light box
امتیاز 2.65 گزینه‌های استراتژیک و حسابداری استراتژیک در شرکت‌های بزرگ">

نوع فایل : word
تعداد صفحات : 30
تعداد کلمات : 14000
مجله : Journal of Management and Governance
انتشار : 2018
ترجمه ی متون جدول : ترجمه شده است
درج جداول در فایل ترجمه : درج شده است
منابع داخل متن : به صورت فارسی درج شده است
کیفیت ترجمه : طلایی
فونت ترجمه : ب نازنین 12
دسته بندی : ،
برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ،

 عنوان فارسی مقاله:گزینه‌های استراتژیک و حسابداری مدیریت استراتژیک در شرکت‌های تولیدی بزرگ

 چکیده

 این مطالعه، به بررسی رابطه‌ی بین گزینه‌های استراتژیک و استفاده از تکنیک‌های حسابداری مدیریت استراتژیک (SMA) در شرکت‌های تولیدی بزرگ پرداخته و بررسی می‌کند که آیا عوامل خارجی نظیر عدم قطعیت محیطی و نیروهای رقابتی روی سیستم SMA اثر دارد یا خیر. نتایج نظر سنجی نشان می‌دهد که استفاده از SMA به نوع استراتژی بستگی ندارد و تنها به گرایش جغرافیایی بستگی دارد. این یافته‌ها، با استفاده از داده‌های کیفی جمع آوری شده در هفت شرکت بزرگ از طریق مصاحبه، تلفیق شده‌اند. اگرچه پیشرفت زیادی در دو دهه‌ی اخیر در توصیف شیوه‌های SMA در اروپا انجام شده است، اهمیت این مطالعه در منابع حسابداری شامل محتوا و طراحی تحقیق است. پس از شناسایی شکاف‌ها در تحقیقات SMA قبلی، مطالعه را بر اساس شرکت‌های تولیدی بزرگ طراحی می‌کنیم که فرضیات مختلف را در نظر گرفته و رویکرد روش‌های ترکیبی را اتخاذ می‌کند.

 

 

TITLE: Strategic choices and strategic management accounting
in large manufacturing frms

This study examines the relationship between strategic choices and the use of strategic management accounting (SMA) techniques in large manufacturing companies and investigates whether external factors such as environmental uncertainty and competitive forces afect the SMA system. The survey results show that SMA usage does not depend on strategy type and only marginally depends on geographic orientation. These fndings have been integrated using qualitative data collected in seven large companies through interviews. Although signifcant progress has been made over the last two decades in describing SMA practices in Europe, the contribution of this study to the accounting (SMA) literature involves both the research content and design. Having identifed gaps in previous SMA research, we design a study focused on large manufacturing frms that considers diferent hypotheses and adopts a mixed method approach.

    ثبت دیدگاه

      • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
      • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
      • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

    محصولات مشابه
    اثر واسطه‌ای عملیات منابع انسانی راهبردی بر مدیریت دانش و عملکرد شرکتی
    خـریـد محـصـول
    خود مدیریتی چند سطحی در مدارس: توسعه بیشتر مدیریت مدرسه محور در هنک کنگ
    خـریـد محـصـول
    سازمان دهی نسبی و ارتباطی سامانه ها و زیست بوم های کارآفرینانه
    خـریـد محـصـول
    مدیریت تغییر در تحویل پروژه های پیچیده: مدیریت پیکر بندی، اطلاعات دارایی
    خـریـد محـصـول
    رابطه عملکرد- خلاقیت: چگونه پاداش دهی موجب بروز خلاقیت می‌شود
    خـریـد محـصـول
    تعاریف تاب آوری اجتماع: یک تجزیه تحلیل
    خـریـد محـصـول
    اندازه گیری ساختار و روش های اعتبارسنجی در MIS و تحقیقات رفتاری
    خـریـد محـصـول
    عوامل مؤثر بر کارایی و پذیرش سیستم‌های گزینش الکترونیک
    خـریـد محـصـول
    بهینه سازی مدیریت پایه های Pinussylvestris L. هم سال در گالیسیا، شمال غرب اسپانیا
    خـریـد محـصـول
    چالش‌ها و راهبردهای مدیریت جهانی منابع انسانی: مطالعه موردی از ایالات متحده و کانادا
    خـریـد محـصـول
    ثبت اختراع یا انتشار مقاله

    ثبت اختراع یا انتشار مقاله کدام اول باید انجام شود؟ پژوهشگران منابع مالی و غیر مالی بسیاری را صرف انجام تحقیقات و پژوهش ها میکنند و امکان دارد تعدادی از آنها تبدیل به دستاوردها و فناوری های نو گردد. محققان این نتایج را به سرعت در مقالات علمی ملی و بین المللی منتشر و به آن افتخار میکنند. اما باید مد نظر داشت، چنانچه دستاورد پژوهشی امکان تبدیل شدن به یک محصول یا فرآیند قابل استفاده و تولید در صنعت را داشته باشد، هر گونه انتشار عمومی از جمله مقاله باعث از دست رفتن شرط جدید بودن و در نتیجه عدم امکان ثبت فناوری به عنوان اختراع خواهد شد.

    در نتیجه محققان و پژوهشگران باید پیش از هرگونه افشاء عمومی آن دسته از نتایج تحقیقاتی که شرایط ثبت اختراع را دارا می باشد به صورت اظهارنامه اختراع در اداره مربوطه ثبت و سپس نسبت به انتشار آنها اقدام کنند. امکان دارد مراحل ثبت اختراع چندین ماه به طول بیانجامد که انتشار مقاله (و مانند آن) پس از تاریخ ثبت اظهارنامه اختراع مشکلی را در فرآیند ثبت اختراع بوجود نمی آورد.

    از آنجا که برخی دستاورد ها مانند روشهای تشخیص بیماری و نوآوری های مدیریتی قابلیت ثبت اختراع بین المللی و ملی را ندارند، محققان بدون نگرانی میتوانند انتشار در مقالات داخلی و خارجی را به عنوان اولین گزینه جهت کسب افتخار دست یابی به این قبیل پژوهشها انتخاب کنند.

    برو بالا