light box
امتیاز 2.58 پشتیبانی رهبر از برابری جنسیتی: درک جهت گیری اهداف جامعه پسند، انگیزش رهبری">

نوع فایل : word
تعداد صفحات ترجمه تایپ شده با فرمت ورد با قابلیت ویرایش : 18
تعداد کلمات : 8100
مجله : Human Resource Management Review
انتشار : 2019
ترجمه متون داخل جداول : ترجمه شده است
درج جداول در فایل ترجمه : درج شده است
منابع داخل متن : به صورت فارسی درج شده است
کیفیت ترجمه : طلایی
دسته بندی : ،
برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ،

عنوان فارسی مقاله:پشتیبانی رهبر از برابری جنسیتی: درک جهت گیری اهداف جامعه پسند،  انگیزش رهبری و  اشتراک و تسهیم قدرت

چکیده

 ما بر چگونگی تأثیر ویژگیهای بین فردی بر حمایت رهبر از عدالت جنسیتی در سازمانها تمرکز می‌کنیم. با درک نابرابری‌های جنسیتی در سازمان‌ها و “هزارتویی” که زنان هنگام پیشرفت در حرفه خود با آن روبرو می‌شوند (ر.ک. ایگلی و کارلی، ۲۰۰۷)، ما الگویی را برای چگونگی تأثیر ویژگی‌های بین فردی رهبران، چه زن و چه مرد، بر قدرت و استفاده آنها از توانمندسازی، راهنمایی و بازخورد عملکرد، در نهایت یک فرصت شغلی برای زنان در سازمان‌ها ارائه می‌کنیم. این مدل پیشنهاد می‌کند رهبرانی که جهت گیری اشتراکی بالایی دارند، یک ویژگی اجتماعی، احتمالاً قدرت را از طریق یک دیدگاه مسئولیت جمع می‌کنند و به گونه‌ای رفتار می‌کنند که در نهایت از عدالت جنسیتی در سازمان‌ها حمایت کنند. در مقابل، رهبرانی که هدفشان مبادله است، به احتمال زیاد قدرت خود را از طریق دیدگاه های آزادی جمع می‌کنند و رفتارهای خودخواهانه دارند. انگیزه پرستیژ میزان تقسیم قدرت در رهبران، به ویژه کسانی که جامعه گرا هستند را افزایش می‌دهد. انگیزه تسلط میزان فعالیت رهبران، به ویژه کسانی که مبادله مبادلات هستند، برای منافع شخصی و حفظ قدرت افزایش می‌یابد و در نهایت موانعی بر سر راه پیشرفت شغلی زنان تحمیل می‌شود. سازمان‌ها می‌توانند با تشویق و تقویت ویژگیهای اجتماعی رهبران جهت گیری اشتراکی و انگیزه اعتبار، تقسیم قدرت رهبر را افزایش دهند(پشتیبانی رهبر از برابری جنسیتی).

TITLE: Leader support for gender equity: Understanding prosocial goal orientation, leadership motivation, and power sharing

Abstract

 We focus on how interpersonal characteristics should influence leader support for gender equity in organizations. Recognizing gender disparities in organizations and the “labyrinth” that women face when they advance in their careers (cf. Eagly & Carli, 2007), we develop a model for how interpersonal characteristics of leaders, both men and women, influence power construal and thus their use of empowerment, mentoring, and performance feedback, ultimately affecting career opportunities for women in organizations. The model proposes that leaders who are high on communal goal orientation, a prosocial characteristic, are more likely to construe power through a responsibility lens and behave in ways that ultimately support gender equity in organizations. In contrast, leaders with an exchange goal orientation are more likely to construe power through
a freedom lens and behave in ways that are self-serving. Prestige motivation will increase the extent to which leaders, especially those who are communally oriented, share power. Dominance motivation will increase the extent to which leaders, especially those who are exchange oriented, act in self-interest and retain power, ultimately imposing barriers to women's career advancement. Organizations can potentially increase leader power sharing by encouraging and reinforcing leaders' prosocial characteristics of communal orientation and prestige motivation. Implications for research and practice are discussed.

دیدگاهها بسته است.

محصولات مشابه
تاثیر سیستم ردیابی مواد غذایی بر ارزش درک شده مصرف کننده و قصد خرید در چین
خـریـد محـصـول
سرمایه اجتماعی از طریق رسانه های اجتماعی بر عملکرد شغلی تأثیر می گذارد
خـریـد محـصـول
تأثیر آموزش ایمنی بر روی شیوه های بهداشت و ایمنی شغلی در شرکتهای استخراج کوچک
خـریـد محـصـول
مطالعه موردی یک شرکت بین المللی خودرو مستقر در تایوان
خـریـد محـصـول
قدرت توانمندسازی کارکنان در تأثیرگذاری بر موفقیت سازمان: مرور منابع
خـریـد محـصـول
تأثیر میانجیگری سیاست دولتی زنجیره ارزش بیکسا
خـریـد محـصـول
اثربخشی برنامه های آموزشی کارآفرینی کنیا
خـریـد محـصـول
اندازه گیری ایندومتاسین با استفاده از یک حسگر مدرن
خـریـد محـصـول
بررسی ویژگی‌های متعدد اینترلوکین-۶ و اهمیت IL-6 در درمان بیماری‌های التهابی
خـریـد محـصـول
بررسی درمان بیماران التهاب روده کرون با استفاده از داروی آدالیموماب
خـریـد محـصـول
ثبت اختراع یا انتشار مقاله

در اولین مرحله از شروع یک تحقیق جدید نیاز است منابع مختلفی جستجو شود تا جدید بودن ایده مورد بررسی قرار گیرد. یکی از بهترین منابع جهت جستجو، لیست اختراع های ثبت شده است. پایگاه های جستجوی پتنت به محقق کمک میکند پیشینه تحقیق خود را مورد بررسی قرار دهد تا مطمئن شود کار تکراری انجام نمیدهد. لیست اختراعات ثبت شده در اداره ثبت اختراعات ایران دارای طبقه بندی های متفاوتی است. در طبقه بندی بین المللی B که شامل اختراعات حوزه نیاز ها بشری شامل عملیات اجرایی، حمل و نقل شامل: کشتیرانی، ترابری و دیگر موارد را میتوانید در پایگاه جستجوی دارایی های فکری دارکوب مشاهده کنید.

ثبت اختراع یا انتشار مقاله کدام اول باید انجام شود؟ پژوهشگران منابع مالی و غیر مالی بسیاری را صرف انجام تحقیقات و پژوهش ها میکنند و امکان دارد تعدادی از آنها تبدیل به دستاوردها و فناوری های نو گردد. محققان این نتایج را به سرعت در مقالات علمی ملی و بین المللی منتشر و به آن افتخار میکنند. اما باید مد نظر داشت، چنانچه دستاورد پژوهشی امکان تبدیل شدن به یک محصول یا فرآیند قابل استفاده و تولید در صنعت را داشته باشد، هر گونه انتشار عمومی از جمله مقاله باعث از دست رفتن شرط جدید بودن و در نتیجه عدم امکان ثبت فناوری به عنوان اختراع خواهد شد.

در نتیجه محققان و پژوهشگران باید پیش از هرگونه افشاء عمومی آن دسته از نتایج تحقیقاتی که شرایط ثبت اختراع را دارا می باشد به صورت اظهارنامه اختراع در اداره مربوطه ثبت و سپس نسبت به انتشار آنها اقدام کنند. امکان دارد مراحل ثبت اختراع چندین ماه به طول بیانجامد که انتشار مقاله (و مانند آن) پس از تاریخ ثبت اظهارنامه اختراع مشکلی را در فرآیند ثبت اختراع بوجود نمی آورد.

از آنجا که برخی دستاورد ها مانند روشهای تشخیص بیماری و نوآوری های مدیریتی قابلیت ثبت اختراع بین المللی و ملی را ندارند، محققان بدون نگرانی میتوانند انتشار در مقالات داخلی و خارجی را به عنوان اولین گزینه جهت کسب افتخار دست یابی به این قبیل پژوهشها انتخاب کنند.

 
برو بالا