شده از طریق GPN، به طور پایدار تولید می‌شوند، قرار دارند. تئوری‌های حاکمیت و مدیریت توسعه یافته برای درک پویایی در تولید برون سپاری شده، می‌توانند دیدگاه‌ها و اطلاعاتی را در خصوص این مسئله ارائه کنند. با این حال، این تئوری‌ها و تحقیقات تجربی مربوطه بر روابط بین شرکت‌های پیشگام و تأمین کنندگان و عرضه کنندگان رده بالا، متمرکز بوده‌اند. هنگامی که تولید چندین مرحله را در بر می‌گیرد، درک نقش بنگاههای اصلی دشوارتر می‌شود. در این مقاله نقش‌های جدید حاکمیتی در نظر گرفته شده است که بنگاه‌ها، به عنوان خریداران، در تلاش برای ارتقاء رویه‌های پایدار در تمام مراحل تولید برای صنایع محور خریدار بازی می‌کنند. تاکید و تمرکز اصلی بر کشف ماهیت رویکردهای حاکمیتی جدید می‌باشد که شرکت‌های پیشرو آن‌ها را برای حل چالش‌های پایداری متنوع موجود در GPN، به خصوص در رابطه با عرضه کنندگان رده پایین، توسعه داده‌اند. این رویکردها می‌توانند شامل مشارکت شرکت‌های پیشرو و پیشگامی هستند که از طریق حلقه‌ها و پیوند های خریدار- فروشنده‌ی عمودی یا توسعه‌ی روابط افقی جدید، که شرکت‌های پیشگام را به تأمین کنندگان رده پایین مرتبط می‌کنند و فرایندهای حاکمیت در سیستم‌های مولد محلی تأمین کنندگان کار می‌کنند. یافته‌های مربوط به تحقیقات میدانی به بررسی این موضوع پرداخته‌اند که چگونه خرده فروشان دولتی، مدیریت و حاکمیت را به تولید کنندگان در ایجاد پوشاک در هند ارائه می‌کنند و خط مشی‌ها و شیوه‌های این خرده فروشان را در رابطه با بهبود تولید پایدار ارزیابی کرده‌اند. پنج نوع مکانیسم‌های حاکمیتی و مدیریتی که شامل پیوند های افقی و عمودی هستند شناسایی می‌شوند. با در نظر گرفتن رشد روابط حاکمیتی جدید، مفاهیمی را در خصوص نقش حاکمیت شرکت پیشگام ارائه می‌کند.

Title: Emerging Roles of Lead Buyer Governance for Sustainability Across Global Production Networks

Abstract

Global production networks (GPNs) connect multiple producers involved in fragmented manufacturing processes. Major brands and retailers, considered as lead frms, are under increasing pressure to ensure products made through GPNs are produced sustainably. Theories of governance developed to understand dynamics in outsourced production can provide insight into this issue. However, these theories and related empirical research have often focused on relationships between lead frms and upper-tier suppliers. When manufacturing involves multiple fragmented stages, understanding the role of lead frms becomes more difcult. This article considers new governance roles that lead frms, as buyers, are playing when attempting to promote sustainable practices across all stages of production for buyer-driven industries. The focus is exploring the nature of new governance approaches which lead frms have developed in order to address diverse sustainability challenges found within GPNs, particularly related to lower-tier suppliers. These approaches can involve lead frms working through vertical buyer–seller links or developing new horizontal relationships, which link lead frms with lower-tier suppliers and governance processes in these suppliers’ local productive systems. The fndings draw from feld research examining how top UK garment retailers provide governance to producers involved in creating cotton garments in India and a review of publicised policies and practices of these retailers related to promoting sustainable production. Five types of governance mechanisms that can involve vertical or horizontal links are identifed. Considering the growth of new governance relationships expands previous conceptions of the roles of lead frm governance.

ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

محصولات مشابه
قیمت‌های مسکن و ریسک اعتبار: شواهدی از ایالات متحده
خـریـد محـصـول
نقش یادگیری مشارکتی در بهبود مهارت‌های ارتباطات کلامی دانشجویان یادگیرنده EFL
خـریـد محـصـول
شکستن مقاومت میزبان توسط نیای تکاملی مستقل ویروس رگبرگ زرد نکروتیک چغندر قند
خـریـد محـصـول
واکنش پروسکایت ها به عنوان مبدل‌های خودرو
خـریـد محـصـول
ویژگی‌های انتقال منفذی و انتشار مؤثر مونولیت سرامیکی برای مبدل کاتالیزوری خودرو
خـریـد محـصـول
مبدل ترافیکی و کاتالیستی- آلایندگی اتمسفری مربوطه در منطقه شهری ریو دوژانیرو
خـریـد محـصـول
مکانیسم بازیابی فلزات گروه پلاتینوم از مبدل‌های کاتالیستی در سیستم‌های استفاده شده در اگزوز
خـریـد محـصـول
مطالعه تفضیلی اکسایش کاتالییستی HCHO و co در کاتالیزور Mn0.75Co2.25O4
خـریـد محـصـول
رفتار سه سویه فازهای ترکیبی و جداگانه پلاتینوم، پالادیوم و رادیوم در ترکیب گازی کامل
خـریـد محـصـول
مطالعه در مقیاس بنچ گاز مصنوعی یک مبدل کاتالیزوری ۴ راهی: اکسایش کاتالیزوری
خـریـد محـصـول
ثبت اختراع یا انتشار مقاله

ثبت اختراع یا انتشار مقاله کدام اول باید انجام شود؟ پژوهشگران منابع مالی و غیر مالی بسیاری را صرف انجام تحقیقات و پژوهش ها میکنند و امکان دارد تعدادی از آنها تبدیل به دستاوردها و فناوری های نو گردد. محققان این نتایج را به سرعت در مقالات علمی ملی و بین المللی منتشر و به آن افتخار میکنند. اما باید مد نظر داشت، چنانچه دستاورد پژوهشی امکان تبدیل شدن به یک محصول یا فرآیند قابل استفاده و تولید در صنعت را داشته باشد، هر گونه انتشار عمومی از جمله مقاله باعث از دست رفتن شرط جدید بودن و در نتیجه عدم امکان ثبت فناوری به عنوان اختراع خواهد شد.

در نتیجه محققان و پژوهشگران باید پیش از هرگونه افشاء عمومی آن دسته از نتایج تحقیقاتی که شرایط ثبت اختراع را دارا می باشد به صورت اظهارنامه اختراع در اداره مربوطه ثبت و سپس نسبت به انتشار آنها اقدام کنند. امکان دارد مراحل ثبت اختراع چندین ماه به طول بیانجامد که انتشار مقاله (و مانند آن) پس از تاریخ ثبت اظهارنامه اختراع مشکلی را در فرآیند ثبت اختراع بوجود نمی آورد.

از آنجا که برخی دستاورد ها مانند روشهای تشخیص بیماری و نوآوری های مدیریتی قابلیت ثبت اختراع بین المللی و ملی را ندارند، محققان بدون نگرانی میتوانند انتشار در مقالات داخلی و خارجی را به عنوان اولین گزینه جهت کسب افتخار دست یابی به این قبیل پژوهشها انتخاب کنند.

برو بالا