light box
امتیاز 2.65 کیفیت شیوه های آموزشی معلمان: روایی درونی و کاربرد های یک پرسشنامه">

نوع فایل : word
تعداد صفحات : 14
تعداد کلمات : 3300
مجله : Social and Behavioral Sciences
انتشار : 2014
ترجمه ی متون جدول : ترجمه شده است
درج جداول در فایل ترجمه : درج شده است
منابع داخل متن : به صورت فارسی درج شده است
کیفیت ترجمه : طلایی
فونت ترجمه : ب نازنین 12
دسته بندی : ،
برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ،

 عنوان فارسی مقاله:کیفیت شیوه های آموزشی معلمان: روایی درونی و کاربرد های یک پرسشنامه خود ارزیابی جدید

 چکیده

این تحقیق به بررسی شیوه‌های آموزشی معلمان در مدارس ابتدایی و مهد کودک می‌پردازد. معلمان بایستی از فرایندهای آموزشی- یادگیری مؤثر اطمینان حاصل کنند و در عین حال از فضای مثبت مدرسه در سایه یک مدیریت خوب کلاسی پشتیبانی کنند. ابزارهای خود ارزیابی می‌توانند به معلمان در تأمل بر روی شیوه‌های آموزشی خود و بهبود مهارت‌های حرفه‌ای کمک کنند. هدف این مطالعه به شرح زیر است:۱- تحلیل روایی درونی یک ابزار خود ارزیای جدید موسوم پرسشنامه شیوه‌های آموزشی معلمان (TEP-Q) و ۲- بررسی کاربرد احتمالی این ابزار در آموزش معلمان قبل از خدمت. این نمونه متشکل از ۳۰۷ معلم قبل از خدمت شمال، مرکز و جنوب ایتالیا می‌باشد. نتایج سه تحلیل عامل محور اصلی با چرخش پروماکس، ساختار دو عاملی را برای زمینه‌های سازمان دهی کلاس و ارتباطات و ساختار یک عاملی برای ارتباط نشان داد. تفاوت‌های معنی دار برای نوع مدرسه، نوع معلم و سال‌های آموزش مشاهده شد. در رابطه با هدف دوم،TEP-Q برای گروه‌های مختلف آموزش معلمان قبل از خدمت و ضمن خدمت استفاده شده و منجر به بهبود دامنه مهارت‌های تخصصی از طریق تأمل مشترک بر روی شیوه‌های آموزشی شد(کیفیت شیوه های آموزشی معلمان).

TITLE: The Quality Of Teachers’ Educational Practices: Internal Validity And Applications Of A New Self-Evaluation Questionnaire

 

    ثبت دیدگاه

      • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
      • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
      • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

    محصولات مشابه
    شناسایی و ارزیابی مهارکننده‌های قوی کرونا ویروس سندرم تنفسی خاورمیانه
    خـریـد محـصـول
    اولین انتقال شناخته شده فرد به فرد سندرم حاد تنفسی حاد کرونا ویروس ۲ (SARS-CoV-2)
    خـریـد محـصـول
    ملاحظاتی در خصوص تهیه داده‌های پرونده سلامت الکترونیک برای تحقیقات بالینی
    خـریـد محـصـول
    توسعه رجیستری تحقیقات بیماری‌های التهابی روده برگرفته از داده‌های مشاهداتی
    خـریـد محـصـول
    یک چارچوب مستقل برای جست و جوی EHR توزیعی کنترل شده (از نظر واژگان)
    خـریـد محـصـول
    پرونده سلامت الکترونیک خود را به بهشت نبرید، آن را به علم اهدا کنید
    خـریـد محـصـول
    انجام تحقیق با استفاده از پرونده سلامت الکترونیک در سیستم‌های چند بیمارستانی
    خـریـد محـصـول
    پرونده‌های الکترونیکی سلامت شخصی: از تحقیقات زیست پزشکی تا سلامت مردم
    خـریـد محـصـول
    روش‌ها و ابعاد ارزیابی کیفیت داده‌های پرونده‌های سلامت الکترونیک
    خـریـد محـصـول
    پاک کننده اکسید فلز (زنگبر) حاوی اسید معدنی قوی، اسید سیتریک و یک مشتق آمونیاک
    خـریـد محـصـول
    ثبت اختراع یا انتشار مقاله

    ثبت اختراع یا انتشار مقاله کدام اول باید انجام شود؟ پژوهشگران منابع مالی و غیر مالی بسیاری را صرف انجام تحقیقات و پژوهش ها میکنند و امکان دارد تعدادی از آنها تبدیل به دستاوردها و فناوری های نو گردد. محققان این نتایج را به سرعت در مقالات علمی ملی و بین المللی منتشر و به آن افتخار میکنند. اما باید مد نظر داشت، چنانچه دستاورد پژوهشی امکان تبدیل شدن به یک محصول یا فرآیند قابل استفاده و تولید در صنعت را داشته باشد، هر گونه انتشار عمومی از جمله مقاله باعث از دست رفتن شرط جدید بودن و در نتیجه عدم امکان ثبت فناوری به عنوان اختراع خواهد شد.

    در نتیجه محققان و پژوهشگران باید پیش از هرگونه افشاء عمومی آن دسته از نتایج تحقیقاتی که شرایط ثبت اختراع را دارا می باشد به صورت اظهارنامه اختراع در اداره مربوطه ثبت و سپس نسبت به انتشار آنها اقدام کنند. امکان دارد مراحل ثبت اختراع چندین ماه به طول بیانجامد که انتشار مقاله (و مانند آن) پس از تاریخ ثبت اظهارنامه اختراع مشکلی را در فرآیند ثبت اختراع بوجود نمی آورد.

    از آنجا که برخی دستاورد ها مانند روشهای تشخیص بیماری و نوآوری های مدیریتی قابلیت ثبت اختراع بین المللی و ملی را ندارند، محققان بدون نگرانی میتوانند انتشار در مقالات داخلی و خارجی را به عنوان اولین گزینه جهت کسب افتخار دست یابی به این قبیل پژوهشها انتخاب کنند.

    برو بالا