استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات برای دسترسی به خدمات مالی در تانزانیا

نوع فایل : word

تعداد صفحات ترجمه تایپ شده با فرمت ورد با قابلیت ویرایش : 22

تعداد کلمات : 7500

مجله : THE INTERNATIONAL JOURNAL OF BUSINESS & MANAGEMENT

انتشار : 2019

ترجمه متون داخل جداول : ترجمه شده است

درج جداول در فایل ترجمه : درج شده است

منابع داخل متن : به صورت فارسی درج شده است

کیفیت ترجمه : طلایی

:

تاریخ انتشار
29 آگوست 2021
دسته بندی
تعداد بازدیدها
1156 بازدید
29,000 تومان

عنوان فارسی مقاله:  استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات برای دسترسی به خدمات مالی در تانزانیا

 چکیده

دسترسی به خدمات مالی محدود به جمعیت زیادی در سراسر جهان است. این مطالعه عمدتا به منظور بررسی رابطه پذیرش فناوری اطلاعات و ارتباطات در موسسات مالی خرد با دسترسی به خدمات مالی ، به ویژه در دسترس بودن ، راحتی و مقرون به صرفه بودن در تانزانیا بود. طرح مطالعه مقطعی در دو منطقه (کلیمانجارو و دارالسلام) برای ۱۱ موسسه تأمین مالی خرد انتخاب شد. از تحلیل عاملی اکتشافی (EFA) برای کاهش متغیرها به اندازه قابل کنترل و در عین حفظ اطلاعات اصلی تا حد امکان استفاده شد. در این مطالعه از مدل معادلات ساختاری (SEM) با کمک تحلیل ساختارهای لحظه ای (AMOS) نسخه ۲۱ استفاده شد. SEM برای تعیین روابط متعدد بین پذیرش فناوری اطلاعات و ارتباطات و دسترسی به متغیرهای خدمات مالی به طور همزمان استفاده می شود. این تجزیه و تحلیل شامل ۳۰۳ مشتری از ۷۷ موسسه تأمین مالی خرد از کلیمانجارو و دارالسلام بود. پنج عامل از ۲۹ متغیر گروه بندی شد. تنها یکی از مسیرهای پذیرش فناوری اطلاعات و ارتباطات تا دسترسی به خدمات مالی از نظر آماری معنی دار بود. این بدان معناست که فناوری اطلاعات و ارتباطات نقش کلیدی در ارائه خدمات مالی به مشتریان از طریق کانال های تحویل الکترونیکی ایفا می کند. بنابراین خدمات بدون در نظر گرفتن مکان و زمان در اختیار همه قرار می گیرد.

ادامه مطلب

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.

Title: Usage of Information and Communication Technology for Access to Financial Services in Tanzania

Abstract

 Access to financial services is limited to the large population worldwide. This study mainly intended to examine relationship of ICT adoption in microfinance institution on access to financial services, particularly on availability, convenience and affordability in Tanzania. A cross sectional study design was conducted in two regions (Kilimanjaro and Dar es Salaam) for 11 selected Microfinance institutions. Exploratory factor analysis (EFA) was employed to reduce the variables to the manageable size while retaining the original information as possible. The study used structural equation modelling (SEM) with help of Analysis of Moment Structures (AMOS) version 21. SEM used to determine multiple relationships between ICT adoption and access of financial services variables simultaneously. The analysis included 303 customers from 77 microfinance institutions from Kilimanjaro and Dar es Salaam. Five factors were grouped from 29 variables. Only one path leading from ICT adoption to availability of financial services was found statistically significant. This implies ICT plays a key role of delivering financial services to clients via electronic delivery channels. Hence services become available to everybody regardless of location and time.