افشا و آشکارسازی سرمایه فکری و معنوی و ارزش بازار

نوع فایل : word

تعداد صفحات : 33

تعداد کلمات : 9300

مجله : Journal of Intellectual Capital

انتشار : 2005

ترجمه متون داخل جداول : ترجمه شده است

درج جداول در فایل ترجمه : درج شده است

منابع داخل متن : به صورت فارسی درج شده است

کیفیت ترجمه : طلایی

فونت ترجمه : ب نازنین 12

تاریخ انتشار
9 آوریل 2020
دسته بندی
تعداد بازدیدها
997 بازدید
17,000 تومان

عنوان فارسی مقاله:افشا و آشکارسازی سرمایه فکری و معنوی و ارزش بازار

 چکیده

هدف:   این مقاله به دنبال   توسعه ی قالب و چهار چوب توصیفی  مولفه های سرمیه ی فکری و معنوی در گزارش های سالانه است. در عین حال،  هدف این مقاله،     ارزیابی  تاثیرات افشای سرمایه ی فکری روی ارزش بازار  می باشد.

طرح/روش/رویکرد:  اجزای  سرمایه ی فکری و معنوی به عنوان وحد تجزیه تحلیل  جهت تحلیل محتوای  گزارش سالانه ی نمونه ی شامل ۵۸ شرکت فورچون   در بازه ی زمانی ۵ ساله از ۱۹۹۳ تا ۱۹۹۷ است.

یافته ها: فراوانی افشای اطلاعات در مورد برند و فرآیندهای اختصاصی طی دوره مطالعه افزایش یافته است. نتایج همچنین حاکی از تفاوتهای مهم بین بخشهای اقتصادی “جدید” و “قدیمی” با توجه به مقوله های سرمایه فکری برند و مشارکتها است که در آنجا بیشتر   توسط بخش اقتصاد “قدیمی” و فناوری اطلاعات و مالکیت معنوی. افشای بخش اقتصادی “جدید” افشا می شود. سرانجام ، نتایج نشان می دهد که تأثیر بسیار مهمی برای افشای سرمایه فکری در سرمایه گذاری در بازار وجود دارد.

محدودیت ها/ اهمیت تحقیق: دوره زمانی محدود به سالهای قبل از زیاده روی در بازارهای اواخر دهه ۱۹۹۰ و افت بازار دهه ۲۰۰۰ است. نتایج حاوی پیامدهای قابل توجهی در تعیین استانداردهای افشای سرمایه فکری در گزارش های سالانه است.

اصلیت/ارزش:  این نخستین مقاله برای ارائه اطلاعات در مورد افشای سرمایه های فکری توسط ۵۰۰ شرکت در ایالات متحده است. نتایج آن برای کاربران مختلف گزارش های سالانه که به دنبال درک راه هایی هستند که شرکت ها اطلاعات مربوط به سرمایه فکری خود را فاش می کنند ، دارای ارزش است.

ادامه مطلب

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.

Title: Intellectual capital disclosure and market capitalization

 

Abstract

Purpose – This paper aims to develop a descriptive framework of the components of intellectual capital in annual reports. The paper also aims to investigate the effects of disclosure of intellectual capital on market capitalization. Design/methodology/approach – The components of intellectual capital are used as units of analysis to content analyze the annual reports of a sample of 58 Fortune 500 companies over the five-year period of 1993-1997. Findings – The frequency of disclosure of information about brand and proprietary processes has increased over the study period. The results also point to significant differences between the “new” and “old” economy sectors with respect to intellectual capital categories of brand and partnerships where there is more disclosure by “old” economy sector and information technology and intellectual property where there is more disclosure by the “new” economy sector. Finally, the results show a highly significant effect for the intellectual capital disclosure on market capitalization. Research limitations/implications – The time period is limited to the years before the market excesses of the late 1990s and the market decline of the 2000s. The results have significant implications for setting standards of disclosure of intellectual capital in annual reports. Originality/value – This is the first paper to provide information on disclosure of intellectual capital by fortune 500 companies in the USA. Its results have value for various users of annual reports who seek to understand the ways in which companies disclose information about their intellectual capital.

دیدگاهتان را بنویسید