عنوان فارسی مقاله:کیفیت شیوه های آموزشی معلمان: روایی درونی و کاربرد های یک پرسشنامه خود ارزیابی جدید
چکیده
این تحقیق به بررسی شیوههای آموزشی معلمان در مدارس ابتدایی و مهد کودک میپردازد. معلمان بایستی از فرایندهای آموزشی- یادگیری مؤثر اطمینان حاصل کنند و در عین حال از فضای مثبت مدرسه در سایه یک مدیریت خوب کلاسی پشتیبانی کنند. ابزارهای خود ارزیابی میتوانند به معلمان در تأمل بر روی شیوههای آموزشی خود و بهبود مهارتهای حرفهای کمک کنند. هدف این مطالعه به شرح زیر است:۱- تحلیل روایی درونی یک ابزار خود ارزیای جدید موسوم پرسشنامه شیوههای آموزشی معلمان (TEP-Q) و ۲- بررسی کاربرد احتمالی این ابزار در آموزش معلمان قبل از خدمت. این نمونه متشکل از ۳۰۷ معلم قبل از خدمت شمال، مرکز و جنوب ایتالیا میباشد. نتایج سه تحلیل عامل محور اصلی با چرخش پروماکس، ساختار دو عاملی را برای زمینههای سازمان دهی کلاس و ارتباطات و ساختار یک عاملی برای ارتباط نشان داد. تفاوتهای معنی دار برای نوع مدرسه، نوع معلم و سالهای آموزش مشاهده شد. در رابطه با هدف دوم،TEP-Q برای گروههای مختلف آموزش معلمان قبل از خدمت و ضمن خدمت استفاده شده و منجر به بهبود دامنه مهارتهای تخصصی از طریق تأمل مشترک بر روی شیوههای آموزشی شد(کیفیت شیوه های آموزشی معلمان).
- لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.