آموزش کارآفرینی و سیستم آموزشی در کشورهای در حال توسعه: مسائل نوظهور، چالش‌ها

نوع فایل : word

تعداد صفحات : 17

تعداد کلمات : 3000

مجله : the international journal of business & management

انتشار : 2018

ترجمه متون داخل جداول : ترجمه شده است

درج جداول در فایل ترجمه : درج شده است

منابع داخل متن : به صورت فارسی درج شده است

کیفیت ترجمه : طلایی

:

تاریخ انتشار
23 نوامبر 2020
دسته بندی
تعداد بازدیدها
1496 بازدید
25,000 تومان

عنوان فارسی مقاله:آموزش کارآفرینی و سیستم آموزشی در کشورهای در حال توسعه: مسائل نوظهور، چالش‌ها و راه پیشرفت

 چکیده  

کارآفرینی پدیده‌ای جهانی است که رشد اقتصادی آن در سراسر جهان به طور مثبت تحت تأثیر ظهور کسب و کارهای نوپا و نوآور قرار دارد. مشاغل کوچک نقش مهمی در ایجاد اشتغال دارند، به دلیل مشارکت مثبت آن در اقتصاد، سیاستمداران را در شناخت و حمایت از فعالیت‌های نوپای کارآفرینی تحت تأثیر قرار می‌دهد. مطالعات بررسی شده، تعدادی از مشکلات مرتبط با کارآفرینی و آموزش کارآفرینی را در بسیاری از کشورهای جهان و به ویژه کشورهای در حال توسعه مانند نیجریه برجسته کرده است. در این مقاله مفهوم کارآفرینی و آموزش کارآفرینی و پیامدهای آن بر آموزش به طور کلی و سیستم آموزشی نیجریه به طور خاص بررسی می‌شود. مشکل عمده مربوط به تأکید بیش از حد بر دانش کتابی است، نه بر مهارت و شایستگی. تأکید زیاد بر روشهای معلم محور اما عدم تشویق روشهای یادگیری فردی / گروهی مانند روشهای پروژه، بحث گروهی متمرکز، تبادل همسالان، سخنرانان حدس، مشاوره فردی، کارگاه‌ها و غیره. معلمان شایسته برای تدریس و ارزیابی مؤثر برنامه وجود دارد. در این مقاله توصیه می‌شود كه آموزش كارآفرینی در همه مقاطع تحصیلی اجباری باشد تا دانش آموزان در تمام سطوح از مراحل اولیه زندگی خود به پرورش فرهنگ كارآفرینی تشویق شوند. با این حال، نیاز به تحقیقات تجربی در زمینه آموزش کارآفرینی در کشورهای در حال توسعه به ویژه از نظر روش‌های مناسب، طراحی و ساختار برنامه برای اجرای مؤثر وجود دارد.

ادامه مطلب

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.

Title: Entrepreneurship Education and the Educational System in Developing Nations: Emerging Issues, Challenges and the Way Forward

Abstract

 Entrepreneurship is a worldwide phenomenon with economic growth across the globe positively impacted by the emergence of new and innovative business start-ups. Small businesses play a significant role in job creation, influencing politicians to recognize and support entrepreneurial start-up activity due to its positive contribution to the economy. Reviewed literature highlighted a number of problems associated with entrepreneurship and entrepreneurship education in many nations’ world over and particular the developing countries such as Nigeria. This paper reviews the concept of entrepreneurship and entrepreneurship education and its implication on education in general and the Nigerian educational system in particular. The major problem relates too much emphasis on bookish knowledge but not on skills and competence; much emphasis on teacher centred methods but not encouraging individual/group learning methods such as project methods, focus group discussion, peer exchange, guess speakers, individual counselling, workshops etc. Other problems facing entrepreneurship education programme particularly in developing nations include inadequacy of qualified and competent teachers to effectively teach and evaluate the programme. The paper recommends among other things that entrepreneurship education should be made compulsory at all levels of educational system so that students at all levels will be encouraged to cultivate the entrepreneurial culture from earlier stage of their life. However, there is the need for empirical research in the area of entrepreneurship education in developing countries particularly in terms of proper methods, design and structure of the programme for effective implementation.
    دیدگاهتان را بنویسید