light box
امتیاز 2.58 ادراک مشتریان از کیفیت و ارزش قیمت خودروهای معتبر: نظرسنجی">

نوع فایل : word
تعداد صفحات ترجمه تایپ شده با فرمت ورد با قابلیت ویرایش : 31
تعداد کلمات : 11900
مجله : THE INTERNATIONAL JOURNAL OF BUSINESS & MANAGEMENT
انتشار : 2020
ترجمه متون داخل جداول : ترجمه شده است
درج جداول در فایل ترجمه : درج شده است
منابع داخل متن : به صورت فارسی درج شده است
کیفیت ترجمه : طلایی
دسته بندی : ،
برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ،

عنوان فارسی مقاله:ادراک مشتریان از کیفیت و ارزش قیمت خودروهای معتبر: نظرسنجی از تصمیم خرید مشتریان در نیجریه

 چکیده

  این مطالعه به منظور تعیین میزان تأثیر ادراک کیفیت از خودروهای لوکس بر ارزش قیمت ادراک شده مشتری از یک برند خودروی ترجیحی در ریورز – نیجریه انجام شد. در این پژوهش از روش تحقیق توصیفی پیمایشی استفاده شده است. جامعه این مطالعه ۷۳۰۳۹۰۰ خریداران بالقوه و فعال خودروهای لوکس از ایالت ریورز – نیجریه بود. حجم نمونه ۴۰۰ پاسخ دهنده با استفاده از تکنیک های اندازه نمونه تارو یامن که در آنی (۲۰۱۲) استناد شده است، به دست آمد. در این پژوهش از روش نمونه گیری طبقه ای مبتنی بر هدفمند استفاده شد تا محقق بتواند عناصر نمونه نماینده مورد علاقه جامعه را انتخاب کند. پرسشنامه ای مشتمل بر ده سوال (۲۰) سوال برای تعیین میزان تاثیر ادراک کیفیت از خودروهای لوکس بر ارزش درک شده مشتری از یک برند خودروی ترجیحی در ایالت ریورز – نیجریه استفاده شد. از روش بازآزمایی پایایی ابزار استفاده شد و نتیجه ضریب R 83/0 به دست آمد. داده های جمع آوری شده با استفاده از آزمون میانگین نمره و آمار ضریب همبستگی گشتاور پیرسون مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. نتایج به‌دست‌آمده نشان داد که “هیچ رابطه معنی‌داری بین دوام، عملکرد، کیفیت اقتصادی و نوآورانه خودروهای معتبر و ارزش قیمت درک شده توسط مشتری از برند خودروی ترجیحی در ایالت ریورز وجود ندارد”. توصیه می‌شود که شرکت‌های تولید و توزیع خودرو، «تصمیم سیاست قیمت پایدار (SPPD)، ایجاد واحد عملکرد مسئولیت‌پذیری کیفیت (QRPU)، ایجاد مرکز راه‌حل خدمات کیفیت اقتصادی (EQSS-Center)» را تدوین کنند. و از تکنیک های نوآورانه ارزیابی کیفیت برای نظارت بر مسائل مربوط به درک کیفیت مشتریان از خودروهای لوکس در ریورز استیت استفاده کنید. مفهوم این یافته این بود که اگر شرکت‌های تولیدکننده و توزیع موفق به اتخاذ توصیه‌های فوق نشوند، ممکن است منجر به نارضایتی مشتریان از برند شرکت شود. و به این ترتیب، موفقیت عملیات تجاری در ایالت ریورز تحت تأثیر قرار خواهد گرفت.

Title: Customers’ Perception of Quality and Price Value of Prestigious Cars: A Survey of Customers’ Purchasing Decision in Nigeria

Abstract

 This study was carried out to find out the extent to which quality perception of luxurious cars influenced customer’sperceived price value of a preferred car brand in Rivers- Nigeria. A descriptive survey research method was used in this study. The population of this study was 7,303,900 potential and active buyers of luxurious cars drawn from Rivers StateNigeria. The sample size of 400 respondents was obtained with the use of Taro Yamene’s sample size techniques cited in Ani (2012). The purposive based stratified sampling procedure was employed in the study toenable the researcher select the representative sample elements of the population interest. A questionnaire comprising ten (20) item questions was used to determine the extent to which quality perception of luxurious cars influenced customer’s perceived price value of a preferred car brand in Rivers State - Nigeria. A test-retest method of the instrument reliability was used and the coefficient result of ‘R’ being .83, was obtained. The data collected were analyzed using the mean score test and Pearson moment correlation coefficient statistics. Results obtained revealed that ‘There is no significant relationship between the durability, performance, economic and innovative quality of prestigious cars and the customer’s perceived price value of the preferred car brand in Rivers State’. It was advisable that the ‘Car producing and distribution firms should formulate, ‘Sustainable Price Policy Decision (SPPD), establish Quality Responsibility Performance Unit (QRPU), build Economic Quality Services Solution Center (EQSS-Center)’; and employ Innovative Quality Evaluation Techniques’ to oversee issues concerning customers’ quality perception of luxurious cars in Rivers State’. The implication of the finding was that if the producing and distribution firms failed to adopt the above recommendations, it might result in customers’ dissatisfaction in the firm’s brand; and as such, the success of the business operation in Rivers State will be affected.

      دیدگاهها بسته است.

      محصولات مشابه
      کمبود(نقص) توجه و علائم ADHD در بزرگسالان مبتلا به بیماری فابری – یک مطالعه آزمایشی
      خـریـد محـصـول
      مرزهای جدید در مدیریت سرطان رکتوم اولیه و پیشرفته
      خـریـد محـصـول
      ریسک میوکاردیت و پریکاردیت در بزرگسالان جوان به دنبال واکسیناسیون mRNA COVID-19
      خـریـد محـصـول
      بروز میوکاردیت و پریکاردیت در بیماران واکسینه نشده پس از کووید-۱۹
      خـریـد محـصـول
      الگوریتم ازدحام آفتاب پرست کارآمد برای مسئله توزیع بار اقتصادی
      خـریـد محـصـول
      فرآیند بازآفرینی شهری: مورد یک مجتمع مسکونی در حومه رم، ایتالیا
      خـریـد محـصـول
      رابطه پویا بین شاخص سهام و قیمت دارایی: تجزیه و تحلیل بلندمدت
      خـریـد محـصـول
      تشخیص بیماری پوسیدگی طوقه در گندم در شرایط محیطی کنترل شده
      خـریـد محـصـول
      بکارگیری بهینه سازی برای حمایت از مدیریت تطبیقی آب رودخانه ها
      خـریـد محـصـول
      ارزیابی تأثیر آموزش زیست محیطی بر رفتار سازگار با محیط زیست
      خـریـد محـصـول
      ثبت اختراع یا انتشار مقاله

      در اولین مرحله از شروع یک تحقیق جدید نیاز است منابع مختلفی جستجو شود تا جدید بودن ایده مورد بررسی قرار گیرد. یکی از بهترین منابع جهت جستجو، لیست اختراع های ثبت شده است. پایگاه های جستجوی پتنت به محقق کمک میکند پیشینه تحقیق خود را مورد بررسی قرار دهد تا مطمئن شود کار تکراری انجام نمیدهد. سامانه جستجوگر مالکیت فکری دارکوب به تازگی از پایگاه جستجو علائم تجاری خود نیز رونمایی کرده است که دارای امکانات تخصصی فراوانی می باشد.

      ثبت اختراع یا انتشار مقاله کدام اول باید انجام شود؟ پژوهشگران منابع مالی و غیر مالی بسیاری را صرف انجام تحقیقات و پژوهش ها میکنند و امکان دارد تعدادی از آنها تبدیل به دستاوردها و فناوری های نو گردد. محققان این نتایج را به سرعت در مقالات علمی ملی و بین المللی منتشر و به آن افتخار میکنند. اما باید مد نظر داشت، چنانچه دستاورد پژوهشی امکان تبدیل شدن به یک محصول یا فرآیند قابل استفاده و تولید در صنعت را داشته باشد، هر گونه انتشار عمومی از جمله مقاله باعث از دست رفتن شرط جدید بودن و در نتیجه عدم امکان ثبت فناوری به عنوان اختراع خواهد شد.

      در نتیجه محققان و پژوهشگران باید پیش از هرگونه افشاء عمومی آن دسته از نتایج تحقیقاتی که شرایط ثبت اختراع را دارا می باشد به صورت اظهارنامه اختراع در اداره مربوطه ثبت و سپس نسبت به انتشار آنها اقدام کنند. امکان دارد مراحل ثبت اختراع چندین ماه به طول بیانجامد که انتشار مقاله (و مانند آن) پس از تاریخ ثبت اظهارنامه اختراع مشکلی را در فرآیند ثبت اختراع بوجود نمی آورد.

      از آنجا که برخی دستاورد ها مانند روشهای تشخیص بیماری و نوآوری های مدیریتی قابلیت ثبت اختراع بین المللی و ملی را ندارند، محققان بدون نگرانی میتوانند انتشار در مقالات داخلی و خارجی را به عنوان اولین گزینه جهت کسب افتخار دست یابی به این قبیل پژوهشها انتخاب کنند.

       
      برو بالا