light box
امتیاز 2.58 یک فرآیند تحلیل سلسله مراتبی فازی (FAHP) بر اساس SERVQUAL">

نوع فایل : word
تعداد صفحات ترجمه تایپ شده با فرمت ورد با قابلیت ویرایش : 17
تعداد کلمات : 5900
مجله : Journal of Asian Finance, Economics and Business
انتشار : 2021
ترجمه متون داخل جداول : ترجمه شده است
درج جداول در فایل ترجمه : درج شده است
منابع داخل متن : به صورت فارسی درج شده است
کیفیت ترجمه : طلایی
دسته بندی : ،
برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ،

عنوان فارسی مقاله:یک فرآیند تحلیل سلسله مراتبی فازی (FAHP) بر اساس SERVQUAL برای مدیریت کیفیت خدمات هتل: شواهدی از ویتنام

 چکیده

 امروزه کیفیت بر عملکرد محصول یا خدمات و وفاداری مشتری در محیط رقابتی کسب و کار تأثیر می‌گذارد. وقتی صحبت از نحوه تفسیر رضایت مشتری از خدمات و قضاوت در مورد فرآیند خرید به عنوان یک کل می‌شود، این موضوع، با توجه به این واقعیت که کیفیت خدمات به دلیل سه ویژگی خدمات: ناملموس بودن، ساختاری انتزاعی و ناهمگونی و تفکیک ناپذیری تولید و مصرف واقعاً مهم می‌باشد. هدف اصلی این مقاله تعیین کیفیت خدمات هتل با استفاده از فرآیند تحلیل سلسله مراتبی فازی (FAHP) و روش SERVQUAL است. در این مطالعه، مورد واقعی یک هتل پنج ستاره در ارزیابی معیارهای کیفیت خدمات در نظر گرفته شده است. نتایج نشان داد که شاخص‌های ملموس و تضمین حیاتی‌ترین معیار کیفیت خدمات در صنعت هتلداری هستند. سوابق دقیق، ثبات خدمات، تمهیدات لازم برای افراد ناتوان، انعطاف پذیری خدمات در قبال خواسته‌های مهمانان و ارائه خدمات در زمان وعده داده شده از مهمترین معیارهای فرعی کیفیت خدمات هستند. این یافته‌ها نشان می‌دهد که هتل‌ها باید بر روی عوامل اولویت‌بندی متوالی و سازمان‌یافته برای افزایش کیفیت خدمات تمرکز کنند. این روش ارزیابی کیفیت خدمات ممکن است به تمایز بین هتل‌ها نیز کمک کند. در نهایت، به عنوان یک جهت آینده، پارامترهای اضافی بیشتری را می‌توان به عنوان راهنمای بالقوه در مدل پیشنهادی ما برای رویکرد تصمیم گیری پویا استفاده کرد.

Title: A Fuzzy Analytic Hierarchy Process (FAHP) Based on SERVQUAL for Hotel Service Quality Management: Evidence from Vietnam

Abstract

 Nowadays, quality affects product or service performance and customer loyalty in the competitive business’ environment. This is truly important when it comes to how the customer interprets the service’s satisfaction and the judgment of the purchase process as a whole, in view of the fact that service quality is an abstract and elusive construction due to the three characteristics of services: intangibility, heterogeneity, and inseparability of output and consumption. The main purpose of this paper is to determine the hotel service quality using the Fuzzy Analytic Hierarchy Process (FAHP) and SERVQUAL method. In this study, a five-star hotel’s real case is considered in evaluating the service quality criteria. The results revealed that Tangibles and Assurance are the most critical service quality criteria in the hotel industry. Accurate records, service consistency, Necessary arrangements for disabled people, Service flexibility to guests’ demands, and Providing the services at the time it promises are the most influencing sub-criteria of service quality. These findings indicate that hotels should concentrate on sequentially and organized priority factors to enhance service quality. This method of service quality assessment may also aid in distinguishing between hotels. Finally, as a future direction, more additional parameters can be used as a potential guide in our proposed model for the dynamic decision-making approach.

      دیدگاهها بسته است.

      محصولات مشابه
      کمبود(نقص) توجه و علائم ADHD در بزرگسالان مبتلا به بیماری فابری – یک مطالعه آزمایشی
      خـریـد محـصـول
      مرزهای جدید در مدیریت سرطان رکتوم اولیه و پیشرفته
      خـریـد محـصـول
      ریسک میوکاردیت و پریکاردیت در بزرگسالان جوان به دنبال واکسیناسیون mRNA COVID-19
      خـریـد محـصـول
      بروز میوکاردیت و پریکاردیت در بیماران واکسینه نشده پس از کووید-۱۹
      خـریـد محـصـول
      الگوریتم ازدحام آفتاب پرست کارآمد برای مسئله توزیع بار اقتصادی
      خـریـد محـصـول
      فرآیند بازآفرینی شهری: مورد یک مجتمع مسکونی در حومه رم، ایتالیا
      خـریـد محـصـول
      رابطه پویا بین شاخص سهام و قیمت دارایی: تجزیه و تحلیل بلندمدت
      خـریـد محـصـول
      تشخیص بیماری پوسیدگی طوقه در گندم در شرایط محیطی کنترل شده
      خـریـد محـصـول
      بکارگیری بهینه سازی برای حمایت از مدیریت تطبیقی آب رودخانه ها
      خـریـد محـصـول
      ارزیابی تأثیر آموزش زیست محیطی بر رفتار سازگار با محیط زیست
      خـریـد محـصـول
      ثبت اختراع یا انتشار مقاله

      در اولین مرحله از شروع یک تحقیق جدید نیاز است منابع مختلفی جستجو شود تا جدید بودن ایده مورد بررسی قرار گیرد. یکی از بهترین منابع جهت جستجو، لیست اختراع های ثبت شده است. پایگاه های جستجوی پتنت به محقق کمک میکند پیشینه تحقیق خود را مورد بررسی قرار دهد تا مطمئن شود کار تکراری انجام نمیدهد. سامانه جستجوگر مالکیت فکری دارکوب به تازگی از پایگاه جستجو علائم تجاری خود نیز رونمایی کرده است که دارای امکانات تخصصی فراوانی می باشد.

      ثبت اختراع یا انتشار مقاله کدام اول باید انجام شود؟ پژوهشگران منابع مالی و غیر مالی بسیاری را صرف انجام تحقیقات و پژوهش ها میکنند و امکان دارد تعدادی از آنها تبدیل به دستاوردها و فناوری های نو گردد. محققان این نتایج را به سرعت در مقالات علمی ملی و بین المللی منتشر و به آن افتخار میکنند. اما باید مد نظر داشت، چنانچه دستاورد پژوهشی امکان تبدیل شدن به یک محصول یا فرآیند قابل استفاده و تولید در صنعت را داشته باشد، هر گونه انتشار عمومی از جمله مقاله باعث از دست رفتن شرط جدید بودن و در نتیجه عدم امکان ثبت فناوری به عنوان اختراع خواهد شد.

      در نتیجه محققان و پژوهشگران باید پیش از هرگونه افشاء عمومی آن دسته از نتایج تحقیقاتی که شرایط ثبت اختراع را دارا می باشد به صورت اظهارنامه اختراع در اداره مربوطه ثبت و سپس نسبت به انتشار آنها اقدام کنند. امکان دارد مراحل ثبت اختراع چندین ماه به طول بیانجامد که انتشار مقاله (و مانند آن) پس از تاریخ ثبت اظهارنامه اختراع مشکلی را در فرآیند ثبت اختراع بوجود نمی آورد.

      از آنجا که برخی دستاورد ها مانند روشهای تشخیص بیماری و نوآوری های مدیریتی قابلیت ثبت اختراع بین المللی و ملی را ندارند، محققان بدون نگرانی میتوانند انتشار در مقالات داخلی و خارجی را به عنوان اولین گزینه جهت کسب افتخار دست یابی به این قبیل پژوهشها انتخاب کنند.

       
      برو بالا