light box
امتیاز 2.63 آیا آماده‌ی پذیرش پول موبایلی در بخش غیر انتفاعی هستیم؟">

نوع فایل : word
تعداد صفحات : 13
تعداد کلمات : 6300
مجله : Journal of Innovation and Entrepreneurship
انتشار : 2016
ترجمه ی متون جدول : ترجمه شده است
درج جداول در فایل ترجمه : درج شده است
منابع داخل متن : به صورت فارسی درج شده است
کیفیت ترجمه : طلایی
فونت ترجمه : ب نازنین 12
دسته بندی :
برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ،

 عنوان فارسی مقاله:آیا آماده‌ی پذیرش پول موبایلی در بخش غیر انتفاعی هستیم؟

 چکیده

 پول موبایلی، رشد سریعی در طی چند سال گذشته داشته است. پول موبایلی کمک زیادی به توسعه‌ی مالی در مناطق فقیر کرده و میلیون‌ها نفر را وارد سیستم مالی رسمی کرده است. علی رغم افزایش استفاده از پول موبایلی، تحقیقات کمی بر آمادگی سازمان‌های غیر انتفاعی برای پذیرش پول موبایلی تاکید کرده‌اند. این مقاله، به بررسی ادراکات کارکنان در خصوص پول موبایلی در سازمان غیر انتفاعی بزرگ بنگلادش می‌پردازد. هدف این مطالعه، درک عقاید کارکنان و مشتریان در خصوص استفاده از پول موبایلی با تاکید بر قابلیت اطمینان، کارایی و کیفیت می‌باشد. در این مطالعه، ما بر پنج پروژه تمرکز کرده و مجموعاً ۱۱ بحث گروه تمرکز و ۵۰ مصاحبه‌ی عمقی را اجرا کردیم. بیشتر افراد حس می‌کردند که استفاده از پول موبایلی موجب کاهش بار کار، صرفه جویی در زمان و پول می‌شود. اکثر مردم احساس می‌کردند که استفاده از پول همراه می‌تواند باعث کاهش حجم کار، صرفه جویی در وقت و هزینه شود و زندگی را هم برای کارمندان و هم برای مشتری آسانتر کند(پذیرش پول موبایلی در بخش غیرانتفاعی). با این وجود، موانع قابل توجهی در مورد پذیرش مشتری از جمله سواد مشتری و سطح سوابق، فقدان کارت شناسایی ملی و چالش‌های دریافت آنها، شبکه‌های موبایل ضعیف در مناطق دور افتاده و هزینه خدمات وجود دارد. برخی از کارمندان همچنین ابراز نگرانی در مورد پول تلفن همراه تهدیدی برای امنیت شغلی آنها. اگر پول موبایل برای تحقق پتانسیلهای کامل خود به عنوان ابزاری برای شمول مالی برای افراد فقیر و بی پول استفاده کند، تحقیقات بیشتری در مورد پذیرش پول موبایل و موانع اجرای آن مورد نیاز غیرانتفاعی است(پذیرش پول موبایلی در بخش غیرانتفاعی).

TITLE: Are we ready to adopt mobile money in non-profit sector?

Abstract

Mobile money has grown rapidly in the past few years. It has contributed to greater financial inclusion for the poor and unbanked, bringing millions of people into a formal financial system. Despite the increased use of mobile money, little research has focused on non-profits’ preparedness to mobile money adoption. This article explores staff perceptions regarding mobile money at a large Bangladeshi non-profit. The objective of the study was to understand staff and clients’ opinions about using mobile money specifically focusing on reliability, efficiency, and quality. In this qualitative study, we focused on five projects and conducted a total of 11 focus group discussions and 50 in-depth interviews. We found staffs and clients were amenable to using mobile money. Most people felt that using mobile money could reduce the workload, save time and money, and make life easier for both staffs and clients. However, significant client adoption barriers exist including client literacy and numeracy levels, a lack of national identity cards and challenges obtaining them, poor mobile networks in remote areas and service fees. Some staff also expressed concerns about mobile money posing a threat to their job security. If mobile money is to realize its full potential as a financial inclusion tool for the poor and unbanked, further research is needed on mobile money adoption and implementation obstacles  encountered by non-profits.

 

    ثبت دیدگاه

      • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
      • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
      • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

    محصولات مشابه
    اثرات تغییر اقلیم بر حرکات توده ای- مطالعات موردی در کوه های آلپ اروپا
    خـریـد محـصـول
    اثرات تخریب و پیکره بندی زیستگاه و ترکیب ماتریکس بر روی گونه‌های تالابی در حال کاهش
    خـریـد محـصـول
    یک قالب کاری برای درک اثرات نویز روی حیات وحش؛ یک اولویت حفاظتی فوری
    خـریـد محـصـول
    رویکرد یکپارچه به منظور پایش کیفیت آب در مخازن، سیستم‌های آبرسانی و شبکه‌های توزیعی
    خـریـد محـصـول
    اتوماسیون پایش کیفیت آب در صربستان
    خـریـد محـصـول
    استفاده از تولید اندازه محور و آنالیز ایزوتوپ پایدار برای پیش بینی کارایی های انتقال غذایی
    خـریـد محـصـول
    حذف فلزات سنگین سرب، کادمیوم، روی، نیکل و آهن از آب از طریق جاذب‌های بیوسرامیک
    خـریـد محـصـول
    متریک‌ها و شاخص‌های چشم انداز: مروری بر کاربرد آن‌ها در تحقیقات چشم انداز
    خـریـد محـصـول
    روش‌های تهیه نقشه‌های تناسب اراضی (شایستگی): یک ارزیابی تفصیلی
    خـریـد محـصـول
    فناوری های آب شیرین کن حرارت خورشیدی
    خـریـد محـصـول
    ثبت اختراع یا انتشار مقاله

    ثبت اختراع یا انتشار مقاله کدام اول باید انجام شود؟ پژوهشگران منابع مالی و غیر مالی بسیاری را صرف انجام تحقیقات و پژوهش ها میکنند و امکان دارد تعدادی از آنها تبدیل به دستاوردها و فناوری های نو گردد. محققان این نتایج را به سرعت در مقالات علمی ملی و بین المللی منتشر و به آن افتخار میکنند. اما باید مد نظر داشت، چنانچه دستاورد پژوهشی امکان تبدیل شدن به یک محصول یا فرآیند قابل استفاده و تولید در صنعت را داشته باشد، هر گونه انتشار عمومی از جمله مقاله باعث از دست رفتن شرط جدید بودن و در نتیجه عدم امکان ثبت فناوری به عنوان اختراع خواهد شد.

    در نتیجه محققان و پژوهشگران باید پیش از هرگونه افشاء عمومی آن دسته از نتایج تحقیقاتی که شرایط ثبت اختراع را دارا می باشد به صورت اظهارنامه اختراع در اداره مربوطه ثبت و سپس نسبت به انتشار آنها اقدام کنند. امکان دارد مراحل ثبت اختراع چندین ماه به طول بیانجامد که انتشار مقاله (و مانند آن) پس از تاریخ ثبت اظهارنامه اختراع مشکلی را در فرآیند ثبت اختراع بوجود نمی آورد.

    از آنجا که برخی دستاورد ها مانند روشهای تشخیص بیماری و نوآوری های مدیریتی قابلیت ثبت اختراع بین المللی و ملی را ندارند، محققان بدون نگرانی میتوانند انتشار در مقالات داخلی و خارجی را به عنوان اولین گزینه جهت کسب افتخار دست یابی به این قبیل پژوهشها انتخاب کنند.

    برو بالا