توسعه کاتالیزورهای سه راهی پالادیوم/رادیوم و تنها پالادیوم پیشرفته

نوع فایل : word

تعداد صفحات : 18

تعداد کلمات : 4576

مجله : Catalysis

انتشار : 1995

ترجمه متون داخل جداول : ترجمه شده است

درج جداول در فایل ترجمه : درج شده است

منابع داخل متن : به صورت فارسی درج شده است

کیفیت ترجمه : طلایی

:

تاریخ انتشار
22 سپتامبر 2020
دسته بندی
تعداد بازدیدها
1238 بازدید
33,000 تومان

عنوان فارسی مقاله:توسعه کاتالیزورهای سه راهی پالادیوم/رادیوم و تنها پالادیوم پیشرفته

 چکیده  

نتایج یک برنامه توسعه برای کاتالیزورهای کنترل آلودگی خودروی پالادیوم رادیوم مورد بحث قرار می‌گیرد. مرور منابعی در خصوص تجربه‌های قبلی با سیستم‌های حاوی پالادیوم، به خصوص تحمل ضعیف آن‌ها در برابر سمی شدن سرب و گوگرد ارائه می‌شود. آزمایشات مدل گاز با بهبود کاتالیزورهای مبتنی بر پالادیوم انجام شد. نه تنها فعالیت تبدیل هم زمان مونو اکسید، اکسید نیتروز و هیدروکربن‌ها مورد مطالعه قرار گرفت بلکه تشکیل آلاینده‌های ثانویه نظیر N2O یا NH3 بحث شد.

 توسعه کاتالیزور با اندازه گیری های XPS با توجه ویژه به وضعیت اکسایش، توسعه و انتشار پالادیوم پشتیبانی شد. انواع کاتالیزورهای پالادیوم و پالادیوم- رادیوم به صورت تازه و بعد از پیری موتور بر روی خودرو یا دینامومتر های خودرو تست شد. نتایج با کاتالیزورهای پلاتین/رادیوم مقایسه می‌شود. برای کاتالیزورهای تنها پالادیومی، نسبت حجم کاتالیزور به وزن وسیله نقلیه می‌تواند یک عامل مهم در تضمین سطوح تبدیل بالا بعد پیری باشد. فناوری‌های پالادیوم و رادیوم گزارش شده در این مطالعه فعالیت‌های مشابهی را در خودروهای مختلف و در سیکل‌های ازمایشی مختلف همانند کاتالیزورهای پلاتین/ رادیوم نشان داد. با کاتالیزور پالادیوم/رادیوم جدید، قانون اروپایی برای مدل سازی سال ۱۹۹۶ را می‌توان با نمایش و مدل سازی جایگزین فنی و اقتصادی کاتالیزورهای پلاتین و رادیوم بدست آورد. پتانسیل اصلی برای بهبود کارایی فناوری‌های رادیوم پالادیوم را می‌توان در کار های بهینه سازی در خصوص مدیریت A-F و کیفیت سوخت مشاهده کرد(کاتالیزورهای سه راهی پالادیوم/رادیوم).

ادامه مطلب

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.

Title: DEVELOPMENT OF IMPROVED Pd-ONLY AND Pd/Rh THREE-WAY CATALYSTS

Abstract

 The results of a development program for Pd-only and Pd/Rh automotive emission control catalysts are discussed. A review of former experiences with Pd-containing systems, especially their poor tolerance against lead and sulfur poisoning is given. Model gas experiments were conducted with improved Pd-based catalysts. Not only the activity to convert simultaneously CO, NOx and hydrocarbons (HC) was investigated, but also the formation of so-called secondary emissions such as N20 or N H 3. The catalyst development was supported by XPS-measurements paying special attention to the oxidation state, spread and the dispersion of Pd. Promising Pd and Pd/Rh-catalyst candidates were tested fresh and after engine aging on engine- and vehicle dynamometers. The results are compared to Pt/Rh-catalysts. For Pd-only catalysts the ratio of catalyst volume to vehicle mass seems to be one important factor to guarantee high conversion levels after aging. The Pd/Rh-technologies reported in this study showed similar activities on different vehicles and in different test cycles as Pt/Rh catalysts. With the new developed Pd/Rh-catalyst the European legislation for model year 1996 could be achieved thus representing an economical and technical alternative to Pt/Rh-catalysts. Major potential for further improving the Pd/Rhtechnologies performance must be seen in an optimization work regarding fuel quality and A/F-management.
دیدگاهتان را بنویسید