light box
امتیاز 2.93 کیفیت خدمات و رضایت مشتری در موسسات آموزش عالی اتیوپی">

نوع فایل : word
تعداد صفحات : 33
تعداد کلمات : 10700
مجله : the international journal of business & management
انتشار : 2018
ترجمه متون داخل جداول : ترجمه شده است
درج جداول در فایل ترجمه : درج شده است
منابع داخل متن : به صورت فارسی درج شده است
کیفیت ترجمه : طلایی
دسته بندی : ،
برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ،

عنوان فارسی مقاله:کیفیت خدمات و رضایت مشتری در موسسات آموزش عالی اتیوپی: مطالعه موردی دانشگاه دولتی ارمیا ، اتیوپی

 چکیده  

سطح بالای کیفیت خدمات اغلب همان چیزی است که مشتریان در دریافت خدمات از سازمان‌های خدماتی مانند مؤسسات آموزشی انتظار دارند. اطمینان از این که خدمات رضایت بخش یا برتر برای اولین بار برای رضایت مشتریان ارائه شود از اهمیت زیادی برخوردار است. اندازه گیری و مدیریت کیفیت خدمات مورد توجه محققان و متخصصان در رشته‌های مختلف قرار گرفته است. ارائه دهندگان خدمات باید مشتری را به عنوان مفهوم اصلی تجارت خود باور داشته باشند. رضایت مشتری چیزی است که آینده مؤسسات آموزشی را تضمین می‌کند و با تأمین خدمات و نیازهای دانشجویان امکان پذیر است. به عبارت دیگر، کیفیت خدمات به طور معمول از نظر رضایت مصرف کننده تعریف می‌شود. هدف از این مطالعه اندازه گیری کیفیت خدمات و تأثیر بعدی آن بر رضایت مشتری در دانشگاه ایالتی ارومیا با استفاده از مدلی بود که ابعاد مختلف کیفیت خدمات را توصیف می‌کند. برای این منظور، محقق کیفیت خدمات دانشگاه را با استفاده از مدل SERVQUAL مطالعه کرده است. در این مطالعه از روش نمونه گیری طبقه بندی شده تناسبی برای نمونه برداری از جمعیت استفاده شد. از مجموع ۳۴۳ پاسخ دهنده که دانشجوی ارشد دانشگاه بودند، به عنوان پاسخگو استفاده شد. برای بررسی هر پنج عامل کیفیت خدمات در مدل برای مؤسسات آموزشی، پرسشنامه‌ای براساس مدل طراحی شده است. به طور کلی نتایج نشان که دانشجویان دانشگاه دولتی ارومیا از خدمات سه بعدی مدل راضی نیستند و این به دانشگاه در خصوص توجه به انتظارات دانشجویان هشدار می‌دهد. قابلیت اطمینان، تضمین، پاسخگویی، همدلی و صداقت پنج ویژگی این مدل بود و در اطمینان و همدلی، دانشجویان راضی بودند، اما در سه بعد باقیمانده، دانشجویان احساس نارضایتی کردند. مدیران باید کارکنان را آموزش دهند، امکانات کمک آموزشی را بهبود بخشند و همه افراد، بخش‌ها و سازمان‌های مرتبط با خدمات را هماهنگ کنند. سرانجام، مدیران دانشگاه باید رضایت و کیفیت خدمات دانشجویان را به صورت فصلی اندازه گیری کنند تا خدمات با نظرات دانشجویان مطابقت داشته باشد.

Title: ervice Quality and Customer Satisfaction in Ethiopian Higher Education Institutions: The Case of Oromia State University, Ethiopia

Abstract

 High level of service quality is often what customers expect and value in purchasing services from service organizationssuch as education institutions. It is vital to ensure that satisfactory or even superior service is delivered at the first time to delight customers. Measuring and managing service quality has received increased attention of researchers and practitioners in various disciplines. Service providers must believe that customer as core concept of their business; customer satisfaction is what guarantees the future of education institutions and it is achievable by taking up their services and students’ needs. In other words, service quality is typically defined in terms of consumer satisfaction. The purpose of this study was to measure the service quality and its subsequent effect on customer satisfaction at Oromia State University using a model that describes various dimensions of service quality. To this end, the researcher has studied the service quality of the University using SERVQUAL model. Proportional stratified sampling technique was used in the study to take a sample from the population. A total sample of 343 respondents who were senior students at the University was taken as a respondent. A questionnaire was designed based on the model in order to examine all the five factors of service quality in the model for education institutions. It was inclusively concluded that students of Oromia State University were not satisfied with the perceived services of three dimensions of the model and it warns the University to focus on students’ expectations. Reliability, assurance, responsiveness, empathy and tangibles were the five features of the model and in assurance and empathy, the students were satisfied, but in the remaining three dimensions, students feel dissatisfied. Managers should train employees, improve teaching aid facilities and coordinate all people, departments and organizations involved with the services. Finally, managers at the University should measure students’ satisfaction and service quality seasonally to keep the services corresponded with students’ opinions.

    ثبت دیدگاه

      • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
      • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
      • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

    محصولات مشابه
    مدلسازی و بررسی آزمایشی جت‌های گازی شناور افقی تزریق شده به مایع محیط یکنواخت راکد
    خـریـد محـصـول
    تنظیم سنتز آمینو اسیدهای ضروری و انباشت در گیاهان
    خـریـد محـصـول
    مدلسازی و بررسی آزمایشی جت‌های گازی شناور افقی تزریق شده به مایع محیط یکنواخت راکد
    خـریـد محـصـول
    یک نقشه راه برای ارتقای سلامت مدارس، یک مدل شناخت محور برای سیاست گذاری
    خـریـد محـصـول
    تخریب افلاتوکسین با تیمار اولتراسوند
    خـریـد محـصـول
    تعیین افلاتوکسین در نمونه‌های پسته با روش ELISA در تربت حیدریه (شمال شرق ایران)
    خـریـد محـصـول
    ویسکوالاستیسیته ی پوست مطالعه شده به صورت برون تنی(آزمایشگاهی)
    خـریـد محـصـول
    ارتباط حسابداری مدیریت استراتژیک برای فرهنگ عامه: دنیای وست اند میوزیکال (انتهای غربی)
    خـریـد محـصـول
    مروری بر شناسایی موضوعات نوظهور در علم و تکنولوژی
    خـریـد محـصـول
    بررسی مدیریت پایداری بر اساس دیدگاه هایی از مدل سیستم مانا
    خـریـد محـصـول
    ثبت اختراع یا انتشار مقاله

    ثبت اختراع یا انتشار مقاله کدام اول باید انجام شود؟ پژوهشگران منابع مالی و غیر مالی بسیاری را صرف انجام تحقیقات و پژوهش ها میکنند و امکان دارد تعدادی از آنها تبدیل به دستاوردها و فناوری های نو گردد. محققان این نتایج را به سرعت در مقالات علمی ملی و بین المللی منتشر و به آن افتخار میکنند. اما باید مد نظر داشت، چنانچه دستاورد پژوهشی امکان تبدیل شدن به یک محصول یا فرآیند قابل استفاده و تولید در صنعت را داشته باشد، هر گونه انتشار عمومی از جمله مقاله باعث از دست رفتن شرط جدید بودن و در نتیجه عدم امکان ثبت فناوری به عنوان اختراع خواهد شد.

    در نتیجه محققان و پژوهشگران باید پیش از هرگونه افشاء عمومی آن دسته از نتایج تحقیقاتی که شرایط ثبت اختراع را دارا می باشد به صورت اظهارنامه اختراع در اداره مربوطه ثبت و سپس نسبت به انتشار آنها اقدام کنند. امکان دارد مراحل ثبت اختراع چندین ماه به طول بیانجامد که انتشار مقاله (و مانند آن) پس از تاریخ ثبت اظهارنامه اختراع مشکلی را در فرآیند ثبت اختراع بوجود نمی آورد.

    از آنجا که برخی دستاورد ها مانند روشهای تشخیص بیماری و نوآوری های مدیریتی قابلیت ثبت اختراع بین المللی و ملی را ندارند، محققان بدون نگرانی میتوانند انتشار در مقالات داخلی و خارجی را به عنوان اولین گزینه جهت کسب افتخار دست یابی به این قبیل پژوهشها انتخاب کنند.

    در اولین مرحله از شروع یک تحقیق جدید نیاز است منابع مختلفی جستجو شود تا جدید بودن ایده مورد بررسی قرار گیرد. یکی از بهترین منابع جهت جستجو، جستجوی اختراع های ثبت شده است. پایگاه های جستجوی پتنت به محقق کمک میکند پیشینه تحقیق خود را مورد بررسی قرار دهد تا مطمئن شود کار تکراری انجام نمیدهد.
    برو بالا