light box
امتیاز 2.58 چابکی استراتژیک در تجارت بین‌المللی: چارچوبی مفهومی برای شرکت‌های چندملیتی «چابک»">

نوع فایل : word
تعداد صفحات ترجمه تایپ شده با فرمت ورد با قابلیت ویرایش : 23
تعداد کلمات : 9400
مجله : Journal of International Managemen
انتشار : 2021
ترجمه متون داخل جداول : ترجمه شده است
درج جداول در فایل ترجمه : درج شده است
منابع داخل متن : به صورت فارسی درج شده است
کیفیت ترجمه : طلایی
دسته بندی : ،
برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ،

عنوان فارسی مقاله:چابکی استراتژیک در تجارت بین‌المللی: چارچوبی مفهومی برای شرکت‌های چندملیتی «چابک»

 چکیده

  چابکی استراتژیک یک مفهوم مبهم و فازی است که ممکن است از نظر مسائل زمینه ای استراتژی های چابک برای برخی از محققان مغایر شهود و همچنین گیج کننده باشد. در عین حال، نیاز به چابکی برای شرکت‌ها، به‌ویژه برای شرکت‌های چندملیتی (MNE) که در کشورهای میزبان از نظر فرهنگی متفاوت فعالیت می‌کنند، حیاتی است. بنابراین، درک عمیق چابکی استراتژیک برای محققان و مدیران اجرایی بسیار جذاب است، زیرا چندین شکاف در منابع موجود آشکار است. در این مقاله، ما مطالعات اصلی را در زمینه چابکی در زمینه تجارت بین‌المللی مرور می‌کنیم، در مورد ارتباط آن بحث می‌کنیم و جنبه‌های اصلی چابکی استراتژیک را برای روشن‌تر کردن بیشتر این مفهوم نامشخص پیشنهاد می‌کنیم. علاوه بر این، ما یک چارچوب مفهومی جدید مبتنی بر ادغام چابکی در حوزه‌های عملیاتی مختلف (مانند فناوری اطلاعات، زنجیره تامین و تولید) ارائه می‌کنیم که سازمان‌ها باید برای تبدیل شدن به یک «چارچوب‌ چندملیتی» آن را تقویت کنند. مطالعه ما نشان‌دهنده یک جهت استراتژیک ابتکاری برای MNEها برای درک چابکی استراتژیک بهتر است، که به وضوح مفهوم انعطاف‌پذیری را گسترش می‌دهد، در حالی که روابط سهامداران را به منظور توسعه قابلیت‌های پویا کلیدی مدیریت می‌کند. در نهایت، ما همچنین سهم اصلی سایر مقالات موجود در این شماره ویژه را مورد بحث قرار می‌دهیم، بنابراین نمونه‌های خاصی از چابکی در زمینه‌های IB مورد بحث (به عنوان مثال، بازارهای در حال ظهور) ارائه می‌کنیم. ما همچنین برخی از حوزه های تحقیقاتی آینده را برای این مفهوم پیچیده و مبهم پیشنهاد می کنیم.

Title: Strategic agility in international business: A conceptual frameworkfor “agile” multinationals

Abstract

 Strategic agility is a fuzzy concept that may be counter intuitive as well as confounding to some scholars in terms of the agile strategies' contextual issues. At the same time, the need to be agile is crucial for firms, especially for Multinational Enterprises (MNEs) that operate in culturally different host countries. Thus, a deep understanding of strategic agility is very intriguing for both academics and executives, as several gaps are apparent in the extant literature. In this paper, we review mainstream studies on agility in the international business context, discussing its relevance and proposing main aspects of strategic agility to clarify further this indistinct concept. Moreover, we provide a novel conceptual framework based on the integration of agility in different operational areas (e.g. Information Technology, supply chain and production) that organizations should foster to become an “agile multinational”. Our synthesis represents an innovative strategic direction for MNEs to understand better strategic agility, which clearly extends the concept of flexibility, while managing stakeholder relationships in order to develop key dynamic capabilities. Finally, we also discuss the main contributions of the other articles included in this special issue, thus providing specific examples of agility in well debated IB contexts (e.g., emerging markets). We also suggest some future research areas for this complex and ambiguous concept.

    دیدگاهها بسته است.

    محصولات مشابه
    طبقه بندی جنسیتی با استفاده از مدل پیشنهادی مبتنی بر CNN و بهینه سازی کلونی مورچه ها
    خـریـد محـصـول
    شیوه های حسابرسی داخلی و عملکرد مالی تعاونی های پس انداز و اعتبار
    خـریـد محـصـول
    پیش‌بینی جریان نقدی و تأثیر آن بر پایداری مالی سازمان‌های مبتنی بر جامعه
    خـریـد محـصـول
    عوامل تعیین کننده تامین مالی ازمحل استقراض: استارت آپ های فین تک
    خـریـد محـصـول
    استفاده از کلاه ایمنی در ورزشکاران سوارکار: فرصت هایی برای مداخله
    خـریـد محـصـول
    تاب آوری، بهزیستی، علائم افسردگی و سطوح ضربه مغزی در ورزشکاران سوارکاری
    خـریـد محـصـول
    صدمات سوارکاری: بررسی پنج ساله پذیرش بیماران در بیمارستان در بریتیش کلمبیا، کانادا
    خـریـد محـصـول
    تاریخچه ضربه مغزی و پایگاه دانش در ورزشکاران رقابتی سوارکاری
    خـریـد محـصـول
    تجزیه و تحلیل آسیب ها در مسابقات سوارکاری رقابتی
    خـریـد محـصـول
    کنترل مقیاس های زمانی برای انتقال الکترون از طریق پروتئین ها
    خـریـد محـصـول
    ثبت اختراع یا انتشار مقاله

    در اولین مرحله از شروع یک تحقیق جدید نیاز است منابع مختلفی جستجو شود تا جدید بودن ایده مورد بررسی قرار گیرد. یکی از بهترین منابع جهت جستجو، لیست اختراع های ثبت شده است. پایگاه های جستجوی پتنت به محقق کمک میکند پیشینه تحقیق خود را مورد بررسی قرار دهد تا مطمئن شود کار تکراری انجام نمیدهد. لیست اختراعات ثبت شده در اداره ثبت اختراعات ایران دارای طبقه بندی های متفاوتی است. در طبقه بندی بین المللی B که شامل اختراعات حوزه نیاز ها بشری شامل عملیات اجرایی، حمل و نقل شامل: کشتیرانی، ترابری و دیگر موارد را میتوانید در پایگاه جستجوی دارایی های فکری دارکوب مشاهده کنید.

    ثبت اختراع یا انتشار مقاله کدام اول باید انجام شود؟ پژوهشگران منابع مالی و غیر مالی بسیاری را صرف انجام تحقیقات و پژوهش ها میکنند و امکان دارد تعدادی از آنها تبدیل به دستاوردها و فناوری های نو گردد. محققان این نتایج را به سرعت در مقالات علمی ملی و بین المللی منتشر و به آن افتخار میکنند. اما باید مد نظر داشت، چنانچه دستاورد پژوهشی امکان تبدیل شدن به یک محصول یا فرآیند قابل استفاده و تولید در صنعت را داشته باشد، هر گونه انتشار عمومی از جمله مقاله باعث از دست رفتن شرط جدید بودن و در نتیجه عدم امکان ثبت فناوری به عنوان اختراع خواهد شد.

    در نتیجه محققان و پژوهشگران باید پیش از هرگونه افشاء عمومی آن دسته از نتایج تحقیقاتی که شرایط ثبت اختراع را دارا می باشد به صورت اظهارنامه اختراع در اداره مربوطه ثبت و سپس نسبت به انتشار آنها اقدام کنند. امکان دارد مراحل ثبت اختراع چندین ماه به طول بیانجامد که انتشار مقاله (و مانند آن) پس از تاریخ ثبت اظهارنامه اختراع مشکلی را در فرآیند ثبت اختراع بوجود نمی آورد.

    از آنجا که برخی دستاورد ها مانند روشهای تشخیص بیماری و نوآوری های مدیریتی قابلیت ثبت اختراع بین المللی و ملی را ندارند، محققان بدون نگرانی میتوانند انتشار در مقالات داخلی و خارجی را به عنوان اولین گزینه جهت کسب افتخار دست یابی به این قبیل پژوهشها انتخاب کنند.

     
    برو بالا