عنوان فارسی مقاله: استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات برای دسترسی به خدمات مالی در تانزانیا
چکیده
دسترسی به خدمات مالی محدود به جمعیت زیادی در سراسر جهان است. این مطالعه عمدتا به منظور بررسی رابطه پذیرش فناوری اطلاعات و ارتباطات در موسسات مالی خرد با دسترسی به خدمات مالی ، به ویژه در دسترس بودن ، راحتی و مقرون به صرفه بودن در تانزانیا بود. طرح مطالعه مقطعی در دو منطقه (کلیمانجارو و دارالسلام) برای ۱۱ موسسه تأمین مالی خرد انتخاب شد. از تحلیل عاملی اکتشافی (EFA) برای کاهش متغیرها به اندازه قابل کنترل و در عین حفظ اطلاعات اصلی تا حد امکان استفاده شد. در این مطالعه از مدل معادلات ساختاری (SEM) با کمک تحلیل ساختارهای لحظه ای (AMOS) نسخه ۲۱ استفاده شد. SEM برای تعیین روابط متعدد بین پذیرش فناوری اطلاعات و ارتباطات و دسترسی به متغیرهای خدمات مالی به طور همزمان استفاده می شود. این تجزیه و تحلیل شامل ۳۰۳ مشتری از ۷۷ موسسه تأمین مالی خرد از کلیمانجارو و دارالسلام بود. پنج عامل از ۲۹ متغیر گروه بندی شد. تنها یکی از مسیرهای پذیرش فناوری اطلاعات و ارتباطات تا دسترسی به خدمات مالی از نظر آماری معنی دار بود. این بدان معناست که فناوری اطلاعات و ارتباطات نقش کلیدی در ارائه خدمات مالی به مشتریان از طریق کانال های تحویل الکترونیکی ایفا می کند. بنابراین خدمات بدون در نظر گرفتن مکان و زمان در اختیار همه قرار می گیرد.
- لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.