عنوان فارسی مقاله:ارتباط بین مدیریت دانش، یادگیری سازمانی و حافظه
چکیده
هدف از این تحقیق، درک ارتباط و تکامل بین مفاهیم مدیریت دانش، یادگیری سازمانی و حافظه است. همچنین هدف این مطالعه تشریح بهتر مفاهیم، بحث آنها در زمینه تئوریک، درک تکامل آنها در دهههای گذشته است. یک مرور منابع سیستماتیک با ترکیب مفاهیم انجام شد. از دو پایگاه داده، در کل ۲۵۱۱ مقاله علمی بین سالهای ۱۹۶۰ و ۲۰۱۷ مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند و به دو مطالعه تقسیم شدند. یادگیری سازمانی به عنوان یک فرآیند پویا بر اساس دانش در نظر گرفته میشود و از طریق سطوح مختلف فعالیت ترجمه میشود. توانایی یک سازمان در استفاده و بهره گیری از دانش به شدت به منابع انسانی آن وابسته است، که به طور موثری منجر به ایجاد، اشتراک و استفاده از آن دانش میشوند. مدیریت دانش به عنوان مدیریت فرآیندهای ایجاد، ذخیره سازی، دسترسی و انتشار منابع فکری یک سازمان تلقی میشود. سازمانها باید هدف اصلی را افزایش ظرفیت افراد و افزایش دانش سازمانی بدانند. مدیران باید توجه بیشتری به دانش عمومیتر در رابطه با محیط شرکت داشته باشند، زیرا این امر از معرفی انواع نوآوری پشتیبانی میکند. دانش را میتوان با مجموعهای از شیوههای مشارکتی مدیریت منابع انسانی بهبود بخشید. ما میتوانیم یادگیری سازمانی را به عنوان یک فرآیند و حافظه سازمانی به عنوان خروجی مربوط در نظر بگیریم. بنابراین، ایجاد رابطه حافظه سازمانی پیامد یادگیری سازمانی است. مفاهیم کلیدی مورد استفاده در تحقیقات آینده خلاصه شده و کاربرد آنها برای سازمانها تشریح شده و تصمیم گیری استراتژی، ارائه میشود.
- لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.