light box
امتیاز 2.65 رابطه‌ی بین اجرا و تشخیص پانتومیم در میان کودکان مبتلا به اوتیسم">

نوع فایل : word
تعداد صفحات : 29
تعداد کلمات : 8900
مجله : Research in Autism Spectrum Disorders
انتشار : 2019
ترجمه ی متون جدول : ترجمه شده است
درج جداول در فایل ترجمه : درج شده است
منابع داخل متن : به صورت فارسی درج شده است
کیفیت ترجمه : طلایی
فونت ترجمه : ب نازنین 12
دسته بندی :
برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ،

عنوان فارسی مقاله: رابطه‌ی بین اجرا و تشخیص پانتومیم در میان کودکان مبتلا به اوتیسم و در حال رشد سالم

چکیده

 پیش زمینه: نقص‌ها و اختلالات حرکتی در اوتیسم دارای دو بعد است: از یک سو، آن‌ها با روش‌های تشخیصی استاندارد نادیده گرفته می‌شوند و از سوی دیگر، دارای فراوانی (۷۰ درصد) زیادی می‌باشند و به عنوان شاخص اولیه‌ی سندرم محسوب می‌شود. شناسایی آن‌ها بسیار مهم است زیرا روی قابلیت‌های اجتماعی بر مبنای درک اعمال دیگران اثر دارد.

روش: پنجاه و دو کودک در حال رشد (TD) و ۱۳ کودک مبتلا به اختلال طیف اوتیسم (ASD)، در مطالعه شرکت کردند. کودکان از نظر اجرای پانتومیم و دو وظیفه‌ی مبتنی بر مشاهده‌ی پانتومیم بررسی شدند: تشخیص معنی پانتومیم و تشخیص خطا با پانتومیم‌های مشاهده شده که می‌تواند در بر گیرنده‌ی خطاهای مکانی، زمانی و بخشی از بدن به عنوان ابزار باشد.

نتایج: عملکرد کودکان TD در کار های مبتنی بر مشاهده، همبستگی قوی با مهارت‌های حرکتی افراد دارد. به طور کلی، کودکان ASD، عملکرد ضعیف‌تری را نسبت به TD در همه‌ی کار ها نشان دادند. در هر دو فرایند اجرای پانتومیم و تشخیص خطا، آن‌ها شیوع انتخابی و موازی خطاهای مکانی را نشان دادند که امتیازات آن‌ها با شدت علایم اوتیستی همبستگی داشت.

نتیجه گیری: در کودکان TD، توانایی رمز گشایی فعالیت‌های انجام شده توسط دیگران بستگی به فرایند حرکتی مشاهده کننده دارد. در کودکان مبتلا به اوتیسم، توازن بین نقص و اختلال در اجرای پانتومیم و تشخیص نشان می‌دهد که در طی مشاهده‌ی عمل، رزونانس و هماهنگی حرکتی، به دلیل فعالیت حرکتی مختل، تضعیف می‌شود و مانع از ارتباط اجتماعی با سایرین می‌گردد.

Title: The relationship between pantomime execution and recognition across typically developing and autistic children

Abstract

Background: Motor deficits in autism have a double aspect: on one side, they are neglected by standard diagnostic procedures, on the other they are very frequent (70%) and promising as early indicator of the syndrome. Their characterization is extremely relevant, as they could impact on social abilities based on the understanding of others’ actions.
Method: Fifty-two typically developing children (TD) and 13 children with autism spectrum disorder (ASD) took part to the study. Children were evaluated in pantomime execution, and in two tasks based on pantomime observation: recognition of pantomime meaning, and error recognition, with observed pantomimes that could contain spatial, temporal or body-part-as-tool errors.
Results: TD children performance in tasks based on observation appeared strongly associated toindividual motor skills. In general, ASD children exhibited a poorer performance than TD in all tasks. Most interestingly, in both pantomime execution and error recognition they showed a parallel and selective prevalence of spatial errors, whose scores resulted to be correlated with the autistic symptoms severity.
Conclusions: In TD children, the capacity to decode the actions done by others relies on the observer motor repertoire. In children with autism, the parallelism between deficits in pantomime execution and recognition suggests that during action observation the motor resonance is impoverished due to an impaired motor repertoire, thus impeding a proper social contact with others.

    ثبت دیدگاه

      • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
      • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
      • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

    محصولات مشابه
    قیمت‌های مسکن و ریسک اعتبار: شواهدی از ایالات متحده
    خـریـد محـصـول
    نقش یادگیری مشارکتی در بهبود مهارت‌های ارتباطات کلامی دانشجویان یادگیرنده EFL
    خـریـد محـصـول
    شکستن مقاومت میزبان توسط نیای تکاملی مستقل ویروس رگبرگ زرد نکروتیک چغندر قند
    خـریـد محـصـول
    واکنش پروسکایت ها به عنوان مبدل‌های خودرو
    خـریـد محـصـول
    ویژگی‌های انتقال منفذی و انتشار مؤثر مونولیت سرامیکی برای مبدل کاتالیزوری خودرو
    خـریـد محـصـول
    مبدل ترافیکی و کاتالیستی- آلایندگی اتمسفری مربوطه در منطقه شهری ریو دوژانیرو
    خـریـد محـصـول
    مکانیسم بازیابی فلزات گروه پلاتینوم از مبدل‌های کاتالیستی در سیستم‌های استفاده شده در اگزوز
    خـریـد محـصـول
    مطالعه تفضیلی اکسایش کاتالییستی HCHO و co در کاتالیزور Mn0.75Co2.25O4
    خـریـد محـصـول
    رفتار سه سویه فازهای ترکیبی و جداگانه پلاتینوم، پالادیوم و رادیوم در ترکیب گازی کامل
    خـریـد محـصـول
    مطالعه در مقیاس بنچ گاز مصنوعی یک مبدل کاتالیزوری ۴ راهی: اکسایش کاتالیزوری
    خـریـد محـصـول
    ثبت اختراع یا انتشار مقاله

    ثبت اختراع یا انتشار مقاله کدام اول باید انجام شود؟ پژوهشگران منابع مالی و غیر مالی بسیاری را صرف انجام تحقیقات و پژوهش ها میکنند و امکان دارد تعدادی از آنها تبدیل به دستاوردها و فناوری های نو گردد. محققان این نتایج را به سرعت در مقالات علمی ملی و بین المللی منتشر و به آن افتخار میکنند. اما باید مد نظر داشت، چنانچه دستاورد پژوهشی امکان تبدیل شدن به یک محصول یا فرآیند قابل استفاده و تولید در صنعت را داشته باشد، هر گونه انتشار عمومی از جمله مقاله باعث از دست رفتن شرط جدید بودن و در نتیجه عدم امکان ثبت فناوری به عنوان اختراع خواهد شد.

    در نتیجه محققان و پژوهشگران باید پیش از هرگونه افشاء عمومی آن دسته از نتایج تحقیقاتی که شرایط ثبت اختراع را دارا می باشد به صورت اظهارنامه اختراع در اداره مربوطه ثبت و سپس نسبت به انتشار آنها اقدام کنند. امکان دارد مراحل ثبت اختراع چندین ماه به طول بیانجامد که انتشار مقاله (و مانند آن) پس از تاریخ ثبت اظهارنامه اختراع مشکلی را در فرآیند ثبت اختراع بوجود نمی آورد.

    از آنجا که برخی دستاورد ها مانند روشهای تشخیص بیماری و نوآوری های مدیریتی قابلیت ثبت اختراع بین المللی و ملی را ندارند، محققان بدون نگرانی میتوانند انتشار در مقالات داخلی و خارجی را به عنوان اولین گزینه جهت کسب افتخار دست یابی به این قبیل پژوهشها انتخاب کنند.

    برو بالا