light box
امتیاز 2.58 کیفیت و مدیریت کیفیت در موسسات آموزش عالی در غنا">

نوع فایل : word
تعداد صفحات ترجمه تایپ شده با فرمت ورد با قابلیت ویرایش : 11
تعداد کلمات : 4700
مجله : THE INTERNATIONAL JOURNAL OF BUSINESS & MANAGEMENT
انتشار : 2021
ترجمه متون داخل جداول : ترجمه شده است
درج جداول در فایل ترجمه : درج شده است
منابع داخل متن : به صورت فارسی درج شده است
کیفیت ترجمه : طلایی
دسته بندی : ،
برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ،

عنوان فارسی مقاله:کیفیت و مدیریت کیفیت در موسسات آموزش عالی در غنا

 چکیده

 گفتمان فکری درباره معنای کیفیت متنوع است و این پارادایم را غیرقابل توضیح جلوه می دهد. برخی از کسانی که سعی در تعریف کیفیت داشته اند، این کار را با در نظر گرفتن زمینه ای که در آن استفاده می شود انجام داده اند، در حالی که برخی دیگر آن را به صورت مطلق تعریف می کنند. کیفیت در آموزش در غنا بسیار مطلوب شده است و ذی نفعان خواهان استانداردهای بالاتر آموزش هستند. کیفیت آموزش و همچنین ارائه محصولات و خدمات در آموزش، هم اکنون توسط مؤسسات و مشتریان آنها با توقع کسب رضایت مشتری و حفظ وفاداری مشتری تعیین شده است. مؤسسات آموزشی عالی (HEI) به آنها اطمینان می دهند. حامیان با انجام ارزیابی‌های داخلی و خارجی دقیق برنامه‌های درسی، کارکنان و زیرساخت‌های خود در وضعیت خوبی قرار دارند. این فرصت را برای آنها فراهم می کند تا از هیئت ملی اعتباربخشی (NAB)، آژانس تضمین کیفیت دولت در زمینه آموزش در غنا، اعتبار بگیرند. این مقاله دورانی را به یاد می‌آورد که صنایع اولیه به مدل‌سازی انواع مختلف کیفیت روی آوردند، زیرا سعی در تولید محصولات استاندارد با حداقل تفاوت داشتند. در ادامه، رویکردهای اتخاذ شده توسط دانشگاه‌ها و کالج‌ها، و همچنین آژانس‌های نظارتی، برای تأیید اعتبار این آکادمی‌های عالی، بر اساس مدل کیفیت خاص هر مؤسسه، مورد بحث قرار می‌گیرد. قانون تأسیس NAB و آژانس های مشابه، همراه با اهداف تأسیس آنها نقل شده است(کیفیت در موسسات آموزش عالی).

Title: Quality and Quality Management in Higher Educational Institutions in Ghana

Abstract

 Intellectual discourse on the meaning of quality is varied, making the paradigm appear inexplicable. Some who have attempted to define quality have done so by considering the context in which it is used, while some others choose to define it in absolute terms. Quality in education has become highly desirous in Ghana, and stakeholders are demanding higher standards of training. The quality of education, as well as offerings of products and services in education, have now come to be decided by both the institutes and their clients, with the expectation of achieving customer satisfaction and maintaining client loyalty.Higher Educational Institutions (HEIs) assure their patrons of being in good standing by undergoing rigorous internal and external assessments of their curricula, staff and infrastructure. This offers them the opportunity of gaining accreditation from theNational Accreditations Board (NAB),the government’s Quality Assurance Agency on education in Ghana. This paper recalls the era when early industries took to modelling various sorts of quality as they tried to make standard products with minimal differences. Going forward, it discusses, the approaches adopted by universities and colleges, as well as regulatory agencies, to verify the reputation of these tertiary academies, based on each establishment’s particular model of quality. Legislation establishing the NAB and similar such agencies are quoted, along with their establishment purposes.

    دیدگاهها بسته است.

    محصولات مشابه
    عملکرد زیست محیطی شرکت و ارزش شرکت – با استفاده از معیارهای انتشار آلودگی
    خـریـد محـصـول
    اندازه گیری کمی عدم قطعیت بارندگی و تبخیر و تعرق در مدل‌سازی بارش-رواناب
    خـریـد محـصـول
    فیزیولوژی تنش غرقابی در جو
    خـریـد محـصـول
    ارزش مصرف، نوآوری مصرف کننده و پذیرش محصول جدید: شواهد تجربی از ویتنام
    خـریـد محـصـول
    کیفیت پایین خواب و خواب آلودگی در روز در متخصصان بهداشت: شیوع و عوامل مرتبط
    خـریـد محـصـول
    پریکاردیت حاد پس از مداخله عروق کرونر از راه پوست: کیس ریپورت
    خـریـد محـصـول
    آگاهی موقعیتی: تکنیک ها، چالش ها و چشم اندازها
    خـریـد محـصـول
    چگونه از مشکلات رایج اجرای فناوری اطلاعات سلامت جلوگیری کنیم
    خـریـد محـصـول
    ارزیابی هوشیاری و توجه پایدار در بزرگسالان مبتلا به ADHD
    خـریـد محـصـول
    کمبود(نقص) توجه و علائم ADHD در بزرگسالان مبتلا به بیماری فابری – یک مطالعه آزمایشی
    خـریـد محـصـول
    ثبت اختراع یا انتشار مقاله

    در اولین مرحله از شروع یک تحقیق جدید نیاز است منابع مختلفی جستجو شود تا جدید بودن ایده مورد بررسی قرار گیرد. یکی از بهترین منابع جهت جستجو، لیست اختراع های ثبت شده است. پایگاه های جستجوی پتنت به محقق کمک میکند پیشینه تحقیق خود را مورد بررسی قرار دهد تا مطمئن شود کار تکراری انجام نمیدهد. سامانه جستجوگر مالکیت فکری دارکوب به تازگی از پایگاه جستجو علائم تجاری خود نیز رونمایی کرده است که دارای امکانات تخصصی فراوانی می باشد.

    ثبت اختراع یا انتشار مقاله کدام اول باید انجام شود؟ پژوهشگران منابع مالی و غیر مالی بسیاری را صرف انجام تحقیقات و پژوهش ها میکنند و امکان دارد تعدادی از آنها تبدیل به دستاوردها و فناوری های نو گردد. محققان این نتایج را به سرعت در مقالات علمی ملی و بین المللی منتشر و به آن افتخار میکنند. اما باید مد نظر داشت، چنانچه دستاورد پژوهشی امکان تبدیل شدن به یک محصول یا فرآیند قابل استفاده و تولید در صنعت را داشته باشد، هر گونه انتشار عمومی از جمله مقاله باعث از دست رفتن شرط جدید بودن و در نتیجه عدم امکان ثبت فناوری به عنوان اختراع خواهد شد.

    در نتیجه محققان و پژوهشگران باید پیش از هرگونه افشاء عمومی آن دسته از نتایج تحقیقاتی که شرایط ثبت اختراع را دارا می باشد به صورت اظهارنامه اختراع در اداره مربوطه ثبت و سپس نسبت به انتشار آنها اقدام کنند. امکان دارد مراحل ثبت اختراع چندین ماه به طول بیانجامد که انتشار مقاله (و مانند آن) پس از تاریخ ثبت اظهارنامه اختراع مشکلی را در فرآیند ثبت اختراع بوجود نمی آورد.

    از آنجا که برخی دستاورد ها مانند روشهای تشخیص بیماری و نوآوری های مدیریتی قابلیت ثبت اختراع بین المللی و ملی را ندارند، محققان بدون نگرانی میتوانند انتشار در مقالات داخلی و خارجی را به عنوان اولین گزینه جهت کسب افتخار دست یابی به این قبیل پژوهشها انتخاب کنند.

     
    برو بالا