عنوان فارسی مقاله:کیفیت و مدیریت کیفیت در موسسات آموزش عالی در غنا
چکیده
گفتمان فکری درباره معنای کیفیت متنوع است و این پارادایم را غیرقابل توضیح جلوه می دهد. برخی از کسانی که سعی در تعریف کیفیت داشته اند، این کار را با در نظر گرفتن زمینه ای که در آن استفاده می شود انجام داده اند، در حالی که برخی دیگر آن را به صورت مطلق تعریف می کنند. کیفیت در آموزش در غنا بسیار مطلوب شده است و ذی نفعان خواهان استانداردهای بالاتر آموزش هستند. کیفیت آموزش و همچنین ارائه محصولات و خدمات در آموزش، هم اکنون توسط مؤسسات و مشتریان آنها با توقع کسب رضایت مشتری و حفظ وفاداری مشتری تعیین شده است. مؤسسات آموزشی عالی (HEI) به آنها اطمینان می دهند. حامیان با انجام ارزیابیهای داخلی و خارجی دقیق برنامههای درسی، کارکنان و زیرساختهای خود در وضعیت خوبی قرار دارند. این فرصت را برای آنها فراهم می کند تا از هیئت ملی اعتباربخشی (NAB)، آژانس تضمین کیفیت دولت در زمینه آموزش در غنا، اعتبار بگیرند. این مقاله دورانی را به یاد میآورد که صنایع اولیه به مدلسازی انواع مختلف کیفیت روی آوردند، زیرا سعی در تولید محصولات استاندارد با حداقل تفاوت داشتند. در ادامه، رویکردهای اتخاذ شده توسط دانشگاهها و کالجها، و همچنین آژانسهای نظارتی، برای تأیید اعتبار این آکادمیهای عالی، بر اساس مدل کیفیت خاص هر مؤسسه، مورد بحث قرار میگیرد. قانون تأسیس NAB و آژانس های مشابه، همراه با اهداف تأسیس آنها نقل شده است(کیفیت در موسسات آموزش عالی).