عنوان فارسی مقاله:مقایسه آزمایشگاهها/آموزشهای حضوری و مجازی برای دانشجویان مهندسی با استفاده از اصول یادگیری ترکیبی
چکیده
این مقاله اثربخشی جلسات آزمایشگاهی مهندسی مجازی و حضوری را مقایسه میکند. جلسات آزمایشگاهی حضوری و مجازی گزارش شده در اینجا شامل شش آزمایش همراه با آموزش های کوتاه است. آزمایشگاه مجازی اصول یادگیری مبتنی بر پرس و جو و گیمیفیکیشن را ترکیب کرد. ادغام آزمایشگاه های مجازی با آموزش حضوری، یک محیط یادگیری ترکیبی ایجاد کرد. اثربخشی این رویکرد بر اساس (۱) بازخورد دانشآموز (یعنی پرسشنامه با سؤالات باز و بازخورد مقیاس لیکرت)، (۲) تعامل دانشجویان با آزمایشگاه مجازی، و (۳) تأثیر بر روی ارزیابی شد. عملکرد تحصیلی (یعنی نتایج آزمون کلاسی). دانشجویان اعتماد بیشتری به درک نظریه در آزمایشگاه مجازی نسبت به آزمایشگاه حضوری گزارش کردند. این جالب است با توجه به اینکه دستورالعمل آزمایشگاه مجازی و آزمایشگاه حضوری یک آزمایش یکسان است (یعنی همان مربی، تکنیکهای یادگیری مبتنی بر تحقیق یکسان، و توضیحات یکسان). دانشجویان همچنین از توانایی تکمیل آزمایشگاه مجازی در هر زمان، هر مکان، تا زمانی که نیاز داشتند، قدردانی کردند و مزایای تعامل را برجسته کردند. میانگین نمرات آزمون کلاسی دانشجویانی که برخی یا همه آزمایشهای آزمایشگاه مجازی را تکمیل کردند، بالاتر از افرادی بود که انجام ندادند (۸۳-۸۹٪ در مقابل ۶۷٪)(آموزشهای حضوری برای دانشجویان مهندسی).
- لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.