light box
امتیاز 2.58 کیفیت تعامل معلم-دانش آموز و رشد شناختی و علمی کودکان چینی">

نوع فایل : word
تعداد صفحات ترجمه تایپ شده با فرمت ورد با قابلیت ویرایش : 30
تعداد کلمات : 12000
مجله : Early Childhood Research Quarterly
انتشار : 2020
ترجمه متون داخل جداول : ترجمه شده است
درج جداول در فایل ترجمه : درج شده است
منابع داخل متن : به صورت فارسی درج شده است
کیفیت ترجمه : طلایی
دسته بندی : ،
برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ،

عنوان فارسی مقاله:کیفیت تعامل معلم-دانش آموز و رشد شناختی و علمی کودکان چینی: دیدگاه‌های جدید از مدل سازی رشد گام به گام

چکیده

این مطالعه طولی با استفاده از مدل رشد گام به گام به بررسی چگونگی کیفیت تعامل معلم و کودک در رشد تحصیلی و شناختی کودکان در یک نمونه تصادفی طبقه بندی شده از کودکان چینی کمک کرده است. داده‌ها در مورد کیفیت تعامل معلم و کودک در کلاس (سه حوزه سیستم نمره گذاری ارزیابی کلاس: پشتیبانی عاطفی، سازمان دهی کلاس و پشتیبانی آموزشی) و نتایج کودک (خواندن چینی، واژگان بومی، ریاضیات و عملکرد اجرایی) سه بار (T1، T2 و T3) در طول K2 تا K3 سال جمع آوری شد. یافته‌ها نشان داد که نمره پشتیبانی آموزشی (IS) در ترم دوم مهد کودک (T1، K2-2) به میزان قابل توجهی به سطح اولیه واژگان، ریاضیات و عملکردهای اجرایی کودکان K2-2 پیش دبستانی مربوط است. از همه مهمتر، IS رشد ریاضی کودکان پیش دبستانی را طی مراحل ۱ (K2-2 تا K3-1) و ۲ (K3-1 تا K3-2) پیش بینی کرده و رشد عملکرد اجرایی را در مرحله ۲ (K3-1 تا K3-2) پیش بینی کرده است. یافته‌ها در چارچوب سیاست‌ها و شیوه‌های آموزش کودک در اوایل دوران کودکی، و همچنین محدودیت‌ها و دستورالعمل‌های آینده تحقیق بحث شده است(کیفیت تعامل معلم-دانش آموز).

TITLE: Teacher–child interaction quality and Chinese children’s academic and cognitive development: New perspectives from piecewise growth modeling

Abstract

 This longitudinal study utilized piecewise growth modeling to examine how teacher–child interaction quality contributed to children’s academic and cognitive growth in a stratified random sample of Chinese children. Data on the classroom teacher–child interaction quality (the three domains of the Classroom Assessment Scoring System: Emotional Support, Classroom Organization, and Instructional Support) and child outcomes (Chinese reading, native vocabulary, math, and executive functioning) were collected three times (T1, T2, and T3) during K2 through K3 years. Findings showed that the Instructional Support (IS) score at the second semester of kindergarten 2 (T1, K2-2) was significantly related to preschool K2-2 children’s initial levels of native vocabulary, math, and executive function scores. More importantly, IS predicted preschoolers’ math growth during Stages 1 (K2-2 to K3-1) and 2 (K3-1 to K3-2), and predicted executive function growth during Stage 2 (K3-1 to K3-2). Findings are discussed in the context of Chinese early childhood education policies and practice, as well as limitations and future research directions.

دیدگاهها بسته است.

محصولات مشابه
تأثیر مسئولیت اجتماعی شرکت بر وفاداری مشتری: نقش میانجی اعتبار شرکت
خـریـد محـصـول
تأثیر شیوه های سیستم مدیریت کیفیت بر عملکرد دانشگاه های خصوصی در کنیا
خـریـد محـصـول
ایمنی و ایمنی زایی(ایمنوژنیسیته) یک واکسن ویروسی کروناویروس
خـریـد محـصـول
سازگاری با پزشکی از راه دور در دوران COVID-19
خـریـد محـصـول
اتکای CJEU به حقوق بین الملل در تفسیر توافق نامه های اقتصادی
خـریـد محـصـول
شوک سپتیک در کودکان: تشخیص سریع و احیای اولیه (ساعت اول)
خـریـد محـصـول
رضایت(یاد گیرندگان) فراگیران از عملکرد وب سایت
خـریـد محـصـول
زمین(خشکی) و دریا: حل و فصل مناقشات مربوط به خشکی(زمین) تحت کنوانسیون حقوق
خـریـد محـصـول
تأثیر تحریم های اقتصادی بر سرمایه گذاری خصوصی در ایران
خـریـد محـصـول
نقش شوراهای مشورتی منطقه ای در سیاست مشترک شیلات اروپا
خـریـد محـصـول
ثبت اختراع یا انتشار مقاله

در اولین مرحله از شروع یک تحقیق جدید نیاز است منابع مختلفی جستجو شود تا جدید بودن ایده مورد بررسی قرار گیرد. یکی از بهترین منابع جهت جستجو، لیست اختراع های ثبت شده است. پایگاه های جستجوی پتنت به محقق کمک میکند پیشینه تحقیق خود را مورد بررسی قرار دهد تا مطمئن شود کار تکراری انجام نمیدهد. لیست اختراعات ثبت شده در اداره ثبت اختراعات ایران دارای طبقه بندی های متفاوتی است. در طبقه بندی بین المللی B که شامل اختراعات حوزه نیاز ها بشری شامل عملیات اجرایی، حمل و نقل شامل: کشتیرانی، ترابری و دیگر موارد را میتوانید در پایگاه جستجوی دارایی های فکری دارکوب مشاهده کنید.

ثبت اختراع یا انتشار مقاله کدام اول باید انجام شود؟ پژوهشگران منابع مالی و غیر مالی بسیاری را صرف انجام تحقیقات و پژوهش ها میکنند و امکان دارد تعدادی از آنها تبدیل به دستاوردها و فناوری های نو گردد. محققان این نتایج را به سرعت در مقالات علمی ملی و بین المللی منتشر و به آن افتخار میکنند. اما باید مد نظر داشت، چنانچه دستاورد پژوهشی امکان تبدیل شدن به یک محصول یا فرآیند قابل استفاده و تولید در صنعت را داشته باشد، هر گونه انتشار عمومی از جمله مقاله باعث از دست رفتن شرط جدید بودن و در نتیجه عدم امکان ثبت فناوری به عنوان اختراع خواهد شد.

در نتیجه محققان و پژوهشگران باید پیش از هرگونه افشاء عمومی آن دسته از نتایج تحقیقاتی که شرایط ثبت اختراع را دارا می باشد به صورت اظهارنامه اختراع در اداره مربوطه ثبت و سپس نسبت به انتشار آنها اقدام کنند. امکان دارد مراحل ثبت اختراع چندین ماه به طول بیانجامد که انتشار مقاله (و مانند آن) پس از تاریخ ثبت اظهارنامه اختراع مشکلی را در فرآیند ثبت اختراع بوجود نمی آورد.

از آنجا که برخی دستاورد ها مانند روشهای تشخیص بیماری و نوآوری های مدیریتی قابلیت ثبت اختراع بین المللی و ملی را ندارند، محققان بدون نگرانی میتوانند انتشار در مقالات داخلی و خارجی را به عنوان اولین گزینه جهت کسب افتخار دست یابی به این قبیل پژوهشها انتخاب کنند.

 
برو بالا