سنجش ازدحام در آنالیز غیر پارامتری تحت تکنولوژی غیر قابل بازیافت

نوع فایل : word

تعداد صفحات : 25

تعداد کلمات : 4000

مجله : European Journal of Operational Research

انتشار : 2014

ترجمه متون داخل جداول : ترجمه شده است

درج جداول در فایل ترجمه : درج شده است

منابع داخل متن : به صورت فارسی درج شده است

کیفیت ترجمه : طلایی

:

تاریخ انتشار
26 مارس 2020
دسته بندی
تعداد بازدیدها
1000 بازدید
21,000 تومان

عنوان فارسی مقاله:سنجش ازدحام در آنالیز غیر پارامتری تحت تکنولوژی  غیر قابل بازیافت

 چکیده

ازدحام یک پدیده اقتصادی است که بطور گسترده مشاهده می شود و در نتیجه به دلیل مقدار زیاد ورودی ، خروجی کاهش می یابد. روشهای قبلی برای شناسایی احتقان در آنالیز غیر پارامتری فقط خروجی های مطلوب را در نظر می گیرند. در فرایند تولید معمولاً خروجی های نامطلوب به طور مشترک با خروجی های مطلوب تولید می شوند. در این مقاله ، روشی برای اندازه گیری ازدحام در حضور خروجی مطلوب و نامطلوب به طور همزمان ارائه شده است. روش پیشنهادی می تواند بین DMU های احتقان و DMU های واقعاً کارآمد ، که همه مطابق با نمرات محاسبه شده توسط عملکرد فاصله جهت هستند ، تمایز قایل شود. سرانجام ، یک مثال تجربی برای نشان دادن روش استفاده می شود(آنالیز غیر پارامتری تحت تکنولوژی).

ادامه مطلب

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.

 Title: Congestion measurement in nonparametric analysis under the weakly disposable technology

Abstract

  Congestion is a widely observed economic phenomenon where outputs are reduced due to excessive amount of inputs. The previous approaches to identify congestion in nonparametric analysis only consider desirable outputs. In the production process, undesirable outputs are usually jointly produced with desirable outputs. In this paper, we propose an approach for measuring congestion in the presence of desirable and undesirable outputs simultaneously. The proposed approach can discriminate between the congested DMUs and the truly efficient DMUs, which are all efficient according to the scores calculated by the directional distance function. Finally, an empirical example is used to illustrate the approach.

   
دیدگاهتان را بنویسید