عنوان فارسی مقاله:تاثیر کوتاه مدت ذرات معلق ترافیک و قرار گرفتن در معرض آلودگی صوتی بر عملکرد قلب
چکیده
قرار گرفتن در معرض آلودگی هوای مربوط به ترافیک و قرار گرفتن در معرض صوت به اثرات مضر بر عملکرد قلب کمک می کند ، اما اثرات کوتاه مدت زمینه ای مربوط به قرار گرفتن همزمان در معرض شخصی آنها نامشخص است. هدف این است که تاثیر دوز کل استنشاق ذرات معلق و قرار گرفتن در معرض سر و صدا بر تغییرات پارامترهای الکتروکاردیوگرام (ECG) بین دوره های قبل از دوچرخه سواری و پس از دوچرخه سواری ارزیابی شود. در اواسط ژوئن ۲۰۱۹ ، ما داده های شخصی چهار نفر از شرکت کنندگان در ارتباط با سر و صدا و ذرات معلق (PM2.5 و PM10) و پارامترهای ECG را جمع آوری کردیم. چندین مدل خطی بیزی برای بررسی ارتباط احتمالی بین آلاینده های هوا و قرار گرفتن در معرض سر و صدا و پارامترهای ECG ساخته شده است: ضربان قلب (HR) ، انحراف استاندارد از فواصل طبیعی (SDNN) ، درصد فواصل RR پی در پی که تفاوت بیشتری با هم دارند. بیش از ۵۰ میلی ثانیه (pNN50) ، میانگین مربع تفاوتهای متوالی فاصله های RR (rMSSD) ، توان فرکانس پایین (LF) ، توان فرکانس بالا (HF) و نسبت توان کم فرکانس بالا (LF/HF) . ما در مجموع ۲۵۵ بخش ۵ دقیقه ای از فواصل RR را تجزیه و تحلیل کردیم. ما مشاهده کردیم که به ازای هر ۱ میکروگرم افزایش دوز استنشاقی تجمع ۰٫۴۸ (۹۵٪ CI: 0.22 ؛ ۱۵٫۶۱) افزایش در تغییرات ضربان قلب همراه بود ، در حالی که یک درصد از کل دوز سر و صدا با ۰٫۴۹ (۹۵٪) همراه بود. CI: 0.17 ؛ ۰٫۸۳) افزایش تنوع ضربان قلب بین دوره های مربوطه مشاهده شد. هنگامی که PM2.5 در کل مدل معرفی شد ، قرار گرفتن در معرض سر و صدای شخصی دیگر اهمیتی نداشت ، در حالی که ضرایب مورد دوم که قبلاً قابل توجه بودند بدون تغییر باقی ماند. قرار گرفتن کوتاه مدت در معرض ترافیک ناشی از آلودگی هوا و صوت تاثیری بر تنوع ضربان قلب ندارد. قرار گرفتن در معرض آلودگی هوای مربوط به ترافیک و قرار گرفتن در معرض صوت به اثرات مضر بر عملکرد قلب کمک می کند ، اما اثرات کوتاه مدت زمینه ای مربوط به قرار گرفتن همزمان در معرض شخصی آنها نامشخص است. هدف این است که تاثیر دوز کل استنشاق ذرات معلق و قرار گرفتن در معرض سر و صدا بر تغییرات پارامترهای الکتروکاردیوگرام (ECG) بین دوره های قبل از دوچرخه سواری و پس از دوچرخه سواری ارزیابی شود. در اواسط ژوئن ۲۰۱۹ ، ما داده های شخصی چهار نفر از شرکت کنندگان در ارتباط با سر و صدا و ذرات معلق (PM2.5 و PM10) و پارامترهای ECG را جمع آوری کردیم. چندین مدل خطی بیزی برای بررسی ارتباط احتمالی بین آلاینده های هوا و قرار گرفتن در معرض سر و صدا و پارامترهای ECG ساخته شده است: ضربان قلب (HR) ، انحراف استاندارد از فواصل طبیعی به طبیعی (SDNN) ، درصد فواصل RR پی در پی که تفاوت بیشتری با هم دارند. بیش از ۵۰ میلی ثانیه (pNN50) ، میانگین مربع تفاوتهای متوالی فاصله های RR (rMSSD) ، توان فرکانس پایین (LF) ، توان فرکانس بالا (HF) و نسبت توان کم فرکانس بالا (LF/HF) . ما در مجموع ۲۵۵ بخش ۵ دقیقه ای از فواصل RR را تجزیه و تحلیل کردیم. ما مشاهده کردیم که به ازای هر ۱ میکروگرم افزایش دوز استنشاقی تجمع PM2.5 با ۰٫۴۸ (۹۵٪ CI: 0.22 ؛ ۱۵٫۶۱) افزایش در تغییرات ضربان قلب همراه بود ، در حالی که یک درصد از کل دوز سر و صدا با ۰٫۴۹ (۹۵٪) همراه بود. CI: 0.17 ؛ ۰٫۸۳) افزایش تنوع ضربان قلب بین دوره های مربوطه. هنگامی که PM2.5 در کل مدل معرفی شد ، قرار گرفتن در معرض سر و صدای شخصی دیگر اهمیتی نداشت ، در حالی که ضرایب مورد دوم که قبلاً قابل توجه بودند بدون تغییر باقی ماند. قرار گرفتن کوتاه مدت در معرض ترافیک ناشی از آلودگی هوا و صوت تاثیری بر تنوع ضربان قلب ندارد.
- لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.