light box
امتیاز 2.65 آموزش عالی: کشور های مشترک المنافع چه نقشی می توانند ایفا کنند؟">

نوع فایل : word
تعداد صفحات : 25
تعداد کلمات : 7700
مجله : The Association of Commonwealth Universities
انتشار : 2015
ترجمه ی متون جدول : ترجمه شده است
درج جداول در فایل ترجمه : درج شده است
منابع داخل متن : به صورت فارسی درج شده است
کیفیت ترجمه : طلایی
فونت ترجمه : ب نازنین 12
دسته بندی :
برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ، ، ،

 عنوان فارسی مقاله:آموزش عالی: کشور های مشترک المنافع چه نقشی می توانند ایفا کنند؟مقاله زمینه ای برای بحث درکنفرانس نوزدهمین همایش وزیران آموزش وپرورش کشورهای مشترک المنافع

 چکیده

آموزش عالی به طور فزاینده‌ای به عنوان یک عامل مهم و حیاتی در رفاه اجتماعی و اقتصادی شناخته شده است. هم چنین آموزش عالی یک زمینه سیاستی است که در آن کشورهای مشترک المنافع می‌توانند تأثیر آن را به طور معنی دار و قابل توجهی افزایش دهند. این مهم می‌تواند بدون صرف هزینه‌های هنگفت از طریق انجام فعالیت‌های مناسب و تشویق دولت‌های عضو برای قوی‌تر کردن استفاده از این برندها و مکانیسم‌ها حاصل شود(کشور های مشترک المنافع).

 ما استدلال فوق را به شش دلیل مطرح می‌کنیم:

  • آموزش عالی مهم است- و همین اواخر آموزش عالی در بحث‌ها و محافل توسعه بین المللی دست کم و کم اهمیت جلوه داده شده است.
  • آموزش عالی یک کالای بین المللی است-لذا با طرح‌های بین المللی متناسب است.
  • آموزش عالی به سرعت در حال تغییر است- و نیاز به مشاوره و منابع عینی اطلاعات نسبت به گذشته بیش از بیش احساس می‌شود.
  • کشورهای مشترک المنافع دارای برندهای شناخته شده و طولانی مدت در آموزش عالی برای توسعه می‌باشند.
  • کشورهای مشترک المنافع می‌توانند از طیف وسیعی از سازمان‌های موجود برای دنبال کردن طرح‌ها و برنامه‌های آموزش عالی استفاده کنند(کشور های مشترک المنافع).

TITLE:Higher education: what role can the Commonwealth play

 

    ثبت دیدگاه

      • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
      • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
      • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

    محصولات مشابه
    اثرات اینترفرون آلفا و درمان سیکلوسپورین به طور جداگانه
    خـریـد محـصـول
    راهنمای ایمنی جاده، راهنمایی برای متخصصان، مدیریت ایمنی جاده، سیستم مدیریت ایمنی
    خـریـد محـصـول
    ساختار کریستال یا بلورین دومین اتصال RNA پروتئین
    خـریـد محـصـول
    اثر روش‌های سنتز بر روی کارایی کاتالیزورهای سه راهه Pt + Rh/Ce0.6Zr0.4O2
    خـریـد محـصـول
    کاتالیزورهای سه راهه xZr1−xO2/Al2O3 Pd/Ce جدید تولید شده با میکرو امولسیون
    خـریـد محـصـول
    تثبیت محلول‌های جامد CeO2-ZrO2 با ساختار نانو با افزایش AL2O3
    خـریـد محـصـول
    اثر ضد میگرنی Δ۹-تتراهیدروکانابینول در موش صحرایی ماده
    خـریـد محـصـول
    کانابیدیول یک روش درمانی بالقوه برای بعد عاطفی-انگیزشی درد پس از عمل
    خـریـد محـصـول
    حساسیت مختص به گونه به تشنج‌های ناشی از مصرف ماری جوانا
    خـریـد محـصـول
    بهینه ساز بادبان ماهی: یک الگوریتم فراابتکاری الهام گرفته از طبیعت جدید
    خـریـد محـصـول
    ثبت اختراع یا انتشار مقاله

    ثبت اختراع یا انتشار مقاله کدام اول باید انجام شود؟ پژوهشگران منابع مالی و غیر مالی بسیاری را صرف انجام تحقیقات و پژوهش ها میکنند و امکان دارد تعدادی از آنها تبدیل به دستاوردها و فناوری های نو گردد. محققان این نتایج را به سرعت در مقالات علمی ملی و بین المللی منتشر و به آن افتخار میکنند. اما باید مد نظر داشت، چنانچه دستاورد پژوهشی امکان تبدیل شدن به یک محصول یا فرآیند قابل استفاده و تولید در صنعت را داشته باشد، هر گونه انتشار عمومی از جمله مقاله باعث از دست رفتن شرط جدید بودن و در نتیجه عدم امکان ثبت فناوری به عنوان اختراع خواهد شد.

    در نتیجه محققان و پژوهشگران باید پیش از هرگونه افشاء عمومی آن دسته از نتایج تحقیقاتی که شرایط ثبت اختراع را دارا می باشد به صورت اظهارنامه اختراع در اداره مربوطه ثبت و سپس نسبت به انتشار آنها اقدام کنند. امکان دارد مراحل ثبت اختراع چندین ماه به طول بیانجامد که انتشار مقاله (و مانند آن) پس از تاریخ ثبت اظهارنامه اختراع مشکلی را در فرآیند ثبت اختراع بوجود نمی آورد.

    از آنجا که برخی دستاورد ها مانند روشهای تشخیص بیماری و نوآوری های مدیریتی قابلیت ثبت اختراع بین المللی و ملی را ندارند، محققان بدون نگرانی میتوانند انتشار در مقالات داخلی و خارجی را به عنوان اولین گزینه جهت کسب افتخار دست یابی به این قبیل پژوهشها انتخاب کنند.

    برو بالا