light box
امتیاز 2.65 مشارکت معلمان در تضمین کیفیت در مدارس متوسطه خصوصی و دولتی">

نوع فایل : word
تعداد صفحات : 19
تعداد کلمات : 5700
مجله : International Journal of Managerial Studies and Research (IJMSR)
انتشار : 2018
ترجمه ی متون جدول : ترجمه شده است
درج جداول در فایل ترجمه : درج شده است
منابع داخل متن : به صورت فارسی درج شده است
کیفیت ترجمه : طلایی
فونت ترجمه : ب نازنین 12
دسته بندی : ،
برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ،

عنوان فارسی مقاله:مشارکت معلمان در تضمین کیفیت در مدارس متوسطه خصوصی و دولتی در کمیته آموزش محلی اوویو ، ایالت آکوا ابوم ، نیجریه: دیدگاه مدیران

 چکیده

در این تحقیق مشارکت معلمان در تضمین کیفیت در مدارس متوسطه خصوصی و دولتی در کمیته آموزش محلی اوویو ، ایالت آکوا ابوم بررسی شده است. چهار سؤال تحقیق و چهار فرضیه تهی برای انجام مطالعه مطرح شده است. برای انجام این مطالعه از طرح پیمایشی عطف به ما سبق استفاده شده است. جامعه آماری این پژوهش شامل ۶۴ مدیر توزیع شده در ۶۴ مدرسه خصوصی و دولتی در کمیته آموزش محلی اوویو بود. برای انتخاب ۲۸ مدیر از ۶۴ مدرسه این منطقه از روش نمونه گیری تصادفی استفاده شد. ابزار گردآوری داده ها با استفاده از ابزار پرسشنامه مشارکت معلمان در پرسشنامه تضمین کیفیت (APTPQAQ) از مدیران است. پایایی ابزار با استفاده از روش تحلیل کرونباخ آلفا تعیین شد. مقدار ضریب ۰٫۸۳۰ برای APTPQAQ به دست آمد. ميانگين و انحراف معيار براي پاسخ به سؤالات پژوهش مورد استفاده قرار گرفت و آزمون t مستقل براي تحليل فرضيه ها در سطح معناداري ۰۵/۰ مورد استفاده قرار گرفت. یافته ها نشان داد که مدارس خصوصی و دولتی از نظر مشارکت معلمان در تحویل آموزش ، مدیریت کلاس ، فعالیت های ارزشیابی و مهارت های ارتباطی ، در تضمین کیفیت تفاوت معناداری دارند. براساس یافته های این مطالعه ، در بین دیگران توصیه می شود که مدیران باید اطمینان حاصل کنند که معلمان از طریق روشهای مختلف ارزیابی مناسب در مدارس خصوصی و دولتی نظارت بر دانش آموزان را کنترل می کنند تا از این امر اطمینان حاصل شود که زمینه هایی که دانش آموزان در آن عملکرد خوبی ندارند بازنگری می شوند.

TITLE: Teacher’s Participation in Quality Assurance in Private and Public Secondary Schools in Uyo Local Education Committee, Akwa Ibom State, Nigeria: Administrators’ Perspective

Abstract

The study explored teacher’s participation in quality assurance in private and public secondary schools in Uyo Local Education Committee, Akwa Ibom State. Four research questions and four null hypotheses were raised to guide the study. The ex-post facto survey design was used to carry out this study. The population of the study comprised 64 principals distributed into 64 private and public schools in Uyo Local Education Committee. Random sampling technique was used to select 28 principals from the 64 schools in the area. A researcher developed instrument titled “Administrators’ Perspective of Teachers’ Participation in Quality Assurance Questionnaire (APTPQAQ)” was used to gather the data. The reliability of the instrument was determined using Cronbach Alpha analysis. A coefficient value of 0.830 was obtained for the APTPQAQ. Mean and Standard Deviation was used to answer the research questions while independent t-test was used in analyzing the hypotheses at 0.05 level of significance. The findings revealed that private and public schools significantly differ in quality assurance based on teachers’ participation in instructional delivery, classroom management, evaluation activities and communication skills. Based on the findings of this study, it is recommended among others that, administrators should ensure that teachers monitors students through a variety of appropriate evaluation techniques in both private and public schools in order to ensure that the areas where the students are not doing so well are re-visited.

    ثبت دیدگاه

      • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
      • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
      • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

    محصولات مشابه
    بررسی همبستگی و ارتباط بین خدمات دهی آنلاین و برخط، اعتماد و نیت و قصد خرید مشتریان
    خـریـد محـصـول
    تلفیق کننده های سرمایه فکری سازمانی
    خـریـد محـصـول
    تاثیر مسئولیت پذیری اجتماعی شرکت ها بر رفتار مشتری در بخش بانکداری لبنان
    خـریـد محـصـول
    ابعاد فرهنگی و سیستم‌های مدیریت ارتباط با مشتری: مطالعه موردی فرافرهنگی
    خـریـد محـصـول
    طراحی به عنوان یادگیری- یا خلق دانش- مدل SECI
    خـریـد محـصـول
    بررسی فاکتور های موثر بر مدیریت منابع انسانی و فرآیند بهبود خدمات رسانی
    خـریـد محـصـول
    دانلود پاورپوینت اسانس‌ها و عصاره‌های گیاهی به عنوان عوامل ضد میکروبی
    خـریـد محـصـول
    اسانس‌ها و عصاره‌های گیاهی به عنوان عوامل ضد میکروبی
    خـریـد محـصـول
    بررسی تاثیر کادمیوم بر روی جذب و انتقال عناصر غذایی در پیازچه خوراکی
    خـریـد محـصـول
    تضاد منافع بر سر ابعاد سودمند و نامطلوب (مضر) کهور(Prospis spp) در ایالات متحده
    خـریـد محـصـول
    ثبت اختراع یا انتشار مقاله

    ثبت اختراع یا انتشار مقاله کدام اول باید انجام شود؟ پژوهشگران منابع مالی و غیر مالی بسیاری را صرف انجام تحقیقات و پژوهش ها میکنند و امکان دارد تعدادی از آنها تبدیل به دستاوردها و فناوری های نو گردد. محققان این نتایج را به سرعت در مقالات علمی ملی و بین المللی منتشر و به آن افتخار میکنند. اما باید مد نظر داشت، چنانچه دستاورد پژوهشی امکان تبدیل شدن به یک محصول یا فرآیند قابل استفاده و تولید در صنعت را داشته باشد، هر گونه انتشار عمومی از جمله مقاله باعث از دست رفتن شرط جدید بودن و در نتیجه عدم امکان ثبت فناوری به عنوان اختراع خواهد شد.

    در نتیجه محققان و پژوهشگران باید پیش از هرگونه افشاء عمومی آن دسته از نتایج تحقیقاتی که شرایط ثبت اختراع را دارا می باشد به صورت اظهارنامه اختراع در اداره مربوطه ثبت و سپس نسبت به انتشار آنها اقدام کنند. امکان دارد مراحل ثبت اختراع چندین ماه به طول بیانجامد که انتشار مقاله (و مانند آن) پس از تاریخ ثبت اظهارنامه اختراع مشکلی را در فرآیند ثبت اختراع بوجود نمی آورد.

    از آنجا که برخی دستاورد ها مانند روشهای تشخیص بیماری و نوآوری های مدیریتی قابلیت ثبت اختراع بین المللی و ملی را ندارند، محققان بدون نگرانی میتوانند انتشار در مقالات داخلی و خارجی را به عنوان اولین گزینه جهت کسب افتخار دست یابی به این قبیل پژوهشها انتخاب کنند.

    برو بالا