ارتباط بین مدیریت دانش، یادگیری سازمانی و حافظه

نوع فایل : word

تعداد صفحات : 22

تعداد کلمات : 9000

مجله : Journal of Innovation & Knowledge

انتشار : 2020

ترجمه متون داخل جداول : ترجمه شده است

درج جداول در فایل ترجمه : درج شده است

منابع داخل متن : به صورت فارسی درج شده است

کیفیت ترجمه : طلایی

:

تاریخ انتشار
9 آگوست 2020
دسته بندی
تعداد بازدیدها
1349 بازدید
35,000 تومان

عنوان فارسی مقاله:ارتباط بین مدیریت دانش، یادگیری سازمانی و حافظه

 چکیده  

هدف از این تحقیق، درک ارتباط و تکامل بین مفاهیم مدیریت دانش، یادگیری سازمانی و حافظه است. همچنین هدف این مطالعه تشریح بهتر مفاهیم، بحث آنها در زمینه تئوریک، درک تکامل آنها در دهه‌های گذشته است. یک مرور منابع سیستماتیک با ترکیب مفاهیم انجام شد. از دو پایگاه داده، در کل ۲۵۱۱ مقاله علمی بین سالهای ۱۹۶۰ و ۲۰۱۷ مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند و به دو مطالعه تقسیم شدند. یادگیری سازمانی به عنوان یک فرآیند پویا بر اساس دانش در نظر گرفته می‌شود و از طریق سطوح مختلف فعالیت ترجمه می‌شود. توانایی یک سازمان در استفاده و بهره گیری از دانش به شدت به منابع انسانی آن وابسته است، که به طور موثری منجر به ایجاد، اشتراک و استفاده از آن دانش می‌شوند. مدیریت دانش به عنوان مدیریت فرآیندهای ایجاد، ذخیره سازی، دسترسی و انتشار منابع فکری یک سازمان تلقی می‌شود. سازمان‌ها باید هدف اصلی را افزایش ظرفیت افراد و افزایش دانش سازمانی بدانند. مدیران باید توجه بیشتری به دانش عمومی‌تر در رابطه با محیط شرکت داشته باشند، زیرا این امر از معرفی انواع نوآوری پشتیبانی می‌کند. دانش را می‌توان با مجموعه‌ای از شیوه‌های مشارکتی مدیریت منابع انسانی بهبود بخشید. ما می‌توانیم یادگیری سازمانی را به عنوان یک فرآیند و حافظه سازمانی به عنوان خروجی مربوط در نظر بگیریم. بنابراین، ایجاد رابطه حافظه سازمانی پیامد یادگیری سازمانی است. مفاهیم کلیدی مورد استفاده در تحقیقات آینده خلاصه شده و کاربرد آن‌ها برای سازمان‌ها تشریح شده و تصمیم گیری استراتژی، ارائه می‌شود.

ادامه مطلب

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.

Title: Linking knowledge management, organizational learning and memory

Abstract

The objective of this research is to understand the link and evolution between the concepts of knowledge management, organizational learning and memory. Seeking a better clarification of concepts, discussing them in the theoretical field, understanding their evolution in the last decades. A systematic literature review was developed by synthesizing concepts. From two databases, a total of 2511 scientific articles between 1960 and 2017 were analyzed, divided into two studies. Organizational learning is seen as a dynamic process based on knowledge and is translated through various levels of activity. The ability of an organization to use and leverage the knowledge is heavily dependent on its Human Resources, which are effectively who creates, shares and uses that knowledge. Knowledge management is seen as the management of the processes of creation, storage, access, and dissemination of the intellectual resources of an organization. Organizations must consider your main objective as increasing the capacity of individuals and organizational knowledge enhancers. Managers should pay special attention to the more general knowledge associated with the context of the firm, as it supports the introduction of various types of innovation. Knowledge can be encouraged by a set of collaborative practices of HRM. We can consider organizational learning as a process and organizational memory as the corresponding output. Thus, establishing the relationship that the organizational memory is a consequence of organizational learning. Key concepts that can be used in the new future research are summarized, highlighting its application and diagnosis for organizations, fomenting the strategic decision-making.

دیدگاهتان را بنویسید