تأثیر یک برنامه آموزش بهداشت دهان و دندان شخصی بر سلامت پریودنتال

نوع فایل : word

تعداد صفحات ترجمه تایپ شده با فرمت ورد با قابلیت ویرایش : 15

تعداد کلمات : 6000

مجله : International Journal of Environmental Research and Public Health

انتشار : 2021

ترجمه متون داخل جداول : ترجمه شده است

درج جداول در فایل ترجمه : درج شده است

منابع داخل متن : به صورت فارسی درج شده است

کیفیت ترجمه : طلایی

:

تاریخ انتشار
25 دسامبر 2021
دسته بندی
تعداد بازدیدها
1224 بازدید
30,000 تومان

عنوان فارسی مقاله:تأثیر یک برنامه آموزش بهداشت دهان و دندان شخصی بر سلامت پریودنتال در جمعیت در معرض خطر: یک کارآزمایی تصادفی کنترل شده

 چکیده

  در حالی که بیماری پریودنتال با بسیاری از عوامل خطر مرتبط است، جوامعی که از نظر اقتصادی-اجتماعی محروم هستند، بیشترین بار بیماری را تجربه می کنند. هدف از این مطالعه بررسی اثربخشی یک برنامه آموزش بهداشت دهان و دندان شخصی، همراه با درمان روتین دندانپزشکی، در شرکت کنندگان از یک جامعه اجتماعی-اقتصادی پایین بود. ما از یک کارآزمایی بالینی تصادفی، کنترل‌شده استفاده کردیم. در مجموع ۵۷۹ شرکت‌کننده (۱۸ تا ۶۰ سال) به‌طور تصادفی گروه‌بندی شدند: گروه مداخله (۲۹۲ نفر) یک برنامه آموزش بهداشت دهان و دندان شخصی‌سازی شده را همراه با مراقبت‌های معمول دندان‌پزشکی دریافت کردند و گروه کنترل (۲۸۷ نفر) مراقبت‌های معمول دندانپزشکی را دریافت کردند. . همه شرکت کنندگان از نظر بهبود در رفتارهای مراقبت از سلامت دهان، پلاک دندانی و وضعیت پریودنتال در ابتدا، ۱۲ ماه و ۲۴ ماه ارزیابی شدند. ما کاهش معنی‌داری (۰۰۱/۰p<) در شاخص‌های پلاک، عمق پروبینگ پریودنتال (PPD) و خونریزی در پروبینگ (BOP) بین شروع مطالعه و پیگیری ۱۲ ماهه برای هر دو گروه مشاهده کردیم. برای BOP، تعداد سایت های مثبت بین پایه و پیگیری ۲۴ ماهه تفاوت معنی داری داشت (۰٫۰۳۷ = p). هیچ تفاوتی بین دو گروه برای هیچ یک از نتایج بالینی ارزیابی شده یافت نشد. به نظر نمی‌رسد که برنامه آموزش شخصی‌شده بهداشت دهان و دندان مورد استفاده در مطالعه حاضر، در مقایسه با مراقبت‌های معمول دندانپزشکی ترمیمی، بهبود قابل‌توجهی را به نتایج بالینی سلامت پریودنتال اضافه کند.

ادامه مطلب

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.

Title: The Effect of a Personalized Oral Health Education Program on Periodontal Health in an At-Risk Population: A Randomized Controlled Trial

Abstract

 While periodontal disease is associated with many risk factors, socioeconomically disadvantaged communities experience the highest disease burden. The aim of this study was to evaluate the effectiveness of a personalized oral health education program, in combination with routine dental treatment, in participants from a low socioeconomic community. We used a randomized, controlled, examiner-blinded clinical trial. A total of 579 participants (aged 18–60 years) were randomly grouped: the intervention group (n = 292) received a personalized oral health education program in combination with routine dental care and the control group (n = 287) received routine dental care. All participants were assessed for improvement in oral health care behaviors, dental plaque, and periodontal status at baseline, 12 months, and 24 months. We found a significant drop (p < 0.001) in the plaque indices, Periodontal Probing Depths (PPD) and Bleeding on Probing (BOP) between baseline and the 12-month follow-up for both groups. For BOP, the number of sites positive was significantly different between baseline and the 24-month follow-up (p = 0.037). No differences were found between the two groups for any evaluated clinical outcome. The personalized oral health education program used in the current study did not appear to add significant improvement to clinical outcomes of periodontal health compared with routine restorative dental care per se.