عنوان فارسی مقاله:یک سامانهی پیشنهاد گر یا توصیه گر برای کالاهای فروش و کالابرگهای تجارت الکترونیک
چکیده
هر روزه شرکتها و سازمانهای کسب و کار الکترونیک مبتنی بر پاداش، هزاران کالابرگ و تخفیف فروش آنلاین یا برخط را ارائه میکنند.. مصرف کنندگانی که سرویسهای کالابرگ آنلاین سفارش میکنند یا یک ایمیل خودکار را همراه تخفیف، گزینش میکنند و یا در صفحهی اول وب سایت بعضی تخفیفات را گزینش میکنند. تخفیفات بر خط یا انلاین با کیفیت خیلی بالا انتخاب میشود و به وسیلهی این دو ابزار از طریق از یک پروسه دستی که در آن برخی از متخصصان مسئول اندازه گیری تازگی، رواج محصول، گرایشهای خرده فروش و سایر شرایط مربوط به کسب و کار کار میکنند، دریافت میشوند. این فرایندی پر هزینه و طولانی است و بر مبنای ترجیح و اولویت مصرف کنندگان و یا تاریخ خرید آنها نمیباشد. در تحقیق حاضر، ما یک سیستم پیشنهاد گر مبتنی بر محتوا ارائه میشود که پروسهی انتخاب کالابرگ را تسهیل کرده و پیشنهاد را برای افزایش انتخاب و در پایان نرخ تبدیل، تخصصی میکند. در برابر سنجهی بر اساس محبوبیت، سامانهی پیشنهاد گر وب محور باعث افزایش شاخصهای F از ۰٫۲۱ تا ۰٫۸۵ میشود و میزان کلیک برآورد شده را از ۱٫۲۰ تا ۷٫۸۰ درصد بالا میبرد. سامانهی آزمایشی اکنون برای آزمون A/B با مشتریان واقعی تنظیم شده است(کالاهای فروش و کالابرگهای تجارت الکترونیک).